Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 103075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #105 : 06.08.2013, 14:14:17 »
Enneku myyt muille nykyisen keulan osia, niin varaan siitä konepellin ainakin! Ja ehkä myös etulokarit.
Sinun autoon ei tuo 960 konepelti käy kovin pienellä työllä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #106 : 06.08.2013, 14:17:19 »
Sinun autoon ei tuo 960 konepelti käy kovin pienellä työllä.
Eikä myöskään lokarit.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #107 : 06.08.2013, 14:31:29 »
Mitä olen käsittänyt väärin? Eikö tuossa vanhemmassa 960 ole sama keula mitä 940?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #108 : 06.08.2013, 14:34:42 »
Mitä olen käsittänyt väärin? Eikö tuossa vanhemmassa 960 ole sama keula mitä 940?
Joo ajovalot on samat, mutta konepelti ja lokarit on erilaiset.

Edit: 960 konepelti tulee tuulilasiin asti kun taas 940 konepellin ja tuulilasin välissä on pelti mistä tulee läpi pyykijänakselit.

940


960
« Viimeksi muokattu: 06.08.2013, 14:37:15 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #109 : 19.08.2013, 19:54:18 »
Vaihdettu etuparkin polttimo ja tankattu...

Tänään tuli mitattua tulpanjohtojen vastukset, ei taida olla tarvikejohdot ihan parhaassa terässä tässäkään...  :P
1-syl: 8,4 KOhm, 2: 6,4 KOhm, 3: 7,7KOhm ja 4: 3,6KOhm.
Tuo viimenenhän saattaa olla jopa aika hyvä! Uudet Bougicordit lähtee tilaukseen huomenna kun tuskin löytyy varaosaliikkeen hyllystä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #110 : 20.08.2013, 13:58:55 »
Kertoilehan ihmeessä kokemuksia jos tuon ahtopaineenohjausboksin meinaat ohittaa. Itselläkin ahtopaine aaltoilee täydessä vedossa ja on todella ärsyttävä ominaisuus. Olisihan siinä toki paljon hyviäkin ominaisuuksia mutta tekisi mieli kokeilla asettuuko tuo aaltoilu sillä vai onko mulla esimerkiksi kello rikki.. >:(
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #111 : 20.08.2013, 14:08:47 »
Joo ajovalot on samat, mutta konepelti ja lokarit on erilaiset.

Edit: 960 konepelti tulee tuulilasiin asti kun taas 940 konepellin ja tuulilasin välissä on pelti mistä tulee läpi pyykijänakselit.

940
(Kuva poistettu lainauksesta.)

960
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Olikos noissa vanhanmallisissa 960 malleissa konepelti alumiinia niinkuin faceliftissä?
144
145
945
855

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #112 : 20.08.2013, 18:14:34 »
Kertoilehan ihmeessä kokemuksia jos tuon ahtopaineenohjausboksin meinaat ohittaa. Itselläkin ahtopaine aaltoilee täydessä vedossa ja on todella ärsyttävä ominaisuus. Olisihan siinä toki paljon hyviäkin ominaisuuksia mutta tekisi mieli kokeilla asettuuko tuo aaltoilu sillä vai onko mulla esimerkiksi kello rikki.. >:(
Juu ilmottelen toki kuhan pääsen tutkailemaan aihetta. Turbo pitää kyllä käyttää irti kans ja tarkistaa että perusasiat on kondikses. Ärsyttävä ajaa ku toisinaan ei tapahu mitään ku polkasee, paineet nousee hitaasti jne.

Ässäarpa: on ihan sama alumiininen konepelti ku uudemmissakin.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, 18:17:01 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #113 : 20.08.2013, 18:55:36 »
Olikos noissa vanhanmallisissa 960 malleissa konepelti alumiinia niinkuin faceliftissä?
en muista.

