RallyBaron  Samppasport

940 ratti ja turvatyyny

  • 1 Vastauksia
  • 2501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
940 ratti ja turvatyyny
« : 03.10.2012, 19:07:43 »
Kyseessä -91 940GLT jossaa turvatyyny,miten irroitetaan ja asennetaan että toimii sen jälkeenkin?Minkä muun mallin ratti sopii tuohon 960/90/entä etuvetoisista.Näihin muihin kun on paremmin saatavilla käytettyjä Volvon omia nahka/puu malleja. :D
Useamman "kartanon"herra

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 ratti ja turvatyyny
« Vastaus #1 : 03.10.2012, 23:38:06 »
Tyyny on kahdella Torx-ruuvilla, pitkähköllä varrella varustettu avain on hyvä olla ja koko muistaakseni T30. Suorasta asennosta varttikierros kääntämällä löytyy mittariston puolelta koplaamalla paikka, ja toinen vastaavasti toiselta puolelta. Sen jälkeen ottaa tyyny pois paikoiltaan, kampeaa talttapäällä tai vetää johtoliittimen irti tyynystä ja sen osalta homma on siinä. Ratin kiinnityspultin löysäys ja sen jälkeen kääntää suoraan. Ratin rungossa oleva ristipääruuvi(sen alle menee keltainen/oranssi nauha) ratissa klo 10-11 olevaan aukkoon, jossa on sopivasti ruuvin kokoinen paikka. Kiertää ruuvin niin pitkälle kuin kevyesti menee. Tällä lukitaan airbagin kontaktikehä paikoilleen, ettei pääse jännitys karkuun. Paikallaan pysymisen voi testata aivan kevyesti rattia kääntämällä, jolloin näkee ettei ruuvi käänny mukana. Nyt vasta ratin kiinnityspultin aukaisu ja ratti pois. Kasaan käänteisessä järjestyksessä.
Ja ohjeissa tietysti suositellaan akunkengän irrotusta operaation ajaksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi