Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 103161 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #120 : 26.09.2013, 21:40:51 »
Konepelti on ollut 700-sarjasta lähtien alumiinia, myös farkun takaluukku on alumiinia.
kovasti yrittää ruostua mulla ainankin konepelti seiskasta :idiot2:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #121 : 27.09.2013, 02:32:36 »
kovasti yrittää ruostua mulla ainankin konepelti seiskasta :idiot2:

Sama... Tojota saa koneet kestämään ja Volvo alumiinin ruostumaan :uglystupid2: :2funny:
Volvoilusta parantunut

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #122 : 27.09.2013, 07:41:22 »
Ja kovasti taas mulla koittaa 960:n takaluukku mädäntyä. Eiks noi alupeitot oo vaan 760/960:ssä?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #123 : 28.09.2013, 21:10:26 »
760 ja 960 on alumeeti pellillä, 740/940 terästä
LH&ostrich

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #124 : 29.09.2013, 19:59:00 »
Ja kovasti taas mulla koittaa 960:n takaluukku mädäntyä. Eiks noi alupeitot oo vaan 760/960:ssä?
See eio farkku...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #125 : 29.09.2013, 20:41:12 »
Palataas itse aiheeseen sen verran, että tuli hommattu isomman b234f koneen "GLT" nokat.
Vaihdan jakoremmirempan yhteydessä tässä syksyn aikana.
Tasapainoakselien remmin jätän pois testimielessä, jos tärinät lisääntyy sietämättömiks laitetaan sinnekin uutta tavaraa.  :D

Hankintalistalle menee nyt sit:
- Gates remmi ja SKF:n kiristin/ohjuripyörät
- uudenmallinen öljypumpun hihnapyörä ja pultti
- uudet stefat
- vesipumppu

Eiköhän noilla päästä taas vähä eteenpäin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #126 : 29.09.2013, 22:07:33 »
Lainaus
Tasapainoakselien remmin jätän pois testimielessä, jos tärinät lisääntyy sietämättömiks laitetaan sinnekin uutta tavaraa. 


oliko sillai että jossain puolessavälissä rpm aluetta kuulee pienen "tärinän"muuten ei mitään merkitystä .Tietää sitten että onko  merkitystä pidemmässä ajanjaksossa
eihän ne insinöörit mitään sinne huvikseen laita  ;)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #127 : 30.09.2013, 23:47:20 »
oliko sillai että jossain puolessavälissä rpm aluetta kuulee pienen "tärinän"muuten ei mitään merkitystä .Tietää sitten että onko  merkitystä pidemmässä ajanjaksossa
eihän ne insinöörit mitään sinne huvikseen laita  ;)
Samansuuntasta tuli lueskeltua kans ulkomaiselta foorumilta. Onhan ne varmasti hakenu tasaista ja pehmeää käyntiä kun kuitenki 960 kyseessä.  :)

Toisaalta ohan ne siellä jarruttamassa ja lisäämässä pyörivää massaa, katotaan nyt meneekö kuinka karkeaks ilman. Se remmin säätö on vissiin aika rakettitiedettä kans, jos nyt uuden päätyis vaihtamaan.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #128 : 02.10.2013, 08:40:45 »
Enpä itse ainakaan huomannut mitään tärinöitä vaikka tp-akselit on pois pelistä. Ei tosin ole missään vaiheessa ollutkaan käytössä. Glt-nokilla oli omalla kohdalla melko marginaalinen vaikutus, ainakin persdynolla.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #129 : 02.10.2013, 18:58:13 »
Kiinnostais tosiaan enemmän, miten tuo nokkien vaihto vaikutti. Siirtykö vetoalue ylemmäs, herääkö myöhemmin vai tuliko vaan lisää potkua?

Vai menikö jopa huonommaks...  :P
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #130 : 02.10.2013, 21:01:22 »
Kiinnostais tosiaan enemmän, miten tuo nokkien vaihto vaikutti. Siirtykö vetoalue ylemmäs, herääkö myöhemmin vai tuliko vaan lisää potkua?

Vai menikö jopa huonommaks...  :P
Minäpä yritän: Olen tuolla pätkän autolla ajellut molemmilla nokilla, orggiksilla ja nyt noilla GLT-nokilla. Ehkä pikkusen ilosemmin kiertää ja on vähän semmonen yläkireämpi nykyään.
Ero ei ole iso tosiaan kuten herra itsekin jo kirjoitti, ei lähellekkään mitä voisi paperilta odottaa.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #131 : 02.10.2013, 21:27:11 »
http://www.turbobricks.com/resources.php?content=camspec

tossa oli nosto ero mutta ei puhuttu asteista mitään

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #132 : 27.10.2013, 18:48:29 »
Tuli kytkettyä magneettiventtiili takas toimintaan, tällä kertaa rajapaineventtiilin kera. Rp-vena on luonnollisesti hukkaportin kellolle meneväs letkussa.
Voisin kuvitella että auto toimii nyt about niinku valmistaja on tarkottanukkin.  :)
Ahdot nousee kohtuu ripeästi, minkä jälkeen täyskaasulla käy paineet kilossa, josta laskee sinne vakio 0.8 bariin. 80-120km/h väli meni nyt karvan yli 5 sekkaa, että kulkeehan se kellonki mukaan paremmin nyt.

