Ateho  Elekma

Historic 240 Turbo

  • 212 Vastauksia
  • 71540 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #15 : 25.08.2013, 00:26:02 »
Hyvälaatuista normaalijarrunestettä käytetty aina historic-kilpurissa ilman huolia. Pääasia vaihtaa nesteet säännöllisesti.Varsinkin talvikaudella ongelmana on jarrunesteen ominaisuus yhtyä mielellään ilmankosteuteen mikä tulee eteen lämpötilanvaihteluista eli pakkaskaudella - talliin ulos ajelu.Tätä fysiikan lakia ei kumoa kisaneste joka maksaa vaikka 70 euroa litralta.....
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2396
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #16 : 25.08.2013, 06:25:22 »
Jarrut olisi muuten kasassa mutta nesteet puuttuu. Onko hyötyä laittaa mitään erikoista ainetta vai kannattaako pysyä perinteisessä nesteessä? Satulat, letkut ja 70%putkista on uusittu, joten nyt voisi harkita nesteen vaihtamista. Käyttö on kuitenkin vähän erilaista, kuin siviililiikenteessä.
Motulia motonetista, edullista ja toimii takuulla kaikissa olosuhteissa.  -H- Hyvällä kokemuksella kaikessa sporttikalustossa käytetty.

Tietenkin voi kuunnella tynnyrissä eläviä vanhojapartoja, ja säästää sen pari euroa purkilta ja nykästä laitteet kaseikkoon kun jarrut hävii norminesteillä.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #17 : 25.08.2013, 19:10:13 »
Motul RBF600:aa hankittu, kun useampi sitä suositteli. Mietin että kannattas vielä varmaan katsoa pääsylinterin sisään ennen kuin alkaa järjestelmää täyttämään. Sille ei ole tehty mitään nimittäin.

Tänään puhalsin vielä pari kohtaa tuulilasin reunasta, jotka oli jääneet huomaamatta. Muuten pohjatyöt olisivat hiontaväriä vailla, helmoja ja varapyöräkoteloita lukuun ottamatta. Niihin tulee kylläkin musta kiveniskumassa, mutta täytynee vähän siistiä niitäkin. Etuspoileri on unohtunut hioa kokonaan myös.


Hyvät kelit ollut hioa pihallakin ja nauttia auringosta.

Semmostakin ehdin jo miettimään että jos maalaisi peilit korin väriin. Uudemman malliset olisi omaan silmään nätimmät, mutta vääränmalliset tähän?

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #18 : 01.09.2013, 12:23:55 »
Homma on nyt siinä vaiheessa, että odotellaan sopivaa vapaapäivää jolloin maalamonkin saisi tyhjäksi. Jarrutkin on jo kunnossa niin on mukavampi ajella. Ajattelin samalla, kun maalia sotketaan, maalata myös yhdet peilit korin väriin, samoin snowcapin. Niissä on jo muovipohja+hiontaväri odottamassa. Niiden lisäksi olisi tämän näköinen orkkisspoileri:


Se on semmosta kumia, joka on maalattu ja aikojen kuluessa on etenkin reunoista alkanut maali lohkeilla irti. Mitä sille olisi järkevintä tehdä ennen maalausta? Hioako vain maalin reunat tasaisiksi ja hiontaväriä päälle, vai vaatiiko jonkin muovipohjan tms. Siklasin ne värit pois mitä helposti irtosi. Tasaisilla pinnoilla on kuitenkin kiinni, mutta paikoin halkeamia. En tiedä vielä mitä näistä osista laitan paikalleen, mutta tulisi nyt samalla ainakin pohjamaalattua.

Sääntöjäkin lueskelin taas ajatuksen kanssa ja huomasin että vakioautoista ei saa poistaa muita sisustan osia kuin takapenkin. Matot ym. laitoin paikoilleen ja ihmettelin itekseni kun kaikki tulelta suojaavat kalsarit ym. on pakollisia ja ensi vuonna sammutusjärjestelmäkin (tai 2kpl käsisammutinta) niin palokuormaa ei kuitenkaan saa vähentää?  :idiot2:

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #19 : 21.09.2013, 18:16:06 »
Pintamaalaus tehty, saa nähdä miltä näyttää huomenna.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
    • Kuvat.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #20 : 22.09.2013, 12:43:40 »
Laitoit varuiksi molemmat peilit?
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #21 : 22.09.2013, 16:32:55 »
Laitoit varuiksi molemmat peilit?
Samalla ruiskun pesulla, ompahan nyt mahdollisuus valita.
Hyvinhän se edistyy. Onko värikoodi kenties 148?  :P
Värikoodi on 175, tänään muistin purkin kupeesta katsoa.




Semmonen siitä nyt tuli. Viides maalaamani ja ensimmäinen metallivärinen auto jonka olen maalannut. Kattoon saattoi jäädä raita kun en tahtonut ylettyä, jälkiviisaana mietin miksen ottanut aina niin turvallista jakkaraa avuksi? Muuten onnistuin mielestäni hyvin, valumiakaan ei tullut. Vähän jäi harmittamaan, kun apparin pikkuikkunan välistä tuli puhallushiekkaa lokasuojan päälle. No, omistajalla ei ainakaan ole varaa valittaa, kun itse maalasi. :D

Vielä yksi kuva nokkapellistä. Kovin näyttää joka kuvassa eri väriseltä keinovalossa. Harmi kun ei pääse kasaamaan ennen kuin loppuviikosta, mutta saapahan kuivua kunnolla.

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3789
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #22 : 22.09.2013, 16:41:08 »
hienoa jälkeä O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #23 : 22.09.2013, 19:43:51 »
hienoa jälkeä O0
Kiitos. Eka metalliväri tosiaan ja nyt jo meni näin vakuuttavasti.

Uteliaisuus voitti ja kävin äsken vielä purkamassa teippauksia pois. Vähän oli lakka vielä kiristynyt paremmaksi, joten käyttötarkoitukseen nähden omaan silmään hyvä. Ikkunankarmit ja ovenkahvojen reunat pitää maalata mustalla vielä, kun nyt näyttävät niin harmailta. Bensaläpän ja takaluukun välistä pitää myös vähän pensselillä paikata harmaata pohjaamaalia pois.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #24 : 23.09.2013, 01:06:02 »
Hyvän näköistä jälkeä!  O0
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #25 : 28.09.2013, 19:38:43 »

Aika vähän muuttunut tuo Volvon värisävy 30-vuodessa. ;)

Kyllä se vaan maalauksen jälkeinen kasausvaihe on mukavin kohta auton rakennuksessa. Eilen hain mainosliikkeestä mattamustaa tarraa josta leikkasin raidat ikkunoiden alle. Myös ikkunanpielet teippasin maalaamisen sijasta niin ei tarvinnut suojata mitään sumulta. Samoista hukkapaloista tuli myös tekstit maskiin ja takaluukkuun, kun alkuperäiset Turbon merkit on hukkuneet vuosien varrella. Kylkilistat maalasin irrallaan mattamustalla, koska ne oli niin harmaat. Takavaloihin piti muuttaa kytkentää että sai molemmille puolille palamaan parkit ulkoreunoissa. Nyt niiden pitaisi jonkin aikaa toimiakin, kun lasikuulapuhalsin kaikki kannat samalla.

Vielä muutama lista, roiskeläpät, pyyhkijän varret ja takaluukun lukot on laittamatta. Ruostesuojausta täytyy myös vähän harrastaa, ettei tarttis hitsailla enää uudestaan sen takia. En tiedä onko katsastus vielä kesärengaskaudella ajankohtainen, mutta tammikuussa polttelis päästä ajamaan, myös numerot kupeessa.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #26 : 28.09.2013, 19:48:56 »
Näyttää kyllä pirun hyvältä  O0

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #27 : 06.10.2013, 20:19:37 »

Tuollaisen tarra-arkin hankin niin pääsee liimailemaan tarroja. Teetin vähän kaikkiin omiin autoihin samalla.

Tänä viikonloppuna ei ole muuten kovin paljoa edistynyt. Pakoputki, sulakerasia ja pakkivalon johdot kiinnitetty kunnolla. Koteloihin ruiskutin massaa myös. Tänään eka kertaa siis nosturilla pääsin katsomaan tätä ja löysin lisää hitsaamista... Kolme kohtaa on "pikkujuttuja", mutta yksi reikä on eturunkopalkissa osittain jarruputkien jakotukin alla, joten putkia täytyy varoa. Ohjaustehostin lakkasi toimimasta ja tilasin siihen semmosen huoltosarjan jossa on uudet tiivisteet ym. Täytyy pumppu toki tutkia ennen kuin purkaa enemmän. Maantiekatsastukseen tehtäviä juttuja ei paljoa enää sitten olekaan.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
    • Kuvat.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #28 : 06.10.2013, 20:28:47 »
Mistä tommosen tiivistesatsin saa ja mitä siitä köyhtyy? CAM-mallin tankohan tässä on?
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 532
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #29 : 06.10.2013, 20:41:48 »
Mistä tommosen tiivistesatsin saa ja mitä siitä köyhtyy? CAM-mallin tankohan tässä on?

www.skruvat.fi/Packningssats-styrvaxel-P12610.aspx
Tuollaisen tilasin. Kuulin että ei välttämättä auta pysyvästi öljyvuotoon jos puslat on kuluneet liikaa, mutta kokeillaan.

 

Samppasport  Autotähti