mutua: mielestäni tuohon hydrauliseen seisontajarruun on tullut jokin muutos ettei enää vaadittaisi mekaanista yhteyttä lainkaan?
ja eikös siihen voine pistää jonkin sähköisen pumpun ja anturin linjaan, niin että pumppu pyörittää lisää painetta mikäli anturilla ei oo tarpeeks. näinhän se olis varmistettu että jarru pysyy päällä?
jotenkin noin se ainakin uudemmissa ranskalaisissa on toteutettu missä on sähköinen seisontajarru.
muutokseen en kommentoi, kun en tiedä. Mutta en ala missään nimessä korvaamaan sähköllä mekaanista yhteyttä.
Ensinnäkin haluaisin tietää, että Miksi? Miksi joku haluaa sotkea sähkö jarruihin tässä asiassa millään tavalla?
Turvallisuudesta kun on kyse, niin luotan tässä tapauksessa mekaniikkaan paljon enemmän.
On joitain asioita, mitkä tuntuu menevän turhan futuristiselle puolelle, kuten kaasupolkimen potentiometrillä toteutettu asennontunnistin ja sitä kautta kaasuläpän ohjaus (näin sen joku itselleni selitti). Tässäkin tapauksessa aion aina antaa mekaniikan, eli vaijerin, hoitaa asian.
Sanon EI drive-by-wire tekniikalle.