ei ole vaan kylmänä sammutetulla koneella 
eli jos oikein tuuria niin öljyä on liian vähän
toivottavasti ei oo tuhonnut mitään
Nyt teet niin, että lisäät sinne suorilta vaikka n. 4 desilitraa. Sen jälkeen kylmä kone tulille, annat käydä minuutin, käyt kaikki vaihdekepin asennot läpi pari kertaa siten, että annat olla jokaisella 5-10sec. Sen jälkeen vaihde P-asentoon ja jätät auton käyntiin. Sitten tarkistamaan tikusta öljytasoa ja käytät cold-asteikkoa. Tosiaan min-max välin erotus on se tikussa lukeva (muistaakseni 2dl) joten sen mukaan mietit paljonko lisäät. Koita saada öljy kylmällä koneella ainakin sinne kylmän alarajaan tai vähän yli.
Jos joudut lisäilemään reilummin niin käy välillä varmuuden vuoksi heiluttelemassa vaihdekeppiä eri asennoissa.
Sitten kun öljy on saatu asteikolle lähde ajelulle. Näin syksyllä saa oikeasti ajaa paljon että öljy saadaan kuuman asteikon tarvittaviin lämpöihin (n. 80 asteiseksi). Käy ajamassa vaikka puolen tunnin lenkki reilummalla nopeudella niin ollaan jo lähellä. Jos on saatavilla infrapunalämpömittari niin aina parempi.
Sitten kuumalla koneella säädät öljytason kuuman asteikon mukaan. Jos ajettuasi "kuumaksi" ei vielä yllä sinne asteikkoon, voi aski olla vielä liian kylmä, ei kannata innostua heti täyttämään.
Esimerkki lämpenemisen hitaudesta:
näillä viileillä keleillä jos ajan 25km työmatkani 60km/h keskinopeudella (suurin osa matkasta 80- ja 100km/h rajoitusta + pätkä taajamaa molemmissa päissä) niin askin paluuletkusta mitattu lämpö on vasta 60 asteen paikkeilla ja lohko n. 55-60 astetta. Tällöin öljytaso ei yllä vielä edes kuuman minimimerkkiin vaikka olen n. 80 asteisesta vaihteistosta mitannut sen kuuman ylärajaan...