Elekma  Autoracing

Black Widow's 240 24V

  • 379 Vastauksia
  • 132837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #270 : 25.06.2013, 08:13:24 »
Oikein mukava kuulla, että tuo blogi tekee tehtäväänsä mihin sen tarkoitinkin, eli antamaan tietoa sitä tarvitseville. Ja hatunnosto siitä, että olet suomalaisesta tavasta poiketen tuhlannut pienen hetken aikaa palautteen antamiselle :) Auton tunnearvo ja oma päättäväisyys on pitänyt tuon auton projektin alla, plus mitä enemmän vaurioita on sitä enemmän siitä saa kokemusta!

Ps. jos on joku asia omassa parisatkussa missä tarvitset jeesiä, niin pistä YV:tä tulemaan!


Blogi on jäänyt päivittämättä laiskuuden vuoksi, kiitos helteiden, mutta kuvia on otettu ja projekti edennyt.


GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #271 : 04.07.2013, 15:56:56 »
Huhhei!

Projekti etenee koko ajan, mutta aika on blogin sijaan mennyt videoimiseen, kun tuo video editointi kiehtoo valokuvien muokkauksen innostamana!

GBW's Lost Diary
http://www.youtube.com/user/bblackwwidow/videos


Nuo toimivat Vblogina, elikkä video blogina normi blogin lisäksi.
Kaksi ekaa on vanhaa, nimet vain vaihdettu, mutta kolmas, #2, on uusi ja ensimmäinen kunnon Vblogi päivitys.


GBW

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #272 : 04.07.2013, 19:58:59 »
siisti idea tämä kuvaaminen ja pisteet siitä että jaksat rakentaa pihalla  O0
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3436
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #273 : 04.07.2013, 22:36:08 »
SneakPeak GBW:n labraan:

(Kuva poistettu lainauksesta.)


GBW


Arduino ?? Itsellä vaiheessa projekti Arduino Unolla jolla näkisi ahtopaineen ja öljynlämmöt. Pitäisi jaksaa jossain välissä keskittyä että saisi ahtopaineen näkymään järkevinä lukuina (Skaalattua) ja sitten ruvettava suunnittelemaan voltage divateria tuolla lämpöanturilla. :idiot2:
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #274 : 19.07.2013, 13:32:58 »
Nyt on blogiin siirretty kuvia ja kirjoiteltu!


Vanhaa lohkoa pesty:


http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/lohko-paatyi-samantien-pesukoneeseen-ja.html


DIAGNOSTIIKKA -osio lisätty:


http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/diagnostiikka-diagnostics.html


Etuiskunvaimennin osioon lisätty kuvia:


http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/etuiskunvaimentimet-front-shock.html


Kuvia lisäilen tämän päivän aikana lisää, sillä ovat kotikoneella.

Camber -levy / .dwg .sldprt .slddrw .pdf
https://dl.dropboxusercontent.com/s/5rayv19bmb5vc28/Camber%20-levy.DWG?token_hash=AAHTqHXVc_808ia0t432a4YxFGG9R4Wr1g0qrSCtJQm_KA&dl=1
https://dl.dropboxusercontent.com/s/r896fr3izkbgewj/Camber%20-levy.SLDPRT?token_hash=AAEk58HR7ygZYn74yBRaHiFl9FciexEVQBBpCpcju4hmbg&dl=1
https://dl.dropboxusercontent.com/s/r8rivylqr7ys1yv/Camber%20-levy.SLDDRW?token_hash=AAHPIUeWEkrLp-r4-1PUnNE8h0gUGLYLPy9hOm99xloSMA&dl=1
https://dl.dropboxusercontent.com/s/nkoqv3da1djbt2d/Camber%20-levy.PDF?token_hash=AAGteGY-Bhmhe3AN7pJpRka7frufKUtvLWKH2BszhCNlUg&dl=1

Camber -levyn kiinnike  / .dwg .sldprt .slddrw .pdf
https://dl.dropboxusercontent.com/s/35dn1rvukmhqkip/Camber%20-levyn%20kiinnike.DWG?token_hash=AAHEHyNHv89WriBtxyVi8MLXQjGkkDmb8DNfmoXIwvqlng&dl=1
https://dl.dropboxusercontent.com/s/hb5h444ww8uzh79/Camber%20-levyn%20kiinnike.SLDPRT?token_hash=AAHfOOIIYjyYKDoMYw9dMwsfXnMMiD7cqageTUuNr8HpgQ&dl=1
https://dl.dropboxusercontent.com/s/11cyajudb3c446d/Camber%20-levyn%20kiinnike.SLDDRW?token_hash=AAHkCrufe4yW49PAkyrMa-lo4TNl5uxxjVR6kjsrxbko-A&dl=1
https://dl.dropboxusercontent.com/s/frsin5g1bb4gm1f/Camber%20-levyn%20kiinnike.PDF?token_hash=AAG3oaMr-m-sv218nFif4OYFm92IJJnJ8M4G7i7HQZdKOA&dl=1

