Tuli vähä selviteltyä tuota ahtopaineiden soutamista/pätkimistä ym. outoa oiretta...
Ohitin tuon turboplussan magneettiventtiilin eli laitoin perinteisesti letkun suoraan kompurakotelosta hukkaportin kellolle. Magneettiventtiilin lähdöt tulppasin ja imuputkeen menevän (keskimmäisen) letkun jätin paikoilleen.
Näin tehtynä auto toimi rykimättä ja paineet nousi normaalinoloisesti sinne 0,4 bariin ja pysyi pitkässäkin kiihdytyksessä. Eli hukkaportin kello vaikuttais olevan terve.
Lisäsin tämän jälkeen rajapaineventtiilin letkun väliin, nyt ahtopaineet nousee ripeästi ja edelleen toimii hienosti muutenkin.
Autohan ei noilla paineilla vaan kulje mihinkään, 80-120 reilu 6 sekkaa.

Täytyy ottaa selvää, paljoko ehjästä magneettivenasta joutuis köyhtymään. Poiskaan sitä ei ilman vikakoodeja taida saada ja tuolla nykyisellä systeemillä tulee todennäkösesti ongelmia jos nostaa paineita yli sen 0,8 barin.

TCU kuitenki nuuskii koko ajan tuota ahtopainetta...