Kiitoksia vastauksista, vihdoin sain aikaiseksi hiukan ruuvata Volvoa. Vaihdoin ilmansuodattiemen uuteen, samoin tulpat.
Vanhat tulpat olivat mustia, vain yhdessä oli vaaleanruskeaa vivahdetta, muuten eivät näyttäneet kovin kuluneilta.
Roiskuttelin kaasutinsprayta kaasuttimen ja imusarjan tiivisteen kohille, mutta en siinä huomannut mitään erikoista. Tiiviste näytti olevan.
Mittauksessa tyhjäkäymnnillä oli:
HCppm 1015; CO% 0,1; O2% 13,22; CO2 5,3
Pakoputkelta ilmansuodattimeen tulevassa putkessa oli reikiä, pakoputkea en vielä tarkistellut.
Virranjakajassa osat vaikuttivat kohtuullisen kuntoisilta, siis ei mielettömän vanhoilta ja kuluneilta.
Minusta tuntuu, että tuo käynti olisi hiukan parantunut, mutta edelleen tyhjäkäynnillä jättää sylintereitä väliin.
Olisiko syytä koettaa hankkia tuo alkuperäinen kaasutin tähän takaisin... toisaalta onhan tämä kaiketi katsastettu tällä muuttuvakurkkuisella....