Elekma  Autoracing

850 lämpötila-anturin vaihto.

  • 23 Vastauksia
  • 11484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
850 lämpötila-anturin vaihto.
« : 20.09.2012, 09:22:03 »
Onko tuohon jotain nopeeta  ohjetta heittää?

Löysin tälläsen.

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/engine_repairs/ect_sensor_coolant_replacement.html

Täytyykö toi termarikote ottaa kans auki vai onnistuuko vaihtaa pelkkä anturi? Niukasti on tilaa eikä nääkkään juuri.
V70 TDI

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #1 : 20.09.2012, 09:30:41 »
En tiiä saako sitä ilman kotelon irroitusta. Siinähän on se johto kiinteesti niin ei pääse vääntämään kuin kiintoavaimella tai sitten lambdahylsyn tapasella, jos vaikka ite tekee...

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #2 : 20.09.2012, 09:47:31 »
Kiintoavaimella ajattelinkin. Mut eikös sieltä tuu sitte vedet niskaan kummiski, tai ainaki jonkin verran vai?
V70 TDI

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #3 : 20.09.2012, 17:14:23 »
Kiintoavaimella ajattelinkin. Mut eikös sieltä tuu sitte vedet niskaan kummiski, tai ainaki jonkin verran vai?

ei sieltä montaa desiä tule, se mitä termarissa ja yläletkussa on.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #4 : 20.09.2012, 17:58:17 »
Joo, niin mietinkin. Huomen vaihan romut.
V70 TDI

Poissa voge850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • XC40 D4 AWD
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #5 : 23.09.2012, 17:30:34 »
Itse tein kyseisen operaatio kesäkuun alussa, ja homma meni ihan näin:
Laskin nestettä syylärin pohjaropusta sen verran että ylävesiletkusta ei tullut nestettä, noin 2litraa.
Termarin kotelo pois+termari.
Näin pääsi ihan normi lenkkiavaimella vaihtamaan anturin.
Kasaan päinvastaisessä järjestyksessä.
Termarinkoteloon uusi tiiviste ja uutta nestettä tuo puuttuva 2l, ei tarvinnut edes ilmailla pahemmin, kun tiesi kuinka paljon nestettä puuttui järjestelmästä.
Vikakoodien tarkistus, OK ja kovaa ajoa.
Anturi tuli mallia Motonet, taisi olla hinnaltaan 22€, kun sinisellä anturi olisi maksanut yli 50€.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #6 : 24.09.2012, 07:50:11 »
Näin se meni mullakin. Tosin se anturin kanta on vähä ilkeen lähellä imusarjaa joten purin sen liittimen niin et sai pujotettua lenkin anturille. Termarin kotelo oli melkei irti, siis ruuvit aivan löysällä. Nyt tulee jo lämpöö koppiin ihan eri lailla ja mittarikin toimii kunnolla, nousee puoleen väliin ja siinä pysyy.
V70 TDI

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #7 : 30.11.2015, 21:41:58 »
Vaihdettu kyseinen anturi. Edelleen heittää välillä vikakoodia, lämpötila-anturi, sammuilee joskus risteyksissä,  Testerissä näyttää jäähdytysnesteen lämpötilaa .  50 astetta ja mittarin viisaita ei nouse yhtään.

Auto -00 S70 103 kW bensakone

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #8 : 01.12.2015, 05:47:02 »
Kuittasitko vikakoodin pois? Jää hätäjäähdytys päälle jos et kuittaa.

Mittaa johdot että on ok. Ilman anturiakin mittari nousee vähän. Muistaakseni käyttää jotain toista anturia vielä mittaukseen.
Oma -972.5T ainakin toimii näin.

Termarikotelosta piuha irti ja silti viisari nousi.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #9 : 01.12.2015, 08:09:51 »
Hätäjäähdytys? Mitenkäs se toimii kun kyseessä on mekaaninen termostaatti? Voiko tämä viitata myös mittaristovikaan?

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #10 : 01.12.2015, 09:54:15 »
Hätäjäähdytys? Mitenkäs se toimii kun kyseessä on mekaaninen termostaatti? Voiko tämä viitata myös mittaristovikaan?
Tietyssä vikatilassa flekti pyörii aina kun ei saa luotettavaa infoa.
Pyöriikö?

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #11 : 01.12.2015, 10:55:29 »
Termarikopan anturi antaa 1.38 kohdin vatuksen ja toisin päin tulee 2,3 mV jännitettä.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #12 : 01.12.2015, 11:30:15 »
Ei pyöri fiekti kokoajan. Kabiini viileä.  Laitan uuden termapärin.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #13 : 01.12.2015, 13:03:41 »
Taas syttyi moottorin merkkivalo ja vikakoodia ECM-200 Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin. Ja siitä 4 km ajon jälkeen auto sammui vapaalla rullatessa. Ei meinannut käynnistyä ja heitti vikakoodin ECM-720A Yhteys Ajonestolaite.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 850 lämpötila-anturin vaihto.
« Vastaus #14 : 01.12.2015, 13:40:15 »
Ei pyöri fiekti kokoajan. Kabiini viileä.  Laitan uuden termapärin.
Se hätäjäähjdytys tark. sitä että jäähdyttimen flekti pyörii kokoajan, ei se sisäpuhallin.
tzekkaapa tuo.

Enempää en tähän osaa sanoa.

 

Autoracing  KL-varaosat