Niin... no itellä pihalla leimattuna ja liikenteessä muutama automaattivaihteinen europeliä ja jenkkilän tuotetta joista nuoremmat n. 5v vanha ja iäkkäin n. 22v. vanha.
Yhdestäkään ei saa vaihdetta pois P:ltä ilman virta-avainta ja uudemmissa ei saa virta-avainta pois virtalukosta ilman, että vaihde olisi P:llä.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1324987187/858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb/4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdfTuossa Trafin katsastuksen arvosteluperusteet ja rullaamalla sivun alas löytyy voimansiirron arvostelu perusteet.
Tietenkään nuo perusteet ei aina katsastuksessa insinöörin toimesta toteudu ja ajoneuvo saa leiman, mutta pahimmillaan on se hylkäyksen peruste, mutta tuomioita ja katsastuksia on ihan niin monenlaisia, kuin on katsastajiakin ja tulkitsijoitakin.
Itse olen tapellut sähköpostin välityksellä Trafin kanssa katalysaattorien tarpeellisuudesta vuosimallin 1990 autossa... tappio tuli ja se on hyväksyttävä

.
Tuolla lisää keskustelua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9416.0