Proturbo  Autodiagnoosi

Black Widow's 240 24V

  • 379 Vastauksia
  • 125972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #45 : 21.10.2012, 19:53:07 »
niinhän se olisi. Tykkään dokumentoida ja jakaa tietoa eteenpäin muille! Ja kun aloin tekemään blogia halusin tuoda kootusti esiin tiedon mitä oon tarvinut ja tarvitsen missäkin osiossa, että tietoa hamuavat löytävät sen helposti. Ja kuka ties joku ajattelee "miten paljon säästäisin painoa esim. poistamalla takapenkit".  ::)

Turvakaaret ovat MUST HAVE, turvallisuudesta ei tingitä. samoin sammutin käden ulottiville

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #46 : 21.10.2012, 21:50:05 »
Juu sammutin on hyvä olla. Aitiopaikalta näin kun meinasi yks useemman kympin arvonen kuuskutluvun vette palaa motarin rampissa  :( Onneks oli sammutin.. Meinasitko tästä ihan ratapelin tehä vai ajella vaan tarrakilvillä?
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #47 : 21.10.2012, 22:10:50 »
tässä nähdään, että turvallisuudesta ei kannata tinkiä  :o
Kilvissä aion pitää, mutta toki jossain radallakin voisi käydä. katsotaan miten toteutus onnistuu

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #48 : 21.10.2012, 22:19:08 »
Meinaan vaan että vähäpäästöiseen koppaan tollasen padan tekeminen ei ole mikään läpihuutojuttu, jos edes mahdollista laillisesti. Ainakaan ilman VTT sotaa.. Myös esim. käsijarruksi ei riitä leimalla hydraulimalli vaan pitää olla mekaaninen händäri joka ei ole yhteydessa jarrupiiriin..   ???
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #49 : 21.10.2012, 22:23:08 »
Kas kerspeles. Täähä o liian uus.. Ja ei etes ruosteeton. Nyt tuntus, et mennään peppu edellä puuhun jos leimalle meinaat... Tai noh. Ei se minulle kuulu :-X
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #50 : 22.10.2012, 00:02:53 »
voisi udella konttorilta, mitä ovat mieltä lukittavasta hydraulikässäristä, millä on ihan erillinen jarrupiiri ja satulat?
kun jos miettii maalaisjärjellä, (mitä ei enään missään käytetä kiitos vakautta tuovan EU:n) niin
tällainen käsijarru olisi paljon luotettavampi ja tehokkaampi, kuin vaijerillinen..

ja voi olla juu, että VTT voi haistaa kukan ja turbotekniikka irti aina ennen katsastusta.
mutta niinhän minä en tee, se on laitonta ja aivan väärin  :nohnoh

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #51 : 23.10.2012, 16:06:48 »
mutua: mielestäni tuohon hydrauliseen seisontajarruun on tullut jokin muutos ettei enää vaadittaisi mekaanista yhteyttä lainkaan?

ja eikös siihen voine pistää jonkin sähköisen pumpun ja anturin linjaan, niin että pumppu pyörittää lisää painetta mikäli anturilla ei oo tarpeeks. näinhän se olis varmistettu että jarru pysyy päällä?
jotenkin noin se ainakin uudemmissa ranskalaisissa on toteutettu missä on sähköinen seisontajarru.
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #52 : 23.10.2012, 16:20:16 »
ja voi olla juu, että VTT voi haistaa kukan ja turbotekniikka irti aina ennen katsastusta.
mutta niinhän minä en tee, se on laitonta ja aivan väärin  :nohnoh

Toi nyt on kaikista paskin vaihtoehto, koska on meinaan aika paljon hommaa aina. Ja jos ja kun jää kiinni niin laputhan siinä lähtee jne.. Jos mulla olis noin mätä vähäpäästönen kori, niin tässävaiheessa ostaisin ainakin paremman kopan. Jo tonninpintaan saat EI vähäpäästöisen korin joka voi olla jopa kovempi pelleiltään..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #53 : 23.10.2012, 16:25:53 »
mutua: mielestäni tuohon hydrauliseen seisontajarruun on tullut jokin muutos ettei enää vaadittaisi mekaanista yhteyttä lainkaan?

