Terveeksi kaikille. Tännekin foorumille ehti lopulta liittymään 28 vuotta Amazonin kanssa ährättyään. Eipä sitä tosin ole paljon ehtinyt harrastaa lasten synnyttyä, mutta ehkä sitten taas joskus.
Tässäpäs uusi ilmiö: kävin näyttämässä 70-mallista B20A-amaani katsastuksessa (juu, tuli leima), mutta matkalla tuli neljä suunnittelematonta stoppia.
Tyypillisesti kävi joka kerta niin, että kun täytyi maantiellä hidastaa matkavauhtia, ei uusi kiihdytys enää onnistunutkaan, vaan kone lakkasi vetämästä, ryki vain kaasua tarjottaessa ja hiipui sitten sammuksiin (ei auttanut ryypyn tarjoaminenkaan). Sitten se ei startannut millään ennen kuin oli odoteltu luokkaa 5 minuuttia - ja sen jälkeen lähti taas iloisesti käyntiin. Neljä kertaa muutaman kilometrin välein.
Ajattelin, että olisiko tankin tulpan huohotusreikä tukossa, mutta ei ollut. Pumppukin tunkee bensaa ja tulpat kipinää, ja öljyä on Römperin vaimennusmännällä. Kieltämättä kaasutin kaipaisi peruskorjausta, mutta silloin kun ongelmaa ei ole, kone käy ihan kunnolla ja vetää tasaisesti. Sammuilua ei ole ilmennyt kylmällä koneella, vaan vasta sitten kun se on kunnolla lämmin.
On se kumma kun jo 42 vuoden jälkeen alkaa Amazoniin tulla kremppoja

Löytyisikös tälle ilmiölle todennäköistä selitystä? Alkaa itseltä jo unohtua nämä niksit, kun on muutaman vuoden ajanut vaivaiset 20 vuotta vanhalla toisenmerkkisellä, jossa on ruiskukone...