Melkeinpä kannattaa yläpäänsarja ostaa. En muista nähneeni halpissarjoja tinakoneisiin. Perinteiset Victor Reinz, Payen ja Elring on ne yleisimmät mitä vastaan on tullut ja joita on tullut laitettua. Ns. kaikista palvelevista varaosaliikkeistä.
Jos aivan nipistellä haluaa, niin pakollisia ostettavia on kannentiiviste ja tulpanreikien ympärille tuleva o-renkaat. Imusarjantiiviste on hyvä vaihtaa joka tapauksessa jos se on vielä alkuperäinen tai ei ole tietoa milloin vaihdettu viimeksi. Pakosarjoja ei ole pakko irrottaa, mutta tekee käsittelystä helpompaa. Venttiiliohjurien kumit ovat perinteinen vuotokohta näissä, joten niidenkin vaihtoa voi suositella.
Ja jos kampiakselin takastefassa ei ole huopapintaa päälimmäisenä, kannattaa sekin vaihtaa.
kiitos tiedosta

kansi irtosi iltapäivällä ja vaihtolistalle menee ainakin nuo venavarren kumit, tulpan reikien o-renkaat, kansipahvi ja imusarjan tiiviste.
imusarjan laippa kuitenkin vielä paikoillaan, samoin pakosarja. Otin ne imusarjan justopätkän klemmarit auki ja irrotin itse imusarjan.
kuinkas pitkään tuo huopapintainen stefa yleensä kestää?
Edellinen omistaja tähän jo hommannu tuon uuden
stefan hanskalokeroon ja paikalla oli täysin kuiva stefa reilun 300 tkm jälkeen.
päivittelin kuvat
Oot sitte ilmeisesti sekottanut venttiilinostimet keskenään... tuota ei suositella tekemään.
Tiedä sitten onko tuossa jotain todellista käytännön ongelmaa vaan ehkä varmuuden maksimointia.
joo näin tein. olihan ne ensin järjestyksessä, mutta näky kaikki olevan samoissa mitoissa niin en viittiny enää alkamaan numeroimaan.
Noista tulikin mieleen, asennetaanko ne valmiiksi öljyllä täytettynä?
vai tyhjinä jolloin ainakin teoriassa nokkakeppien asennus helpompaa?