Vastaus löytyi jo Suomi24:n foorumilta!

Siis tältä pilipalipajalta, josta yleensä saa vaan teiniangstien epäkyspiä kommentteja. Mutta siis jos joku painii samaisen ongelman kanssa niin kannattaa koeilla seuravaa:
Säätö täysin käsiohjaukskelle, ja l-tila säätö pelkästään temppuilevalle puolelle. Tämän jälkeen säätää l-tila minmiin ja maksimiin nopeasti pari kertaa, edestakaisin.
Itsellä ongelma hävisi heti, vaikka luulin jo rempanneeni kaikkia namiskoita vähintäänkin tarpeeksi. Ongelma vaikuttaisi vahvasti joltakin ohjauselektroniikan tilapäiseltä häiriöltä.
Toivottavsti ei tarvitse kysellä neuvoja jatkossa Volvo-foorumeilta. Joku ei ole Volvon tapauksessa onnsitunut näiden "internethuoltopajojen" osalta: on useampia foorumeita, yksi pitempiaikainen on käyttökelvoton uusille aiheille jne. Eri automerkkejä itsellä on ollut melkoinen liuta. Harmillisesti Volvon kohdalla, tähän menessä huonoin tai ainakin yhtä huono webbiyhteisö kuin esim. pösöllä.
Mikään automerkki koskaan tulee tuskin yltämään Opelin mahtavaan keskustelupalstaan, jota melkein voi jo pitää pienenä ostopäätöstä auttavana kriteerinä (neuvot ja niksit löytyvät lähes poikkeuksetta ja nopeasti), mutta tuohon kaikkien tulisi tähdätä. Ensimmäisenä Volvolle pitäisi järjestää
yksi ainoa foorumi, jonne kokkontusi niin ammattilaiset, amatöörit, tavikset ym. Kaikki siis yhteen paikkaan. Tämmöinen hajautettu järjestelmä ei tue ketään, etenkään Volvoilijoita..

En tiedä mikä taustalla on, mutta asialle kannattaisi tehdä jotain, että saataisiin yksi aktiivinen Volvo-yhteisö.
Muistan joitakin vuosia sitten selaneeni jotakin Volvofoorumia, taisi olla Volvolandia tms. Silloin ainakin homma tuntui pelavaan ihan toimivasti ja sain kun sainkin vanhan 242:sen kuntoon. Ei ois kyllä pitänyt myydä sitä helmeä..

Eri tahot: viisat päät yhteen.. Pieni purkautuminen tässä lauantai-illan ratoksi..

Vaan elkäät ottako liian tosissaan, osataahan myö Suomalaiset piukan paikan tullen englantiakin..