Carcom Oy  Elekma

B230FK, kulutus ~16l/100km, selvisi

  • 109 Vastauksia
  • 45722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Kiitos!

Rakentelen nyt vielä tuollaasen ja lueskelen koodit. Sit jos ei ala selvitä niin on piru merrassa.
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Rakentelin luku laitteen.
1-1-1 oli ilmoitus. Mittasin parikin kertaa ja lopulta ei saanut enää mitään koodia ulos. Eli vikoja ei ole ainakaan siellä mihin ne muistiin pitäisi jäädä.

Jatketaan arvuuttelua..
Mitä vaikutusta on nakutuksen tunnistimilla? Kaikkihan vaikuttaa kaikkeen, mutta jos tuo tunnistin on viallinen voiko se aiheuttaa liiallista polttoaineen syöttöä? Kuten jo aiemmin totesin pakokaasu testi tuloksista todetun polttoaineen liika syötön. Nyt sen todistaa myös autotallin ovi, jossa mustat valuvat nokijäljet kaasuttelun jäljiltä. Pakokaasu haisee makealle ja putken pää erittäin nokinen.

E: Jonkulainen päätelmä tuli mieleen... aivan kuin olisi vanha auto, jossa alipaineella ohjattu ennakonsäätö ja nyt sieltä jouset kuoleutuneet  :) :)
« Viimeksi muokattu: 24.05.2011, 21:16:24 kirjoittanut PuuhaPede »
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Rakentelin luku laitteen.
1-1-1 oli ilmoitus. Mittasin parikin kertaa ja lopulta ei saanut enää mitään koodia ulos. Eli vikoja ei ole ainakaan siellä mihin ne muistiin pitäisi jäädä.

Jatketaan arvuuttelua..
Mitä vaikutusta on nakutuksen tunnistimilla? Kaikkihan vaikuttaa kaikkeen, mutta jos tuo tunnistin on viallinen voiko se aiheuttaa liiallista polttoaineen syöttöä? Kuten jo aiemmin totesin pakokaasu testi tuloksista todetun polttoaineen liika syötön. Nyt sen todistaa myös autotallin ovi, jossa mustat valuvat nokijäljet kaasuttelun jäljiltä. Pakokaasu haisee makealle ja putken pää erittäin nokinen.

E: Jonkulainen päätelmä tuli mieleen... aivan kuin olisi vanha auto, jossa alipaineella ohjattu ennakonsäätö ja nyt sieltä jouset kuoleutuneet  :) :)

Tuolla moorinohjauskeskustelussa oli puhetta, että ECU:n pinnistä 28 saa mitattua, että nakuttaako moottorinohjauksen mielestä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2003.msg117821#msg117821

Muuten en osaa sanoa. Yleismittarilla voisi samalla mitata muutkin ecun karvat, jos sieltä jotain vaikka löytyisi?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Onkos bensan paineet mitattu?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Onkos bensan paineet mitattu?

Paineita ei ole mitattu? Kieltämättä mielessä on käynyt..
Millaisella mittarilla voi mitata? Mitkä normaalipaineet?
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Paineita ei ole mitattu? Kieltämättä mielessä on käynyt..
Millaisella mittarilla voi mitata? Mitkä normaalipaineet?

Paineensäätimessä (jos on orkkis Bosch) on osanumero ja sillä googlettamalla pitäisi löytyä oikea paine. Olisiko 3 tai 3.5 bar oikea arvo?

Onko suutintukissa venttiiliä? Joillain sellainen ihmetys on ja siitä sen paineen saa kätevästi sopivalla mittarilla mitattua.

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Paineensäätimessä (jos on orkkis Bosch) on osanumero ja sillä googlettamalla pitäisi löytyä oikea paine. Olisiko 3 tai 3.5 bar oikea arvo?

Onko suutintukissa venttiiliä? Joillain sellainen ihmetys on ja siitä sen paineen saa kätevästi sopivalla mittarilla mitattua.

Ja eikun tuumasta toimeen  :D
Suutintukissa on venttiili. Mittariin vaan sopiva liitin pitää vielä tehdä..
Edellinen omistaja tykännyt sitä kautta ottaa  bensaa tankista...onkohan vaikutusta paineensäätimeen tuolla operaatiolla?? Että jos sen takia lakkaa säätämästä?
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Paineensäätimessä (jos on orkkis Bosch) on osanumero ja sillä googlettamalla pitäisi löytyä oikea paine. Olisiko 3 tai 3.5 bar oikea arvo?

Onko suutintukissa venttiiliä? Joillain sellainen ihmetys on ja siitä sen paineen saa kätevästi sopivalla mittarilla mitattua.

