Autodiagnoosi  Carcom Oy

LH 2.4 ja EZK116K infoa

  • 17 Vastauksia
  • 24311 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4254
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4 ja EZK116K infoa (nakutus)
« Vastaus #15 : 23.08.2014, 15:41:41 »
Laitetaanpas tämä tänne myös, sillä FAQ asiaahan se on.


Eli EZK:n nakutus-juttuja.

EZ-116K:
Max. knock-controlled retardation :  14"
Knock retardation step: 2.6" at n < 4895 r/min and 2.3" at n > 4895 rfmin
Re-advance step: 0.375
Re-advance interval: Specified number of engine revolutions depending on speed

EZK:n kuuntelema taajuusalue on 7,5kHz nurkissa ja pelkkä signaalin amplitudi (voimakkuus) on nakutuksen tunnistuksen laukaiseva tekijä.


Nakuantureista:
Lainaus
Variants
The three different types of knock sensor used are illustrated above.
Type (B) is used on EZ-102K. and on EZ-117K and EZ-118K systems from 1985 to 1986.
Type (C) is used on EZ-116K systems from 1987 on, as well as on EZ-l17K and EZ-118K, and on Rex-I from 1989 on.
A refinement of type (B), this variant is fined with a sleeve (5) which ensures that the mounting force is less easily
transmitted to th e piezoelectric crystal, making the unit less sensitive to the effect of the tightening torque.
Type (D) is used on the EZ-11 5K system on the B 280 engine. which is fitted with a knock sensor for each bank of
cylinders. The only difference between this variant and type (C) is that the connection lead is integ ral with the unit.
• Type (C) and (D) sensors are less sensitive to tightening torque than earlier types. The design permits the torque to vary from 15 to 25 Nm '1 1- 18 ft.lb) w ithout any adverse effect on the performance of Ihe device. Although production of type 181 was discontinued in 1986, it is fully interchangeable wilh type ICI. Particular care must be taken when fining the older type 01 sensor; a torque wrench must be used to l ighten Ihe device in position.

Eli ovat keskenään vaihtokelpoisia mutta kiristysmomenteissa on eroja.

Lämpöanturi vaikuttaa tyhjäkäynnin syttyennakkoon siten, että kylmällä koneella aikaistetaan ennakoita, jotta kone ja katalysaattori lämpenisivät nopeammin.
Joku "fail-safe" toiminto kytketään päälle kun moottori on liian kuuma (+120C).
Lisäksi naku-anturia kuunnellaan vasta tietyn lämpötilan jälkeen.


EZK pyytää LH:lta lisää leipää koneelle, kun kaikki 4 sylinteriä rapisevat. Muutoin se hoitaa hommaa yhdessä-kolmessa sylinterissä syttymyöhäköllä!

Mutta jos se ei riitä ja erotus kasvaa normiennakon kanssa liian isoksi, huudetaan myös tällöin lisää leipää LH:lta!

Tämä ei koske sitten 208-biniä (16-tappisen). Joka ei osaa lisää leipää pyytää LH:lta!
« Viimeksi muokattu: 03.01.2015, 14:49:52 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4254
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4 ja EZK116K infoa
« Vastaus #16 : 28.04.2016, 17:04:39 »
LH versiot tunnistaa seuraavasti.



Kuvassa 935 purkki ja se eroaa uudemmista siten, että nuolen kohdalla on muistipiiri, mitä kuvassa ei ole.

5xx sarjan purkit tunnistaa siitä, että ne näyttävät täysin erilaisille kuin kuvassa oleva.

Purkkeja ja binejä voi sekoittaa seuraavasti.
Ne 9xx sarjan purkit joissa on muistipiiri voi käyttää 950-984 välillä olevaa binääriä. Muistipiirittömissä kaikkia 937 ja pienenpi numeroista biniä.

5xx sarjan purkit ja binit käyvät keskenään.

Auton puolella ei ole väliä kumpaa sarjaa purkit ovat.

Kaikki EZK:t ovat keskenään yhteensopivia fyysisesti ja binien osalta. Eli mikä tahansa lastutettava EZK toimii millä tahansa EZK:n binillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4254
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4 ja EZK116K infoa
« Vastaus #17 : 09.04.2017, 22:33:03 »
Mainittavana asiana myös tämä empiirisesti varmistettu asia LH koneellisen auton manuaali/automaattivaihteisto muutoksista.

Manulaalivaihteisessa on LH:n pinni 19 maadoitettu ja pinni 29 kelluu.

Automaatissa LH:n pinnit 19 ja 29 ovat maadoitettuna.

Noilla on merkitystä tyhjäkäyntiin ja pariin muuhunkin juttuun.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Carwist