GBW
« Viimeksi muokattu: 20.07.2013, 11:44:32 kirjoittanut Black Widow »

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #275 : 05.08.2013, 14:12:36 »
Blogia on nyt siivoiltu isommalla kädellä, kun tuota korityötä on tullut niin paljon lisää. Muutamia aiheita on siirretty omaan osioonsa. Näistä eniten ehdotan tarkastamaan osiot:

VARARENGASKUILUT
http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/vararengaskuilut-spare-tire-wells.html

KORIN LEVENTÄMINEN, josta kuvia alla
http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/korinlevennys-takarengaskuilut-body.html

















Tyytyväisenä totean, että kyllä melkein valmiilta koneinssiltä näyttää myös käytännön asiatkin onnistuvan, vaikka toisin epäilin tähän peltihommaan alkaessa!

GBW

PS.
Lisätty myös osio GBW's Lost Diary
http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/bonus.html

Ja siihen liittyvä sivuprojekti
http://blackwidows240.blogspot.fi/2013/08/kuvauspuomi-camera-jib.html

Lähtökohta






















Puomiin pitää vielä lisätä 2Kg vastapaino, jolloin kyseistä värkkiä on helpompi ja vakaampi käsitellä.


E: linkit korjattu kuviin
« Viimeksi muokattu: 05.08.2013, 17:42:42 kirjoittanut Black Widow »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #276 : 05.08.2013, 14:45:54 »
Komeeta jälkee ja hyvin istuu kaaret.  O0

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #277 : 06.08.2013, 08:18:20 »
Nyt kun kerran käyt auton osa osalta läpi, niin eikö kannattaisi panostaa tuohon ruostesuojaukseen samalla? Tulee puolestasi paha mieli, kun näet suurta vaivaa esimerkiksi hinkkaamalla tuota perää kiiltäväksi vanhoista paskoista ja sen jälkeen vedät työsi vessanpöntöstä alas.

Tuon ylistämäsi CRC sinkin voisit jättää ylihintaisena ja surkeana kaupan hyllylle ja ostaa vaikkapa litran epoksimaalia (maksaa internetzin maailmassa n. 2 sinkkipurkin verran ja riittää jopa pensselöitynä ja ohentamattomana 10 sinkkipurkin verran). Epoksi toimii myös loistavana pohjamaalina tulevaisuutta ajatellen. Kokemuksieni mukaan tuo CRC-zinc ei sovellu edes hitsaukseen sisäpuolelle jääville pinta-alueille pohjamaaliksi.

EDIT: Hatunnostot perusteellisesta puuhastelusta!
960 -96 B6284T + 722.643
Tesla Model Y LR AWD

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #278 : 06.08.2013, 08:47:23 »
Nyt kun kerran käyt auton osa osalta läpi, niin eikö kannattaisi panostaa tuohon ruostesuojaukseen samalla? Tulee puolestasi paha mieli, kun näet suurta vaivaa esimerkiksi hinkkaamalla tuota perää kiiltäväksi vanhoista paskoista ja sen jälkeen vedät työsi vessanpöntöstä alas.

Tuon ylistämäsi CRC sinkin voisit jättää ylihintaisena ja surkeana kaupan hyllylle ja ostaa vaikkapa litran epoksimaalia (maksaa internetzin maailmassa n. 2 sinkkipurkin verran ja riittää jopa pensselöitynä ja ohentamattomana 10 sinkkipurkin verran). Epoksi toimii myös loistavana pohjamaalina tulevaisuutta ajatellen. Kokemuksieni mukaan tuo CRC-zinc ei sovellu edes hitsaukseen sisäpuolelle jääville pinta-alueille pohjamaaliksi.

EDIT: Hatunnostot perusteellisesta puuhastelusta!

Kiitosta palautteesta!

Tuo CRC:n sinkkimaali toimii vain väliaikaisena suojana, minkä suihkutan töiden päätteeksi operoidun osan/kohdan päälle, sitä kun on sattunut olemaan tuossa hyllyssä. Auto kun on ulko tiloissa en tohdi jättää mitään pintaa hetkeksikään alttiiksi elementeille, niin rutinoituneesti sinkkiä suihkutellut. Tuo sinkkimaali on hyvä väliaikaiseksi suojaksi, koska se on hyvin helppo poistaa nopealla pesulla.

