Mitenkä tämä on nyt näin haastavaa ja epäselvää

Osaako kukaan kertoa ihan faktaa ?
Kysessä siis XC60, 2010, D5, 205 hv, käyttöönotto 2009
Jotkut sanoo että voi ohjelmoida OBD.n kautta, toiset sanoo että pitää irroittaa Ecu ja purkaa pin.
Jopa saman firman sisällä eri toimipisteessä toinen kertoo että ecu on lukittu pin koodilla ja sen purkaminen maksaa 100 e lisää, samoin egr pois päältä maksaa vielä lisää sen toiset 100 e..toisessa saman firman toimipisteessä kerrotaan että auto on Euro4 päästöiltään ja sen voi tehdä OBD portin kautta..
Yhdellä palveluntarjoajalla voi egr.n jättää toimintaan, toiset suosittelee poistoa ja veloittaa siitä " ohjelmoinnista " 100 euroa, kolmas sanoo että ohjelman päivityksen jälkeen se häviää automaattisesti.
Sitten puhutaan paljon " Bulk " softista. Ovat niitä jotka tehdään OBD.N kautta ?, Jos oikein väännetään niin eikös kaikki ole Bulkkia, ehkä pois lukien Polestar. ?
Mitö tarkoittaa asentajien slangi: " Laatikkoon turbiinin muutos " ? Ilmeisesti juuri sitä softaa ?

Toiset sanoo että automaatti laatikko päivityy samalla oikeisiin arvoihin, toiset sanoo ettei sille tapahdu mitään.
Kaikki edellä mainitut siis eri firmoista, ei mistään foorumeilta kaivettua.
Sitten on vielä nämä 300 euron lisälaitteet jotka liitetään Ecun johtojen väliin, samoin moni suosii ecun irroitusta ja lähetystä " ohjelmointiin ", hintaa näissä säästäisi noin puolet.
Mihin sitä tietämätön nyt osaa luottaa ja mikä on faktaa