btw: komeet autot noissa kuvissa ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #114 : 25.09.2013, 22:25:14 »
Tuli vähä selviteltyä tuota ahtopaineiden soutamista/pätkimistä ym. outoa oiretta...
Ohitin tuon turboplussan magneettiventtiilin eli laitoin perinteisesti letkun suoraan kompurakotelosta hukkaportin kellolle. Magneettiventtiilin lähdöt tulppasin ja imuputkeen menevän (keskimmäisen) letkun jätin paikoilleen.
Näin tehtynä auto toimi rykimättä ja paineet nousi normaalinoloisesti sinne 0,4 bariin ja pysyi pitkässäkin kiihdytyksessä. Eli hukkaportin kello vaikuttais olevan terve.
Lisäsin tämän jälkeen rajapaineventtiilin letkun väliin, nyt ahtopaineet nousee ripeästi ja edelleen toimii hienosti muutenkin.
Autohan ei noilla paineilla vaan kulje mihinkään, 80-120 reilu 6 sekkaa.  :D

Täytyy ottaa selvää, paljoko ehjästä magneettivenasta joutuis köyhtymään. Poiskaan sitä ei ilman vikakoodeja taida saada ja tuolla nykyisellä systeemillä tulee todennäkösesti ongelmia jos nostaa paineita yli sen 0,8 barin.  :-\
TCU kuitenki nuuskii koko ajan tuota ahtopainetta...
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 22:27:39 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #115 : 26.09.2013, 10:29:25 »
Tuli vähä selviteltyä tuota ahtopaineiden soutamista/pätkimistä ym. outoa oiretta...
Ohitin tuon turboplussan magneettiventtiilin eli laitoin perinteisesti letkun suoraan kompurakotelosta hukkaportin kellolle. Magneettiventtiilin lähdöt tulppasin ja imuputkeen menevän (keskimmäisen) letkun jätin paikoilleen.
Näin tehtynä auto toimi rykimättä ja paineet nousi normaalinoloisesti sinne 0,4 bariin ja pysyi pitkässäkin kiihdytyksessä. Eli hukkaportin kello vaikuttais olevan terve.
Lisäsin tämän jälkeen rajapaineventtiilin letkun väliin, nyt ahtopaineet nousee ripeästi ja edelleen toimii hienosti muutenkin.
Autohan ei noilla paineilla vaan kulje mihinkään, 80-120 reilu 6 sekkaa.  :D

Täytyy ottaa selvää, paljoko ehjästä magneettivenasta joutuis köyhtymään. Poiskaan sitä ei ilman vikakoodeja taida saada ja tuolla nykyisellä systeemillä tulee todennäkösesti ongelmia jos nostaa paineita yli sen 0,8 barin.  :-\
TCU kuitenki nuuskii koko ajan tuota ahtopainetta...
Oletko kokeillut puhdistaa sitä venttiliä? Onko se ihan tavallinen solenoidi 3 letku lähtöä ja 2 napainen sähköliitin?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #116 : 26.09.2013, 13:08:48 »
Oletko kokeillut puhdistaa sitä venttiliä? Onko se ihan tavallinen solenoidi 3 letku lähtöä ja 2 napainen sähköliitin?
Täytyy kaivaa se irti ja tutkia tarkemmin. 3 lähtöä siinä on ja 2 johtoa tais tosiaan lähteä, uudemmissa (etuveto)turbovolvoissa oli erilainen.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #117 : 26.09.2013, 13:23:39 »
Täytyy kaivaa se irti ja tutkia tarkemmin. 3 lähtöä siinä on ja 2 johtoa tais tosiaan lähteä, uudemmissa (etuveto)turbovolvoissa oli erilainen.
Puhaltamalla selviää miten se toimii. Luulempa että saa uudemmankin passaamaan tai jonkun vag venttilin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #118 : 26.09.2013, 13:41:16 »
Olikos noissa vanhanmallisissa 960 malleissa konepelti alumiinia niinkuin faceliftissä?

Konepelti on ollut 700-sarjasta lähtien alumiinia, myös farkun takaluukku on alumiinia.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #119 : 26.09.2013, 14:35:29 »
Konepelti on ollut 700-sarjasta lähtien alumiinia, myös farkun takaluukku on alumiinia.

Tämä ei pidä paikkaansa, farkun luukku on kyllä 700/900 alumiinia, mutta konepeitto on ihan peltiä 740 ja 940 malleissa.
144
145
945
855

 

Proturbo  Autodiagnoosi