Pari kysymystä:
- Autona 2012 XC60 AWD D5 (215hp), joka on käynyt "virallisessa" Volvo-huollossa viimeksi kesällä 2017 (muuten on toki huollettu välissäkin). Kuinka todennäköistä on, että siihen on tarjolla uudempaa virallista softaa (tai ainakaan sellaista jolla on merkitystä)? En tosin tiedä onko softia päivitetty silloinkaan, kun se on edellisen omistajan aikakautta Vai päivitetäänkö softa aina Volvolla valitusta huollosta riippumatta?
- Tarvitseeko tämä malli PIN-koodin lukemisen ennen kuin mitään optimointisoftaa voi asentaa? Atehon sivuilta sain käsityksen että tarvitsee (kts. kuva alla).
- Mitä eroa näillä kaikilla eri optimointisoftilla on? Ilmeisesti jotain eroa on, mutta onko niin paljon, että taviksen kannattaa lisätehoa/vääntöä normikäyttöön hakiessaan asiaa miettiä? Puhutaan Stage1-tason softista.
Atehon RICA + iSoftloader kiinnostaisi, kun sitten on lupaus tuesta myös uusien softien kanssa ja varsinkin se kiinnostaa, että saa itse valita autoa myydessä tai katsastukseen ja/huoltoon viedessä että onko siellä virisoftaa sisällä. Vaan onhan onhan paketilla toki hintaakin.
Jos RICAn settiin valitse EGR+DPF -deleten, niin voiko näiden välillä valita myöhemmin, että mitä niistä käyttää tai ei käytä? Eli onko se aina "kaikki tai ei mitään" -tyyppinen setti? Entäs tuo hinnoittelu, tarkoittaako tuo lista että jos haluaa Stage1-softan ja sitten EGR/DFP-poistot ja oman iSoftloader-laitteen, niin se on 539€+558€+93€, eli yhteensä 1190€, josta tosin saa nyt joulukuun ajan -20% alennusta, eli viivan alle jäisi noin 950€? PIN-koodin vuoksi pitäisi tosin ilmeisesti joka tapauksessa ajella jonnekin pajalle, jossa sen purkaminen onnistuu. Onkohan tällaisia missään Keski-Suomessa ja jos on niin missä?
EGR:n tai DPF:n poistotarvetta ei nyt ole, mutta se ei takaa sitä etteikö tulevaisuudessa voisi olla. Mutta jos hinta tuplaantuu noilla, niin ei niitä ehkä sitten viitsi huvikseen ottaa mukaan.