ja eikös siihen voine pistää jonkin sähköisen pumpun ja anturin linjaan, niin että pumppu pyörittää lisää painetta mikäli anturilla ei oo tarpeeks. näinhän se olis varmistettu että jarru pysyy päällä?
jotenkin noin se ainakin uudemmissa ranskalaisissa on toteutettu missä on sähköinen seisontajarru.

muutokseen en kommentoi, kun en tiedä. Mutta en ala missään nimessä korvaamaan sähköllä mekaanista yhteyttä.

Ensinnäkin haluaisin tietää, että Miksi? Miksi joku haluaa sotkea sähkö jarruihin tässä asiassa millään tavalla?
Turvallisuudesta kun on kyse, niin luotan tässä tapauksessa mekaniikkaan paljon enemmän.

On joitain asioita, mitkä tuntuu menevän turhan futuristiselle puolelle, kuten kaasupolkimen potentiometrillä toteutettu asennontunnistin ja sitä kautta kaasuläpän ohjaus (näin sen joku itselleni selitti). Tässäkin tapauksessa aion aina antaa mekaniikan, eli vaijerin, hoitaa asian.

Sanon EI drive-by-wire tekniikalle.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 16:29:09 kirjoittanut Black Widow »

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #54 : 24.10.2012, 20:16:53 »
Päivitystä:


-Painonpudotus: apukuskin ovi operoitu


Lopputulos tutussa paikassa  ::)
« Viimeksi muokattu: 01.12.2012, 15:55:28 kirjoittanut Black Widow »

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #55 : 24.10.2012, 22:19:11 »
Oho, saapa ovista paljon pois  :o
Itsellä ollut suunnitteilla samanlaiset toimenpiteet oville, nyt kun tietää suurinpiirtein paljonko mahdollista tiputtaa painoa, niin täytyyhän tuo toimenpide tehä  ;)
BMW M5
Volvo 740

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #56 : 24.10.2012, 22:34:23 »
Ei ole ainakaan kiva istua kyydissä, kerran ovista putket otettu pois  :(
tukeehan tuo nyt ovea, puhumattakaan kolaritilanteessa melkoinen apu kuitenkin
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #57 : 24.10.2012, 23:03:21 »
Epäilen, että tuota tulee korvaamaan turvakaaret koppiin, itse ainakin siis kaarien tulon yhteydessä tuon teen etuoviin, muutenhan menee omalla turvallisuudella leikkimiseksi  :nohnoh
BMW M5
Volvo 740

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #58 : 24.10.2012, 23:51:56 »
Epäilen, että tuota tulee korvaamaan turvakaaret koppiin, itse ainakin siis kaarien tulon yhteydessä tuon teen etuoviin, muutenhan menee omalla turvallisuudella leikkimiseksi  :nohnoh

Juurikin näin! Jos ei turvakaaria tulisi, niin en olisi ottanut yhtään pois ovista metallia!
sitä kaikki toistottelee kaikkialla ja useasti, mutta turvallisuudella ei leikitä  :nohnoh

Nyt kun etuovi tuossa vaiheessa, niin pitää päättää haluaako ikkunan vielä olevan aukeavaa mallia vaiko eikö  :D
Jos haluaa, niin pitää yksinkertaiset korvakkeet tehdä sen mekanismille ja muuttaa etummaisen ikkunakiskon korvake oven ulkopeltiin kiinni. Se on näet irroitetussa pellissä kiinni alunperin.

muutenkin funtsitaan ja pähkäillään oven avaus ja lukitus jotenkin simppeliksi :P keksitään siis pyörä uudelleen ajan kuluksi  ;D

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #59 : 26.10.2012, 22:14:36 »
Päivitystä:

-Painotaulukkoa päivitetty
-Painonvähennys: etu- ja takaovea kevennetty jälleen

« Viimeksi muokattu: 01.12.2012, 15:57:48 kirjoittanut Black Widow »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy