Hienosti alkuperäiskuntoinen Favorit. Tämä on taas niitä rajatapauksia, joissa museonti pitäisi oikeastaan onnistua liki tässä kunnossa. Siis pitäisi, tuskin onnistuu

Toki konetilaakin on mukavampi katsella paremmassa maalissa, mutta ainahan se alkuperäisyys sitten kärsii. Itse harkitsisin tässä tilanteessa konetilan maalaamista esim. puolikiiltävällä sävyllä. Olisi aikas hillitty ero muuhun maalipintaan, kun pellin aukaisee. Pintapeltejä en lähtisi maalaamaan missään tapauksessa, on tämä sen verran hyvinsäilynyt. Maalipintaa saa varmaan elvytettyä vielä kiillottamallakin?
Ja kuinka monta Favorittia on säilynyt näihin päiviin alkuperäisellä M30 -laatikolla?
Likimain kaikkiin vaihdetu M40 tms. varmaan jo 70-luvulla.
Auto vaikuttaa tosiaan loppuvuonna '67 valmistuneelta, kuten ratti jo kertoo. Katsoppa sieltä rintapellistä, löytynee 131211 -numerolitanian jälkeen kirjain P. Alkuvuoden malleissa on M.
Eli tämän auton rekisteritiedoissa voisi yhtä hyvin lukea vuosimallina '68.