vähän helppo mä ostin tämmönen 945 ja sitte tadaa seuraava kuva mulla on v90r
no ei mutta paljonko noista osista oli bolt on ? varmaan takapuskuri ja listat on mutta miten konepelti?
Takapuskurin kiinnikkeisiin joutu porailemaan uudet reiät koriin ja viilaamaan puskurin alumiinikiinnikkeitä, helmalistoille joutui tietysti laittamaan kiinnikkeet eli helmoihin joutui poraamaan reikiä.
Kylkilistoille joutui poraamaan reiät oviin kiinnikkeitä varten ja vanhojen listojen reiät jäi ikävästi näkymään uusien listojen alapuolelle, sen takia mulla on nuo ylimääräiset "kromi"listat kylkilistojen alla. Mulla oli ruosteettomat ja hyvämaaliset ovet niin en viitsinyt hitsata reikiä umpeen kun sitten olisi pitänyt maalata ne.
Ovien kahvojen vaihto oli helppo kun vaihdoin samalla ovipahvit ja kaikki avausmekanismit 960:n ovista, Helpoin olisi tietysti vaihtaa koko ovet.
Keula vaati hieman enemmän työtä, konepelti on sama vanha 940:n pelti mutta lokareiden takayläkulmat joutui muokkaaamaan että ne istui tuulilasin tolppiin ja lasin ja konepellin väliseen peltiin.
Leikkasin vain palat pois 960:n lokareista ja hitsasin tilalle 940:n lokareista vastaavat palat. Joutuihan niitä paloja jonkin verran muokkaamaan kun tuo lokarin yläreunan kantti on paljon pyöreämpi kuin 940:ssä.
Valot oli melkein bolt on juttu, 960:stä porasin irti yhdet pienet pellinpalat pistehitseistä ja hitsasin ne 940:n valojen taustapeltiin.
Etupuskurille tein kiinnikkeet 940:n alkuperäisistä pumpuista, ensin poralla pieni reikä kylkeen että pääsee paineet pois, sitten varsi poikki lentävällä.
Tein puskurin taakse sopivat laput 4mm levystä ja hitsasin ne katkaistuihin pumppuihin.
Sitten vaan maalaus ja osat kiinni. Pari kolme viikkoa siinä meni ja silti auto oli koko ajan liikenteessä.
Tänään sain takaluukun tekstit postista ja irroittelin jo vanhat merkit/liimat luukusta. Myllytin takaluukun maalipintaa kiiltäväksi, huomenna täytyy hakea jotain 2-puolista teippiä millä nuo merkit saa kiinni.