Tässä ketjussa on paljon väännetty siitä, että onko tuo Lisäätehoa (Volvotdin) ohjelma Rican ohjelmaa parempi vai onko niillä mitään käytännön eroa.
Tässä voisin itse antaa puolueettoman arvion, kun samassa autossa minulla on ollut molempien tekijöiden ohjelmat (Lisäätehoa, Volvotdi ja Rican Stage2, Ateho)
Rican ohjelman laitoin vakio 185hp harmaakoppaiseen D5:seen. Tehossa ja väännössä oli huomattava ero vakioon verrattuna. Myös vaihteisto toimi vakioon verrattuna huomattavasti paremmin ja alaspäin vaihtojen määrä väheni. Rican ohjelman sai myös vaivattomasti itse asennettua helposti isoftloaderilla ja ateho:n osalta asennukseen sai pyytämättä apua, joten Ateholle voin antaa täydet pisteet asiakaspalvelusta. Yhtenä etuna on Rican ohjelmassa, että ostettaessa isoftloader pystyy auton helposti palauttaa vakioksi ja ohjelmoimaan uudelleen.
Rican ohjelma päälle asennutin Lisäätehoa ohjelman, kun halusin EGR:än pois käytöstä, myös luvattu automaatin ohjelmoinnin vaikutus kiinnosti minua. Rican ohjelmaan verrattuna persdynolla mitattuna Lisäätehoa ohjelma antaa enemmän tehoa ja vääntöä, kun Rican stage 2. Ero ei tietenkään ollut niin huomattava, mitä vakion ja Rican ohjelman välillä oli. Rican ohjelmaan verrattuna automaatin osalta luisto hieman väheni ja vaihdot nopeutui. Toisin sanoen laatikkoon tapahtui pieniä muutoksia ja laatikosta tuli hieman miellyttävempi, mutta ei tuo ohjelmointi laatikosta tietenkään täydellistä tehnyt. Volvotdi oli itsessään mukavaa juttuseuraa livenä ja hän myös vaikutti ammattititoiselta ja asiakaspalveluhenkiseltä yrittäjältä. Hieman puhelin piti miestä kiireisenä ohjelmoinnin aikana, joten ei välttämättä heti kannata vetää hernettä nenään, jos hän ei pysty puhelimeen vastata.
Oikeastaan Rican ohjelmaa voisin suositella sellaiseen autoon, johon vielä tehdään huollon yhteydessä volvon omat ohjelmistopäivitykset. Muissa tapauksissa näiden kahden ohjelman välillä päätyisin Volvotdi:n tekemään ohjelmaan.
Täällä on ainakin yksi tyytyväinen asiakas ja jatkossakin ohjelmointien osalta tulen kääntymään hänen puoleensa. Kiitokset vielä Volvotdi:lle.