Mä en väitä etteikö olisi mahdollista että se lämmitysvastus on oikarissa, mutta mä en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Aina kun auton lohkolämmittimet on olleet oikarissa on vika ollut johdossa, tarkemmin ottaen niissä jatkoksissa. Erityisesti se T haara josta lähtee haara sisälle tuntuu olevan herkkä hajoamaan.
Yleensä se lohkon lämmitysvastus hajoaa niin että se ei vaan lämmitä.
Toinen ongelma voi olla vikavirtasuoja. Jos siinä talon seinässä olevassa töpselissä on vikavirtasuoja, niin pelkkä kosteus siellä lohkolämppärin liitoksissa riittää laukaisemaan sen suojan. VVS:n tunnistaa siitä että siinä laukeavassa "sulakkeessa" on testipainike.
Yleismittarilla jos testaat sitä niin auton liittimessä pitäisi olla kahden nastan välillä jokin 80-100ohmin vastus, ja kolmannelta nastalta näille kahdelle nastalle mielelään ääretön, käytännössä voi jäädä joihinkin satoihin kilo-ohmeihin.