Laitetaanpa tämä nyt tännekin esille, jos vaikka jotain apuja ja vinkkejä löytyisi tätä kautta

Muutama viikko sitten tuli tehtyä paperit isoisän kanssa hänen uutena ostamastaan Volvosta. Vehje on siis täysin karvalakki 3-lovisella laatikolla. Ainut lisävaruste taitaa olla uutena asennettu alkuperäinen kierroslukumittari. Auto on ostettu loppuvuodesta -67, mutta on ehkä jopa -68 mallinen. Mistähän tuo selviäisi? Vehjes on ollut liikenteessä 1967-1991, jolloin mittariin on kertynyt arviolta 650 tkm. Alkuperäinen kone on sinä aikana rempattu kerran ja nyt paikallaan on n. 100 tkm ajettu tehtaan vaihtokone. Laatikkoon ja perään ei ole koskettu ollenkaan.. Itseasiassa aika vähillä osien vaihdoilla on tuo matka menty. Luja peli ollut kyllä.
Kaverin kanssa suoritettiin pientä huoltoa, ennen siirtoajoa Oulun korkeudelta Maskuun. Etusatulat kunnostettiin (jarrut ei siis laahanneet 21 vuoden seisomisen jälkeen edes, jopa käsijarru toimii), kytkimen työsylinteriin vaihdettiin tiiviste ja väliaikainen takapönttö turattiin paikalleen. Matka meni muuten hyvin, mutta laturi ei suostunut lataamaan suuremmilla kierroksilla. Alle 85 vauhdeissa latasi, eli perille päästiin.
Osapuutteina:
- ehjä kuskinpenkki yllättäen
- panssaripuola (ostettu)
- Favorit mallin c-pilarin listat (ostettu)
- hyväkromiset puskurit
Tarkoitus on saada museokilpiin määrittelemättömän ajan sisään

Kuten kuvista näkyy, on tekemistä ihan riittävästi:






Hakureissulta:
Pientä fixiä:

Ensimmäisen omistajan pihamaalla. Kellarista löytyi sopivasti ajanmukaiset suksitelineet ja sukset, jos vaikka matka katkeaa niin pääseepä sivakoilla jatkamaan