FK:n vakiopaine on 3bar kun kone ei käy ja käydessä imusarjan paine + 3Bar.

Mittaukseen käy vaikka tälläinen mittari (motonetistä).
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=75-1109

Sellaisella olen itse mitannut. Ja tekaissut siihen vielä jatkoletkun, jotta voin mitata bensatukin painetta ajossa.

Itse liitin on 1 ja 2 suuttimien välissä. Joudut todennäköisesti irroittamaan 1 suuttimen liittimen, että pääset liittimeen käsiksi näppärästi. Em. liitin on metallisella hatulla tulpattuna (ettei mene roskia).
Haku toiminnolla sinun pitäisi löytää täältä foorumilta kuvakin, tuosta liittimen sijainnista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Pakokaasutestissä käytettiin tuota paineensäätimen alipaineletkua pois paikaltaan, ei vaikutusta CO:hon, edelleen hyppi.
Otin sen alipaineletkun irti (eräs toinen kerta) imusarjasta ja lääkeruiskulla testasin kalvoa. Pitoa oli, ei fuskannut ainakaan imettäessä..

Mikä on se ufon näköinen pienipeltipönttö tulo puolella? 950525B DC-5437?

Väsäilen tuon mittarin. Metallitulppa ei ole paikallaan bensatukissa..hukassa on  :)
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 17:44:08 kirjoittanut PuuhaPede »
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Rakentelin luku laitteen.
1-1-1 oli ilmoitus. Mittasin parikin kertaa ja lopulta ei saanut enää mitään koodia ulos. Eli vikoja ei ole ainakaan siellä mihin ne muistiin pitäisi jäädä.

Muuten, luitko molemmat boxit (ne täytyy lukea erikseen) ?


Tuli vaan mieleen tästä:
Lainaus
1-1-1 No faults.
1-4-2 Internal control unit fault; engine runs with timing retarded to 'fail-safe' setting.
1-4-3 Faulty knock sensor; engine runs with timing retarded to 'fail-safe' setting.
1-4-4 No load signal from fuel system control unit.
2-1-4 Faulty speed/position pick-up signal.
2-2-4 Faulty temperature sensor signal (engine runs as though hotl.
2-3-4 Faulty throttle switch signal; engine runs with timing retarded to 'fail-safe' setting.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 17:53:17 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Muuten, luitko molemmat boxit (ne täytyy lukea erikseen) ?

Miten se tapahtuu?
Luin OBD-pistokkeen kautta. Johdot paikoilla 3,5 ja 16 ja 1,5 ja 16. Tulos molemmissa 1-1-1.
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi

Mittaukseen käy vaikka tälläinen mittari (motonetistä).
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=75-1109



Mulla on sellaine T-haara L8 kokoa ja siinä mittariliitin. Kahdesta vanhasta Volvon bensaletkusta nipat (mutteripää palloliitospinta) ja vähän letkua. Jos ei noita volvon nippoja ole, niin saa niitä ostaa hytrauliikkafirmoista. M14 on muistaakseni kierre.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Onkohan kellään tullut samantapaisia oireita kenties 95 E 10 bensan käytön takia?
Autoni oireet alkoivat likimain samaan aikaan kun pumpusta alkoi tulla alkohoolia  :)

Tosin käyttö oli vähäistä, mutta voihan vähempikin viina rikkoa paikkoja :D
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Onkohan kellään tullut samantapaisia oireita kenties 95 E 10 bensan käytön takia?
Autoni oireet alkoivat likimain samaan aikaan kun pumpusta alkoi tulla alkohoolia  :)

Tosin käyttö oli vähäistä, mutta voihan vähempikin viina rikkoa paikkoja :D

No, eipäs nyt epäillä olemattomia!  ;D

http://e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
Lainaus
Volvo
E10 soveltuu kaikkiin Volvoihin vuosimallista 1976 lähtien. Poikkeuksena on S/V40-mallien 1998-2001 moottorivaihtoehto 1.8 GDI johon E10 ei käy. Tätä mallia ei ole maahantuojan kautta tuotu Suomeen.

Ja täällä ajalee muutama kirjoittaja E85 "bensalla", josta etanolia on 85%...    :D

Jos oireet alkoivat tuolloin, niin vettä on jossain tai sitten jotain meni samaan aikaan rikki...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Paineita ei vielä mitattu, mutta kun säätimen jälkeen paluuletkun lyttää kasaan alkaa moottori käydä paremmin.

Oisko vika tuossa paineensäätimessä?

Bensat vaihdoin kuitenkin varalta 98ksi  ::)
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy