Autoracing  KL-varaosat

V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin

  • 8 Vastauksia
  • 12304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa priuttan

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« : 30.10.2012, 09:28:24 »
Missähän sijaitsee V70:ssä 2,4 D 2009 volvossa
polttoainesuodatin, aikaisemmassa mallissa se oli
oikean takarenkaan vieressä, onkohan tässä mallissa
samassa paikassa vai ?
Toivottavasti kehitys on mennyt vähän eteenpäin, sillä
ed. mallissa oli aika heikkotekoinen muovihärpäke, (mutta
tasen 2002 mallissa, kun vaihdettiin koko suodatin eikä pelkkää
patruunaa niin oli todella jämäkkää tekoa.

Poissa volovov70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #1 : 30.10.2012, 12:12:31 »
Muistaakseni taka-akselin paikkeilla pohjassa.
V70

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #2 : 30.10.2012, 17:55:04 »
Missähän sijaitsee V70:ssä 2,4 D 2009 volvossa
polttoainesuodatin, aikaisemmassa mallissa se oli
oikean takarenkaan vieressä, onkohan tässä mallissa
samassa paikassa vai ?
Toivottavasti kehitys on mennyt vähän eteenpäin, sillä
ed. mallissa oli aika heikkotekoinen muovihärpäke, (mutta
tasen 2002 mallissa, kun vaihdettiin koko suodatin eikä pelkkää
patruunaa niin oli todella jämäkkää tekoa.


Kuten edellä sanottiin, niin taka-akselin luona, tarkemmin sanottuna, taka-akselin yläpuolella, hieman keskilinjan oikealla puolella.


Ei ole kehitys tässäkään menny taapäin, edelleen vaihdetaan pelkkä suodatin, eikä enää syyttä suotta kuorien kanssa, kuten ennen aikaan :D
Sanottakoon viä sen verran, että tässä nykysessä menee se muovikuori paljon helpommin kierteelle takaisin, kuin siinä edellisessä.

Poissa VeeSeiskaKymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #3 : 30.10.2012, 18:13:39 »
Onko se vaihdettavissa ihan kotikonstein (vanha pois -> uusi tilalle) vai tarviiko järjestelmää esim. ilmata tms.??

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #4 : 30.10.2012, 19:15:29 »
Vanha pois - uusi tilalle
Sitten muutamia kertoja käytetään sytytysvirta päällä,, pari kolme minuuttia yhteensä,  niin sähköinen siirtopumppu pumppaa järjestelmän täyteen.
Sitten moottori käyntiin

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #5 : 30.10.2012, 23:28:10 »
Onko se vaihdettavissa ihan kotikonstein (vanha pois -> uusi tilalle) vai tarviiko järjestelmää esim. ilmata tms.??
Vaatii vain erikoisavaimen avaamiseen ja tiukkaamiseen..

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #6 : 30.10.2012, 23:50:30 »
Vaatii vain erikoisavaimen avaamiseen ja tiukkaamiseen..

Jaa polttoainesuodatin?
Itse avaan sen aina ketju/remmi mallisella suodatinavaimella, voi toki käyttää myös alkuperäistyökalua, mutta ei se välttämätöntä missään tapauksessa ole, jos siitä ympäriltä saa muullakin kiinni :)

Poissa rengas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #7 : 31.10.2012, 15:43:44 »
Juu senhän saa auki/kiinni vaikka vanhalla nahkavyöllä. Miten usein suodatin hyvä vaihtaa? :)
Volvo S60 2012

Poissa juupa juu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D 2009 polttoainesuodatin
« Vastaus #8 : 19.11.2012, 00:05:41 »
Juu aloinpa vaihtamaan tuota suodatinta V70 2,0D 2008 koneeseen. Kaikki meni kuin elokuvissa. Vanha suodinpatruuna ulos ja uusi sisään. Virtoja päälle muutemia kertoja, tai niin kuin ohjekirja sanoo, että noin 60s virrat päällä ja pumppu on ilmannut järjestelmän. No ei ilmannut eikä auto käynnistynyt. No eiku soitto paikalliselle Volvo kauppiaalle. Sieltä löytyi tietoa, että tämä ilmaussysteemi ei koske näitä vajaa sylinterisiä säksättäjiä. Meni hankalammaksi. Järjestelmä piti ilmata alipainepumpulla imien. Ensin imin polttoaineen ennen korkeapainepumppua olevasta venttiilistä. Sitten piti vielä imeä pumpun jälkeen takaisinpaluuputkesta. Siinä oli onneksi pikaliittimet mihin pumpun sai. Onnistus varmaankin suoraankin siitä imemällä, mutta minun bilteman sähköisellä lutkuttajalla tehot loppu. Onneksi naapurin miehellä oli tehokkaampi pumppu, millä polttoaine saatiin paluuletkuun asti, pumpun läpi.  Sen jälkeen auto suostui käynnisttymään. Että ei kannata tällä moottorilla ajella tankkia tyhjäksi. Käy hankalaksi jossain tien päällä tuo ilmaaminen. Oli tarpeeksi hankalaa jo pihassakin tämmösillä välimallin vehkeillä(mitä kaapista sattuu löytymään). Ohjekirjassakin on tässä kohti virhe, ainakin tämän koneen kohdalla.

 

Elekma  Autoracing