Elekma  Autoracing

940 jarrut/käsijarru

  • 27 Vastauksia
  • 12760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #15 : 06.02.2013, 14:17:34 »
Eikös 740 oo samanlainen ku 940 tuo kässärin säätö?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1583
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #16 : 06.02.2013, 18:24:13 »
Eikös 740 oo samanlainen ku 940 tuo kässärin säätö?

Kyllä. Jarruosat ovat täysin identtiset.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #17 : 06.02.2013, 19:39:35 »
Kyllä. Jarruosat ovat täysin identtiset.
Ei ne ihan ole. Tuo säätöhimmeli vaijerissa on yleensä seiskoissa sellainen että et kyllä sormin säädä niinkuin yseissä...
Periaate sama mutta seiskassa joutuu melkeinpä avaimella tai pihdeillä pitämään vastaan kun kiertää säätöä, ettei vaijerin kuori lähde pyörimään mukana.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1583
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #18 : 06.02.2013, 20:44:09 »
Ei ne ihan ole. Tuo säätöhimmeli vaijerissa on yleensä seiskoissa sellainen että et kyllä sormin säädä niinkuin yseissä...
Periaate sama mutta seiskassa joutuu melkeinpä avaimella tai pihdeillä pitämään vastaan kun kiertää säätöä, ettei vaijerin kuori lähde pyörimään mukana.
Ihan samanlainen se on seiskassakin JOS vaijeri on alkuperäinen. Tarvike vaijereissa on sitten erinäköisiä säätömuttereita jotka osaa olla niin jäykkiä että säätämiseen tarvitsee ihan työkalut kaivaa pakista.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #19 : 06.02.2013, 21:12:11 »
Ihan samanlainen se on seiskassakin JOS vaijeri on alkuperäinen. Tarvike vaijereissa on sitten erinäköisiä säätömuttereita jotka osaa olla niin jäykkiä että säätämiseen tarvitsee ihan työkalut kaivaa pakista.

Ei ole samanlainen, Volvo vaihtoi myös loppupään seiskoihinkin mm. erilaiset käsijarruvaijerit, samanlaiset mitkä on myös 940:ssä.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1583
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #20 : 06.02.2013, 21:31:48 »
kappas on siinä näköjään se ero ennen -88 valmistetuissa että vaijerin jarrujen päässä on U-lenkin tilalla O-lenkki ja säätömutteri on karvanverran erinmuotoinen. Noo mutta asiaan eli se säätö on kuitenkin prikulleen samassa paikassa eli tuhkakupin takana. 
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #21 : 06.02.2013, 21:46:27 »
kappas on siinä näköjään se ero ennen -88 valmistetuissa että vaijerin jarrujen päässä on U-lenkin tilalla O-lenkki ja säätömutteri on karvanverran erinmuotoinen. Noo mutta asiaan eli se säätö on kuitenkin prikulleen samassa paikassa eli tuhkakupin takana.

Myös se linkku jarrussa on erilainen että koko vaijeri on aikalailla erilainen, josta johtuu aika paljon se säädettävyys, herkkyys ym.

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #22 : 07.02.2013, 13:37:18 »
No mulla on 89 740 ja siinä se säätö on tuolla tuhkakupin takana ja muovimutteri, samannäkönen ku kuvassa. Sitä tosin piti työkalujen kanssa laittaa mutta ei kai isoja eroja oo.


hevonen

  • Vieras
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #23 : 07.02.2013, 14:01:20 »
No mulla on 89 740 ja siinä se säätö on tuolla tuhkakupin takana ja muovimutteri, samannäkönen ku kuvassa. Sitä tosin piti työkalujen kanssa laittaa mutta ei kai isoja eroja oo.
No ei nii, siinäpä se ero vaan on että 940 tuon säätömutterin pyörittää sormin, 740 tarvitaan työkaluja.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #24 : 02.03.2013, 10:32:17 »
mistähän saa noita käikäleit missä vaijerit yhdistyyy taka-akselilla, oikean käsijarruvaijerin mukana ei tullut ainakaan mitään hiluja ja motonetistä saa sen käikäleen mihin tää ite systeemi tulee kiinni..
740 M50B25

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #25 : 06.04.2014, 22:57:21 »
Huomenna pitäisi vaihtaa käsijarruvaijeri (kahvalta akselille) siis -98 940:iin ja onko tuohon hommaan etukäteen mitään niksejä tai neuvoja antaa?  :idiot2:

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1233
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #26 : 06.11.2014, 21:05:27 »
Huomenna pitäisi vaihtaa käsijarruvaijeri (kahvalta akselille) siis -98 940:iin ja onko tuohon hommaan etukäteen mitään niksejä tai neuvoja antaa?  :idiot2:
Saitko vaihettua sen vaijerin ja pitikö tankkia laskea alemmas? Tahi purkaa kovasti jotain muuta?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa kumimuumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarrut/käsijarru
« Vastaus #27 : 17.11.2014, 08:15:46 »
Omassa ysissä ihmeteltiin jarruja ilmatessa, että aina välillä tulee hyvä ja seuraavalla polkaisulla on taas ilmaa vaikka kuinka paljon. Syyksi paljastui pääsylkän nestesäiliön toinen kumitutti joka oli murtunut. M-kaupasta löytyi 240:n osista sopiva korjaussarja.
turbotettu ooppeli ja deeku.

 

Kulkukoira  Proturbo