Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 Bi-Fuel huono käynnistyvyys pikkupakkasilla

  • 6 Vastauksia
  • 5972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Terve. V70 2003 Bi-Fuel käynnistyy huonosti nollakelillä ja pikkupakkasilla vaikka olisi ollut lämmittimessä. Joutuu sahaamaan tosi kauan, että lähtee. Lähtee sitten kyllä ja käy hyvin. Kun auto seisoi terminaalin edessä päivä Tukholmassa-risteilyn ajan aika kovassa pakkasessa niin lähti heti käymään, ei ollut mitään ongelmia vaikka ei ollut lämmityksessä. Tulpat ovat uudet ja jopa alkuperäiset. Samaten akku (Volvo-akku),öljyt,suodatin ja ilmansuodatin on vaihdettu. Auto kyllä nollakelilläkin pyörittää tosi hyvin mutta ei vaan lähde heti. Mistähän vikaa etsisi vai onko se vaan ominaisuus? Autolla on ajettu vasta 145 000 km. Auto siis käynnistyy aina bensalla ja vaihtaa sitten hetken päästä kaasulle.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011, 14:15:45 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa V70 bi-fuel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Bi-Fuel huono käynnistyvyys pikkupakkasilla
« Vastaus #1 : 08.02.2011, 18:20:39 »
Olen kuullut, että jokaiseen Bi-fuelin huoltoon kuuluu jokin kaasusuodattimen "vesitys", siis kosteudenpoisto, tms. Oletko koska tehnyt. Käsittääkseni kosteus kaasusysteemissä on se joka eniten aiheuttaa ongelmia ja ne sytytystulpat(jotka olet vaihtanut). Itse en ole vielä nähnyt miten ko. suodatin siivotaan kosteudesta pois, mutta muistaakseni jostakin kuulin, että ensin on ajettava kaasut pois tankista, sitten kaasusysteemin sulake irti ja sitten varovasti aukaistava ko. suodatin kaasusäiliöiden läheltä suojalevyjen yläpuolelta(tai aukaistava jokin pohjaproppu ko. suodattimesta). Kuten sanoin, en ole itse sitä hommaa nähnyt, nin en tiedä tarkalleen, miten se tapahtuu. Olikohan niin, että joskus noin 80tkm välein kaasusuodatin on vaihdettava... Ihmetyttää, että ei käynnisty kunnolla juuri bensalla millä käynnistyy ensin ennen kaasulle siirtymistä   ??? Luulisi silloin, että bensan kanssa on ongelmia, ei kaasun. Ominaisuus se ei ole, koska mulla on saman verran ajettu ja se starttaa heti hyvin bensalla ja siirtyy kaasulle nopeasti ilman ongelmia. Jos et muuta konstia löydä, ota yhteyttä Oragas nimiseen firmaan Hesassa. Niillä on kovasti kokemusta noista jutuista.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2011, 18:23:59 kirjoittanut V70 bi-fuel »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bi-Fuel huono käynnistyvyys pikkupakkasilla
« Vastaus #2 : 08.02.2011, 21:10:25 »
Kiitos vastauksesta. Kaasulaitteet on huollettu huolto-ohjelman mukaan Tampereella autokorjaamo J.Autto:lla. He ottivat yhteyttä maahantuojaan ja selvittivät mitä kaasulaitteiden huoltoon kuuluu. Olin ennen vientiä sanonut heille, että se kaasusuodatin pitää "vesittää" mutta heille maahantuoja sanoi, että siihen ei missään nimessä saa koskea, joten kaasuhuoltoon kuului vain paineiden mittaus ja vuototarkastus ja joku muu mitä en muista. Kun auto on käynnistynyt, niin se vaihtaa kyllä nopeasti kaasulle ja käy hyvin sekä kaasulla, että bensalla. Eli vikaa ei ole varmaankaan kaasulaitteissa vaan jossakin muualla. Ja mitä kylmempi sitä paremmin lähtee käymään. Tietenkin sisältä tai kesällä lähtee myös hyvin käymään. Ja tyhjäkäynti on aivan tasainen myös kylmänä eikä mitään pätkimisiä tms ole. Kumma juttu vaan se aika pitkä sahaus tietyissä lämpötiloissa.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Bi-Fuel huono käynnistyvyys pikkupakkasilla
« Vastaus #3 : 09.02.2011, 11:00:32 »
Jos olisi omasta autostani kyse niin lältä pohjalta kävisin päivityttämässä ECM ohjelmiston viimeisimpään sinisellä ja jatkaisin miettimistä sen jälkeen.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bi-Fuel huono käynnistyvyys pikkupakkasilla
« Vastaus #4 : 09.02.2011, 11:13:18 »
Googlasin vähän mitä tommonen päivitys maksaa ja aika paljon maksaa. Ainakin Biliassa jollekin oli maksanut 156€. Pitää soitella Käyttöautoon ja kysellä hintaa sieltä. Voisin myös soittaa vaikka Pirkanmaan Autotaitoon ja  kysyä onnistuuko toi heillä.  Jospa toi auttaisi. Tai sitten saa olla kun kumminkin lähtee käymään...
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bi-Fuel huono käynnistyvyys pikkupakkasilla
« Vastaus #5 : 09.02.2011, 13:05:13 »
"Sininen" antoi seuraavan vastauksen ongelmaani:
"Kertomasi perusteella tässä kohden olisi järkevintä lukea vikakoodit ja mikäli sieltä ei löydy mitään huomauttamista niin samalla "vaivalla" päivittää tosiaan tuo kyseinen  ECM , eli moottorinohjainlaite
Näissähän on tullut vuosien saatossa jotain parannuksia ohjelmistoon. Ainakin kertaalleen ja muistaisin yhden liittyvän kylmäkäynnistysrikastukseen.

Hintaa päivitykselle tulee n. 100e , eli ei ole kokeiluna ainakaan kovin kallis."

Joten edellinen neuvo oli hyvä. Nyt vaan säästelen rahaa päivitykseen.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 Bi-Fuel huono käynnistyvyys pikkupakkasilla
« Vastaus #6 : 11.05.2011, 15:51:04 »
Aamun huono eka käynnistyvyys ei ole vika vaan ominaisuus. Sain pitkän ja vaivalloisen etsinnän jälkeen ehdotuksen tutulta autokorjaamolta ja se auttoi. Ehdotus oli: Kun autolla on ajanut kaasulla ja sammuttaa auton, niin imusarja ja kaikki polttoainelaitteet ovat aivan kuivia kuivan kaasun takia ja siksi kestää ennenkuin se lähtee käymään. Pelkällä kaasullahan auto kuulemma ei oikein käynnisty, kylmänä ainakaan. Eli auto saa liian laihaa seosta aamuisin eikä siksi heti lähde. He kehoittivat kokeilemaan sitä, että vaihtaa bensalle ennenkuin sammuttaa ja tämä auttoi. Aamulla lähti heti normaalisti käymään vaikka edellisenä aamuna samanlaisella kelillä sai sahata pitkään. En tiedä sitten toimiiko tämä kikka muilla mutta kannattaa kokeilla.  ::)

Tämä ei auttanutkaan. Muutaman kerran käynnisty normaalisti mutta sitten saa taas sahata enemmän. Pitää varmaankin testauttaa bensanpaineet ja lämpötila-anturin toiminta. Jos niissä ei vikaa niin sitten saa olla. Se on sitten vaan Volvon ominaisuus.  :(
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011, 14:18:44 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

 

Autoracing  KL-varaosat