^ Kyllä mutta kun iskarit ovat toimivat, niin eivät juurikaan levossa laskeudu, ellei takaluukussa ole reilusti kuormaa. Jostain syystä aikoinan laivareissuilla olessa olen huomannut, että omassa 945:ssä perä putoaa. Onko syynä sitten runsaat tuliaiset tai laivan tärinä en tiedä, mutta sama auto seisoi kolme vuotta tallissa tyhjänä eikä juuri pudonnut. Nyt olen taas ajellut puolen vuotta ja alkaa nivot menettämään otettaan eli toinen puoli laskeutuu tyhjänäkin eikä tahdo kuormattuna kunnolla nousta enää...vähän niinku vanhat äijätkin

Mun nivot ovat -96 malliset mutta vähän ajetut.
Onko näistä 940:n jousista vatulointia täällä ? Lähinnä mietin mittoja ja tietenkin jäykkyyttä eli auttaisko perän kantavuuteen jos laittaisin jotkut vakioiskarien kanssa tarkoitetut jouset löysien nivojousien tilalle ? Itse iskarina nivo tuntuis olevan vielä ihan kunnossa vaikkei nousekkaan entiseen malliin

Onko 9satkun jouset sedanissa ja farkussa eri mittaiset 2satkun tapaan ? Mietin siis sitä että onko sedanin vakio tai vahvistettu jousi kantavampi kuin farkun nivojousi ? Tarkoitus ei ole tehdä perän nostoa vaan kantavuuden kestoa lisää eli farkun jouset, jos ovat pidempiä, nostavat ehkä perää liikaa.
Nivomaatti on mielestäni hyvä iskari ja huoleton käytössä niin kauan kun toimii vaikkakin kallis uusia.