Futurez  Kulkukoira

Automaatti ja alahihpyörä...!?

  • 5 Vastauksia
  • 2072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Automaatti ja alahihpyörä...!?
« : 18.09.2012, 09:52:47 »
En tiedä oonko sit minä vaan tyhmä mut mua ainakin nauratti kun Alfamer korjausopas käskee kytkeä P-vaihteen ja apulaisen polkemaan jarrua kun pitää alahihna pyörä irroittaa! :)
Milläs taval tuo irroitetaan automaattista? Pääseekö vetolevyn jostain lukitsemaan.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9576
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Automaatti ja alahihpyörä...!?
« Vastaus #1 : 18.09.2012, 09:59:41 »
Startin aukosta meisseli hammaskehälle.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti ja alahihpyörä...!?
« Vastaus #2 : 18.09.2012, 10:07:44 »
siihen voi tehdä vastaavan erikoistyökalun  jolla pidetään hihnapyörästä kiinni  http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_1579.jpg
tai vastaava tallin jämä osista http://i1162.photobucket.com/albums/q524/Jogiin/2012-06-30-452.jpg

tai

Pitkä naru/ remmi joka kiepitetään hihnapyörän ympäri ja toinen pää sidotaan johonkin tukevaan paikkaan kiinni.

jotkut on laittanu pitkän räikän paikoilleen ja toisen pään runkoaisaa vasten, sitten startilla pyöräytys ja pultti aukee, pitää tosin saada kiinnikkin ja siinä tuo ei toimi.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1233
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti ja alahihpyörä...!?
« Vastaus #3 : 18.09.2012, 11:48:42 »
Irrotus on erinomaisen kätevää juuri tuolla jatkovarrella + startilla niin nopea napsautus, kuin vain kerkiää tekemään. Syylarin ylävesiletkulähdön hajottamisen kokemuksella suosittelen tuon työkalun rakentamista kiristystä varten. Kyllä se tosin ruuvarillakin pysyy sieltä hammaskehältä paikoillaan. Itsellä 60 cm vääntiö + metrin teräsputki vielä, jolla saadaan ~120 cm vääntiö ja kyllä sitäkin saa vääntää, että 60Nm + 60 astetta sinne saadaan kireydeksi.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: Automaatti ja alahihpyörä...!?
« Vastaus #4 : 18.09.2012, 11:56:51 »
Kyllä siinä riittää n. 70cm vääntiö erikoistyökalulla. Tuon pultin kiristäminen on oikeasti lasten leikkiä kun työkalu löytyy. Itsestään tekemällä vieläpä helpoin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: Automaatti ja alahihpyörä...!?
« Vastaus #5 : 18.09.2012, 15:11:23 »
Pyssy käteen, pahimmassa tapauksessa voi joutua cooleria tai syylaria vähän nostamaan.
Momentti on riittävä kun vetää vaikka 250Nm pyssyllä.
Makuasia sano koira kun pallejaan nuoli. :D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo