Elekma  Autoracing

S60 2.4 ei käynnisty, pyörähtää kuitenkin todella heikosti

• 6 Vastauksia
  • 5370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JBerry

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Autossa oli pari kuukautta sitten käynnistysongelmia aina silloin tällöin. Laitoin uuden akun jonka jälkeen toiminut moitteettomasti. Nyt oli kolme viikkoa sitten polvileikkaus ja auto seissyt siitä asti pihassa. Eilen kävin ensimmäistä kertaa n. 1h pituisella ajelulla ja hyvin toimi. Tänä aamuna ei sitten käynnistynyt enää.

Startti pyörii hyvin, mutta itse moottori tuntuu todella vaivanoloiselta. Kun avaimesta vääntää niin se pyörähtää kerran, välillä kaksi, välillä ei ollenkaan.

Olen antanut auton olla pari tuntia ja yrittänyt uudelleen, mutta ei auta. Olen myös koittanut käynnistää lyhyillä, tasaisilla starttauksilla sekä ensin nopeasti, sen jälkeen kunnolla sekä ensin kolme kertaa pelkästään virrat päälle, jonka jälkeen starttia. Mikään näistä keinoista ei ole auttanut. 3x virrat ja starttaus on tuntunut vaikuttavan positiivisesti, muttei auto ole pysynyt käynnissä kuin ehkä sekunnin tai kaksi. Osaisiko joku neuvoa mistä kyse?

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Autossa oli pari kuukautta sitten käynnistysongelmia aina silloin tällöin. Laitoin uuden akun jonka jälkeen toiminut moitteettomasti. Nyt oli kolme viikkoa sitten polvileikkaus ja auto seissyt siitä asti pihassa. Eilen kävin ensimmäistä kertaa n. 1h pituisella ajelulla ja hyvin toimi. Tänä aamuna ei sitten käynnistynyt enää.

Startti pyörii hyvin, mutta itse moottori tuntuu todella vaivanoloiselta. Kun avaimesta vääntää niin se pyörähtää kerran, välillä kaksi, välillä ei ollenkaan.

Olen antanut auton olla pari tuntia ja yrittänyt uudelleen, mutta ei auta. Olen myös koittanut käynnistää lyhyillä, tasaisilla starttauksilla sekä ensin nopeasti, sen jälkeen kunnolla sekä ensin kolme kertaa pelkästään virrat päälle, jonka jälkeen starttia. Mikään näistä keinoista ei ole auttanut. 3x virrat ja starttaus on tuntunut vaikuttavan positiivisesti, muttei auto ole pysynyt käynnissä kuin ehkä sekunnin tai kaksi. Osaisiko joku neuvoa mistä kyse?
Onko auto manuaali, vai automaatti laatikolla ?
Tuo seikka että auto ei pysy käynnissä kun muutaman sekunnin, niin siinä voisit koittaa sellaista, että ota IMM:n liitin auki ( ilmamassa mittari ) jos tämän jälkeen lähtee käymään, ja pysyy käynnissä, niin sitten vika on tuossa IMM:ssä
Sitten vaan irti, ja kunnon puhdistus esim. kontakt cleaner airosolilla (uittamalla se kunnolla) sitten antaa kuivua, ja ei kun kokeilemaan, mulla tuo auttoi.
Voihan tuossa olla osaltaan syynä huonot kontaktit liillimissäkin  ???
« Viimeksi muokattu: 16.10.2012, 17:12:20 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Kaasuvolvo

• Grand Luxe
  • **
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
" itse moottori tuntuu todella vaivanoloiselta. Kun avaimesta vääntää niin se pyörähtää kerran, välillä kaksi, välillä ei ollenkaan."

Onko koneessa öljyä? Sori  :P :P
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa JBerry

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Manuaalivaihteinen. Koneessa on öljyä ainakin ''tarpeeksi'' :) Ilmamassamittarin puhdistuksen (samalla puhdistin myös suodattimen) jälkeen hörähti käymään mutta sammui n. 10-15s kuluttua jonka jälkeen taas ongelmia, mutta nyt lupaa enemmän ja välillä käynnistyy taas muutamaksi sekunniksi.

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
Manuaalivaihteinen. Koneessa on öljyä ainakin ''tarpeeksi'' :) Ilmamassamittarin puhdistuksen (samalla puhdistin myös suodattimen) jälkeen hörähti käymään mutta sammui n. 10-15s kuluttua jonka jälkeen taas ongelmia, mutta nyt lupaa enemmän ja välillä käynnistyy taas muutamaksi sekunniksi.
Piditkö IMM:n liitintä pois paikoiltaan kun koitit/koitat käynnistää ?
MB CLK  -04  MB A160 -04

Poissa Hifilux

• De Luxe
  • *
Vikakoodit voisi lukea jollain perus OBD2-lukijalla. Niitä saa nykyään 40€ hintaan vähän joka nurkalta.

Kaverin auto teki kerran saman tempun kun bensapumppu hajosi. Se selvisi kun otettiin bensaletku moottorin kupeesta irti ja startattiin. Jos pumppu toimii, niin bensa suihkuaa letkusta paineella.
V70 1.6 DRIVe -11
ex: V70 2.5T -03, V70 2.4i -02

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
Vikakoodit voisi lukea jollain perus OBD2-lukijalla. Niitä saa nykyään 40€ hintaan vähän joka nurkalta.

joo, mutta kun noilla 40€:n rimpuloilla ei tee mitään  8)
Antaa vaan vikakoodin joka kohdistuu johonkin paikkaan, missä on jokseenkin muutama vikamahdollisuus.
MB CLK  -04  MB A160 -04

KL-varaosat  Race.fi