Samppasport  Futurez

850 vetoakselit

  • 8 Vastauksia
  • 2045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
850 vetoakselit
« : 08.10.2012, 19:51:32 »
Millä kummalla saa ulomman vetonivelen irti laakeripesästä ?
Auto on vm-94 10 venttiilinen automaatti farmari.
Onko siellä booreissa liima ?
Akselin päähän ei voi lyödäkään kun menee varmaan kierteet piloille ?

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #1 : 08.10.2012, 21:08:22 »
Saattaahan siellä alunperin joku lukiteliima olla, mutta eiköhän tuohon ikään mennessä se vetari ole jo irti käytetty.
Eihän siinä vetarissa kierteet ole päähän asti, ei ainakaan noissa omissa ole ollut...lekaa vain rohkeasti siihen vetarin päähän. Se nyt vaan on vain ajan saatossa jämähtänyt hiukan laakeripesään kiinni ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #2 : 08.10.2012, 21:22:27 »
Näin täytyy tehdä. Täytyy viedä jonnekkin jossa prässi jos ei muuten lähe.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #3 : 08.10.2012, 21:35:31 »
Biltemassa on vetoakselin päähän kiinnitettävä apukamu, jonka saa kiinni liukuvasaraan. Tuolla on olen pari vetoniveltä irroittanut .

Eipä taidakkaan olla enää tuota 9,90 maksavaa vimpainta niillä, mutta kun laitat Googlen kuvahakuun "vetoakselityökalu" niin näkyy idea, tuon osaa jokainen tehdä itekkin  ;)  Tuon kun laittaa liukuvasaraan , niin pitäis irrota
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Grand-Tourer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #4 : 09.10.2012, 10:01:50 »
Vaihe 1: puretaan jarrusatula edestä ja kaikki hilpetöörit edestä, haetaan kaikki sorkkaraudat ja lekat, käytetään niitä kaikista asennoista ja eri suunnasta eri paikkoihin ja mennään kahville. Yleensä vaimo osallistuu aiheeseen tässä vaiheessa.

Vaihe 2: Jarruosat kiinni ( alatukivarsi irti rungosta ) kunnollinen ote, rauhallinen työntö, hengitä sisään ja reipas nykäisy. Ja sitten ihmettely että oliko se muka kiinni.

Tarkistetaan ettei lähtenyt laatikosta tms, jos lähti, eiku takaisin ja uudestaan.

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #5 : 09.10.2012, 11:56:00 »
Koko hoito on irti mutta vetarin pää on tosi lujaa kiinni laakeripesässä.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #6 : 09.10.2012, 13:04:33 »
Koita jäähdyttää kylmäspraylla akselia ja sitten vaan se laakeripesä hyvälle tuelle ja lyöt massavasaralla.
Siinä ei ole rekyyliä eikä siten pomppaa ja kaikki voima saadaan kohteeseen.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-2550

Lähtee se jäähdyttämättäkin.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012, 13:06:11 kirjoittanut hevonen »

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #7 : 09.10.2012, 21:07:03 »
Kuskin puolen vetari lähti laakenavasta ihan vetämällä mutta toinen on tiukassa kuin tatti persiissä.

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vetoakselit
« Vastaus #8 : 10.10.2012, 20:19:21 »
Lähtihän se !! Kymmentonnin prässissä. Oli ruostunut täydellisesti.

 

Autoracing  KL-varaosat