Seuraavassa vanhan ja kalliina uusittavan kaksoismassavauhtipyörän tilalle toinen vaihtoehto. Ohje koskee siis 1995-1998 940 mallia M90 vaihteistolla.
Tarvitaan:
-Kiinteä vauhtipyörä, ns. pottapyörä jossa LH2.4 rei'itys hammaskehällä. Tällaisen löytää kaikista LH2.4 moottorinohjauksella olleista 700, 200 ja 900 sarjan volvoista.
-Esimerkiksi D24TIC+M90 (1995->) kytkinpaketti, eli asetelma, levy ja painelaakeri
-Riippuen painelaakerista, prikkoja (3xM8 pulttiin käyviä)
-Uudet vauhtipyörän pultit, M10 kuusiokanta 10.X kovana ja kierteen pituus 25mm
-Uudet kytkinasetelman pultit, M8 kuusiokolo kierteen pituus 16mm
-Kampiakselin takapään stefa kannattaa uusia samalla
Vanha vp+asetelma paketti on n.11mm uutta korkeampi, joten painelaakeriksi olisi hyvä valita sen verran koreampi malli, tai sitten soveltaa kuten omassa tapauksessa. Itse käytin D24TIC + M90 levyä ja asetelmaa, painelaakerina käytin vakio B230FK + M90 laakeria joten kytkinhaarukan takana olevaan pallopäämutterin alle joutui laittamaan shimmiprikkoja n. 4mm paksuudelta.
Muutamia kuvia asennuksista...
Vanha paketti:

Uusia osia..



B230FK + M90 painelaakeri, paksuus 22,5mm






Ja paikalleen..


Laitetaan tähän perään vielä muutamia mittoja.
-D24+M90 kytkinlevyn keskiön halkasija 150.8mm
-D24+M90 asetelman sisähalkasija n.154mm (vähän saattoi olla alle)
-Volvo 850/M56 laatikko, 228mm levyn keskiön halkasija 150,6mm (tämä levy käy projektiin myös)