Täällä ollaan vielä hengissä kesän jäljiltä.
Laitoin auton alle ne alapuoliset GT-tukiraudat ja samalla meni hermot noihin orkkis pyöränmuttereihin.
Ne on todella syvältä aluvanteiden kanssa. Peltivanteiden kanssa ne on ihan OK, mutta aluvanteiden
kanssa muttereiden kiristys on hermojo vaativaa hommaa. Tuntuu koko ajan siltä, että mutteri korkkaa
avaimessa. No hain Biltemasta paremmat pultit. Niissä kromit ei kuulemma oikein hyvin pysy, mutta jos
ne nyt kesäajossa menisivät.
Nuo auton alla olevat vanteet ovat käytetyt ja sen myötä myös hiukan tärinää on havaittu ratissa reilun
satasen nopeudessa. Yllätys oli suuri noiden muttereidenvaihdon jälkeen, kun tärinä oli täysin hävinnyt.
Ihme homma, mutta en valita. Kiristäminen on nyt kivaa, eikä tärinä vaivaa.
Kesä on mennyt katiskan kanssa hyvin. Ei mitään ongelmia, paitsi rikkoontunut lambda-anturin lämmityselementti.
Vikakoodin nollausta harjoiteltu. Volvon lambdaan liitettiin Fordin lämmityselementti ja vika korjaantui sillä. Tosin
aika hullun rohkeaa ottaa Fordin osa käyttöön. Toivottavasti se ei tiedä huonoa karmaa.
Tuli sitten ostettua se turbokone M90-laatikon kera. Arvaatte varmaan mihin tämä joskus johtaa. Myös suurempi
ahdin sekä polttoainesuuttimet on hankittu. Ensi kesälle olisi toivelistalla 300 heppaa wiinan kera. Saa sitten
nähdä miten tän kanssa käy. No tarpeet alkaa kuitenkin olla kasassa.
Tuo vaiheloota oli aika sontasen näköinen ja sitä yhtenä kesäpäiväna hinkkasin puhtaaksi. Tarkoitus oli maalata
se jollain kivalla värillä, mutta laatikossa on niin paljon kaikkia pikku koloja, joita ei saa millään puhtaaksi. Siis
kotikonstein. Menkööt sitten ihan syntymävärillään. Aika puhdas siitä lopuksi tuli.


Vanneasiat on pyöriny mielessä ja netissä on aikaa vietytty asian tiimoilta. Päätin jo hankkia Lenson BSX Gold-vanteet
vaikka niiden hinta kyllä hirvitti. Lähes 800 euroa 17"kokoisina. Aivan sairasta. Sitten tajusin, että 240 kävisi Penta
vanteet. Sopisi hyvin tuon ikäiseen autoon. No aitoja Pentoja ei kovin usein markkinoilla liiku. Ja kun liikkuu, niin ei
nekään ihan edullisia ole. Mutta sitten löysin Penta-kopiot. Pakkohan ne oli pois hakea. Suorat ja kolhimattomat kappaleet.
Tosin koko nyky mittapuun mukaan "vain" 15". Mutta tuolla vanteella rengas pysyy kevyempänä ja edullisenpana kuin 17"
kokoisena. Siitä ei nyt ainakaan haittaa ole.


Huomenna pitäis muuten lähteä katsastuskonttorille hakemaan virainomaisten hyväksyntä tälle kaikelle kivalle. Dokumentteja
kerätty ja katsotaan sitten miten homma tulee sujumaan. Jos ekalla kerralla tulee leima papereihin, niin kivaahan se olisi

.