Mutta kuten tuolla toisessa topicissa tuli mainittuakin, tilalle tulee mitsun TD04HL-16T eli tuttavallisemmin tuo 850 ärrän ahdin. Käyn sen perusteellisesti läpi ja laitan huoltosarjan tarvittaessa. Uudenkarhea bypassin kalvo löytyy kaapista ja hukkis tähän oli hiljattain vaihdettukin. Oli sillä paremmalla vinolla pakopesän lähdöllä.
Öljy- ja vesilinjoja joutuu varmaan muutteleen ja downpipe menee melko varmuudella uusiks (laitan 3" putkella). Näkee sitte kuinka paljo ahtoputkia joutuu muuttaan. Se vakio imuputki ei tietenkään sovi, koska siinä tiivistys turboon on kahella o-renkaalla.

Kyllä tuo 1.2 barin paineella pitäs antaa ihan tarpeeks hönkyä ja toivon mukaan herää myös tässä koneessa mukavan matalilla kierroksilla.

Syksyinen kuva vielä:
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 18:54:33 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #133 : 29.12.2013, 19:44:54 »
Volle sai pientä huoltoa osakseen...
Tuli uusittua huohottimen muovinen öljynkerääjäpönttö ja samalla luonnollisesti puhaltelin letkut puhtaiks. Vanhasta pöntöstä oli öljypohjaan menevä muoviputki katkastu (jäljistä päätellen) ja o-renkaita ei ollu viittitty vaihtaa vaan tiivistys oli tehty silikonilla.  :idiot2:
Noita silikoni"matoja" löyty sit myöhemmin öljyn seastakin kun ne vaihdoin samalla.
No uus pönttö on nyt uusilla o-renkailla paikoillaan ja eipä oo mistään vuotanu enää, toivotaan ettei oo imassu tota moskaa öljykanavia tukkimaan.
Imusarjan tiivistekin tuli samassa rytäkäs vaihdettua ja uusittua jotain alipaineletkuja, jotka oli reilun 20v jälkeen aika rapsakas kunnos.  :D

Tänään otin ahtopainemittarin työn alle, kun jo aikasemmin ihmettelin sen asennuksen jälkeistä isoa purkuvirtaa. Kävin kytkennät läpi ja koitimpa jopa laittaa johdot suoraan akulta, vaan en saanu sille kuria.
Eli kyseessä on tuo BSR:n 7-värinen mittari, joka muistaa valitun värin eli tarvii akulta jatkuvan virran. Tuon jatkuvan lisäks tulee tietysti maajohto ja kolmas on heräte virtalukolta. Liitin johdot radion piuhoihin, kun sinne kaikki kätevästi tulee. Homma on nyt kuitenkin niin että kaikki piuhat kytkettyinä purkuvirta on 61mA, kun se ahtomittari irtikytkettynä on 23mA. Eli aika paljon haukkaa!
Pelkkä virtalukon heräte ja maa kytkettynä ei nouse purkuvirta, mut silloin syttyy vaan viisariin punanen valo joka ei kunnolla riitä valaiseen koko mittaria.

Auttakee siis miestä mäessä jos jollakulla ideantynkää löytyy.
Koitin tosiaan ottaa maat ja jatkuvan virran suoraan akultakin, mut silti tuo sama 61mA se syö.
Mitattuna akun miinusnavan ja kaapelin välistä, ovet suljettuina/avain pois virtalukosta.

Huohotinpurkit:
« Viimeksi muokattu: 31.12.2013, 22:46:28 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #134 : 29.12.2013, 19:52:22 »
Volle sai pientä huoltoa osakseen...
Tuli uusittua huohottimen muovinen öljynkerääjäpönttö ja samalla luonnollisesti puhaltelin letkut puhtaiks. Vanhasta pöntöstä oli öljypohjaan menevä muoviputki katkastu (jäljistä päätellen) ja o-renkaita ei ollu viittitty vaihtaa vaan tiivistys oli tehty silikonilla.  :idiot2:
Noita silikoni"matoja" löyty sit myöhemmin öljyn seastakin kun ne vaihdoin samalla.
No uus pönttö on nyt uusilla o-renkailla paikoillaan ja eipä oo mistään vuotanu enää, toivotaan ettei oo imassu tota moskaa öljykanavia tukkimaan.
Imusarjan tiivistekin tuli samassa rytäkäs vaihdettua ja uusittua jotain alipaineletkuja, jotka oli reilun 20v jälkeen aika rapsakas kunnos.  :D

Tänään otin ahtopainemittarin työn alle, kun jo aikasemmin ihmettelin sen asennuksen jälkeistä isoa purkuvirtaa. Kävin kytkennät läpi ja koitimpa jopa laittaa johdot suoraan akulta, vaan en saanu sille kuria.
Eli kyseessä on tuo BSR:n 7-värinen mittari, joka muistaa valitun värin eli tarvii akulta jatkuvan virran. Tuon jatkuvan lisäks tulee tietysti maajohto ja kolmas on heräte virtalukolta. Liitin johdot radion piuhoihin, kun sinne kaikki kätevästi tulee. Homma on nyt kuitenkin niin että kaikki piuhat kytkettyinä purkuvirta on 61mA, kun se ahtomittari irtikytkettynä on 23mA. Eli aika paljon haukkaa!
Pelkkä virtalukon heräte ja maa kytkettynä ei nouse purkuvirta, mut silloin syttyy vaan viisariin punanen valo joka ei kunnolla riitä valaiseen koko mittaria.

Auttakee siis miestä mäessä jos jollakulla ideantynkää löytyy.
Koitin tosiaan ottaa maat ja jatkuvan virran suoraan akultakin, mut silti tuo sama 61mA se syö.
Mitattuna akun miinusnavan ja kaapelin välistä, ovet suljettuina/avain pois virtalukosta.
Koita paljonko pelkästään se mittari syö? Eli akusta kaikki muut irti ja kokeilet ottaako pelkkä "muistivirta" sen 38mA
No kun halvalla sai.

 

Kulkukoira  Proturbo