Lopulliseksi pohjamaaliksi tulee juurikin epoksipohjamaali ja pahimpiin kohtiin, mitä en saa ruosteesta vapaaksi käsittelen POR 15:lla. Litran tönikkä tuota epoksipohjamaalia onkin jo, mutta aikataulusta kun ei ole tietoa, niin en ole tohtinut vielä avaamaan ja sekoittamaan sitä. Plus enpä ole tätä ennen muistanut ostaa tuota epoksimaalia spraynä, joten sillä aion korvata tuon sinkin  ;)


GBW

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #279 : 06.08.2013, 12:24:18 »
Itsellä oli peltitöiden kanssa se tilanne kanssa että autoa säilytettiin päivät pihalla. Eli aina vedettiin väliaikainen maali kanssa päälle. Jos tehtiin n.50 iltaa (ainakin) hitsaushommia niin ei sitä viittii joka kerta alkaa sekottamaan 2k maalia ja pensselöimään. Toki se olisi paras mutta sitten pitäisi autoa säilyttää aina sisällä tai sitten hitsata kerralla enemmän..

Itse käytin jonkun verran väliaikaisena suojana tälläistä



Tuo on happopohjamaalia jonka päälle pystyy jopa hitsaamaan. Eli ei tarvitse välttämättä hioa edes pois kun jatkaa hitsaushommia.. Ja voi vaikka jättää 2k epoksimaalin alle. On toki kyllä h*elvetin kallista mutta kyllä se on ihan ok riittosaakin ohuesta koostumuksesta huolimatta.. Ammattimiehien suosima..

Toki sitten kun oli hitsaushommat valmiit niin maalasin kaikki paikat 2k epoksimaalilla..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #280 : 06.08.2013, 12:38:07 »
...Toki sitten kun oli hitsaushommat valmiit niin maalasin kaikki paikat 2k epoksimaalilla..

+1, tarkoitin lähinnä tuota muuta hieromista, kuten perän ja tukivarsien kanssa on tehty. Tota crc sinkkiä ei kannata jättää epoksin alle, eli se on hiottava pois, jolloin jo aiemmin tehty työ tehdään toiseen kertaan. Korihommat on asia erikseen.
960 -96 B6284T + 722.643
Tesla Model Y LR AWD

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #281 : 06.08.2013, 13:37:52 »
+1, tarkoitin lähinnä tuota muuta hieromista, kuten perän ja tukivarsien kanssa on tehty. Tota crc sinkkiä ei kannata jättää epoksin alle, eli se on hiottava pois, jolloin jo aiemmin tehty työ tehdään toiseen kertaan. Korihommat on asia erikseen.

Tehtyä työtä ei tehdä toiseen kertaan, kun paikat jonne olen jo ehtinyt sinkkiä ruiskia tullaan pesemään/hiomaan+pesemään rasvasta ennen maalausta. Tuo sinkkimaali lähtee jo pelkällä pesulla pois, minkä kokeilin ennen hitsaustöiden jatkamista.


GBW

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #282 : 07.08.2013, 17:40:44 »
Itsellä takakaaret hieman samanlaisessa kunnossa (kantit ruostuneet osittain kokonaan pois ja kantista lähtenyt sisälokarit mätimään aika pahasti) mutta eipä näköjään mitään hätää, sitä mukaa kun kerkeää tuon oman värkin kanssa pelata niin GBW:ltä tuleekin jo melkeen suorat ohjeet mitenkä edetään :D Aivan loistavaa!

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #283 : 07.08.2013, 17:55:48 »
Itsellä takakaaret hieman samanlaisessa kunnossa (kantit ruostuneet osittain kokonaan pois ja kantista lähtenyt sisälokarit mätimään aika pahasti) mutta eipä näköjään mitään hätää, sitä mukaa kun kerkeää tuon oman värkin kanssa pelata niin GBW:ltä tuleekin jo melkeen suorat ohjeet mitenkä edetään :D Aivan loistavaa!

Moni ruostekohta tuntuu olevan aika 240:lle universaalissa paikassa, niin miksikäs en näyttäisi miten niitä itse korjailen  :) Mukava kuulla, että blogi toimii siten, kun sen alunperin toivoinkin toimivan!

Yritän tosiaan jatkossa laittaa aiheita omiin osioihinsa, että löytää paremmin. Esim. Kuskinoven saranakohta ja C -pilarin kohdasta syöpynyt ränni saa ainakin oman osion.

Ps. Niin ja jos tulee mieleen jokin aihe mistä haluttaisiin tarkempaa ohjetta, niin vinkkiä ja viestiä vaan ja yritän mielelläni tehdä ohjeistusta aiheesta!!


GBW

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #284 : 07.08.2013, 18:56:43 »
Olikos tästä tarkoitus tulla nyt samanlainen kuin Bamsen Volvosta? Eli turvakaarta ja ylimääräinen paino pois? Vaiko ihan viimesenpäälle rakennettu, tyylikäs käyttöauto.

 

Autoracing  KL-varaosat