Carcom Oy  Elekma

850 moottorinvaihto

  • 16 Vastauksia
  • 7689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Obelix1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
850 moottorinvaihto
« : 13.02.2011, 19:20:13 »
Moi

Kysyisin nyt viisaammilta neuvoa.. Mun 92 850 2,5 20v meni pakoventtiili paskaks..
Viimeks liikkeessä vaihto makso yli 1600€.. Ja nyt en ainakaan vie sitä sinne.. Tuli ajatus mieleen vaihtaa koko kone.
Käykö noi kaikki 20 tappiset koneet keskenään..? Vai tarviiko olla sama moottorikoodi...? Ja toi mun auto on automaatti....  Ja jos joku ihmettelee et oli kallis remontti, niin oli munkin mielestä.. Tehtiin 2008 ja olen sen jälkeen ajanu 16000 km autolla... Että pikkusen alko itteekin kyrsimään..

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #1 : 14.02.2011, 08:59:13 »
taasko meni pakoventtiili? ota nyt ihmeessä ensimmäiseksi selville, että mikä niitä särkee ja korjaa se asia.
V70 2.0T -98

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #2 : 14.02.2011, 10:39:48 »
Ei kyllä kuulosta miltään tyyppivialta vaan joku siellä nyt on pielessä. Miten se aiempi venttiili meni? Ajossa vai startatessa vai huomasko sitä heti? Irtosko lautanen mäntään osuessa? Ohjuri jumissa?

Vika voi olla kannessa, nostajassa, nokassa, ohjurissa tai itseventtiilissä(joka tosin epävarmin jos toistamiseen menee samasta kohtaa).

Katselet jostain toisen kannen, jossa on kaikki mukana. Nokka-akseleita lukuunottamatta myös turbokoneista löytyy sama kansi aina ´98 asti. Tietenkin myös koko koneen vaihtaminen on vaihtoehto mutta hitusen työläämpi homma.

Poissa Obelix1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #3 : 14.02.2011, 15:14:19 »
Ei kyllä kuulosta miltään tyyppivialta vaan joku siellä nyt on pielessä. Miten se aiempi venttiili meni? Ajossa vai startatessa vai huomasko sitä heti? Irtosko lautanen mäntään osuessa? Ohjuri jumissa?

Vika voi olla kannessa, nostajassa, nokassa, ohjurissa tai itseventtiilissä(joka tosin epävarmin jos toistamiseen menee samasta kohtaa).

Katselet jostain toisen kannen, jossa on kaikki mukana. Nokka-akseleita lukuunottamatta myös turbokoneista löytyy sama kansi aina ´98 asti. Tietenkin myös koko koneen vaihtaminen on vaihtoehto mutta hitusen työläämpi homma.

Startatessa meni ekan kerran, ja nyt en tiedä ku en ajanu ite...... Ekalla kerralla ei osunu mihkään, hävis vaan pala venttiilistä. Ja nyt ei oo viel avattu, ku ihmettelen vaihdanko koko koneen...  Todennäköisesti vaihdan koko koneen... Mutta ku tietäs vaan et käyks noi miten keskenään... Ei tarvis sit suotta vaihtaa ihan kaikkee...

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #4 : 14.02.2011, 15:18:05 »
Startatessa meni ekan kerran, ja nyt en tiedä ku en ajanu ite...... Ekalla kerralla ei osunu mihkään, hävis vaan pala venttiilistä. Ja nyt ei oo viel avattu, ku ihmettelen vaihdanko koko koneen...  Todennäköisesti vaihdan koko koneen... Mutta ku tietäs vaan et käyks noi miten keskenään... Ei tarvis sit suotta vaihtaa ihan kaikkee...
sinuna kyllä vaihtaisin pelkästään kannen, niinkuin j_tapio tuossa jo neuvoikin. mutta mikäs siinä jos isompaa iltapuhdetta haluaa niin vaihda vaikka koko motti, mutta en ymmärrä miksi  ::)
V70 2.0T -98

Poissa Obelix1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #5 : 14.02.2011, 15:27:17 »
sinuna kyllä vaihtaisin pelkästään kannen, niinkuin j_tapio tuossa jo neuvoikin. mutta mikäs siinä jos isompaa iltapuhdetta haluaa niin vaihda vaikka koko motti, mutta en ymmärrä miksi  ::)

Tlee vaan hintoihin rempata purkukansikii.... ... Laskelin vaan, et tulee äkkiä samoihin hintoihin ku vaihtaa koko konee... Omalla ajettu 270.... En mä tiedä, siksi kyselinkii täältä....  :o

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #6 : 14.02.2011, 15:31:47 »
Tlee vaan hintoihin rempata purkukansikii.... ... Laskelin vaan, et tulee äkkiä samoihin hintoihin ku vaihtaa koko konee... Omalla ajettu 270.... En mä tiedä, siksi kyselinkii täältä....  :o
eihän se ole edes paljon ajettu, ja voin kertoa että kyllä pelkkä kansi on edullisempi kuin koko kone. tiedä sitten mitä taas saat vastaasi, jos ostat käytetyn moottorin. jos moottorisi muuten pelaa hyvin ja on kunnossa, niin todellakin vain sen kannen vaihtaisin, tai no ensinnäkin ottaisin selvää mistä se venttiilien rikkoutuminen johtuu.
V70 2.0T -98

Poissa Obelix1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #7 : 15.02.2011, 18:52:31 »
Moi

Tulin siihen tulokseen, et vaihtaa ton yhen venttiilin tohon kanteen ja kattoo mitä tapahtuu....
Kun ei se ole halki eikä muutenkaan huono kansi... Tai ainaki selviää ku nostaa pois...

Oliks mitää vihjeitä kannen irrotukseen...? En oo 850 ikinä ottanu.. Eiks tos niinsanotussa venttiilinkopassa oo jotain kummallista, ainaki ku kasaanpäin alkaa laittaa..???

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #8 : 15.02.2011, 22:19:42 »
Nokkien laakerointi on kannessa ja toinen puolisko "venttiilikopassa" Ja se koppa tiivistetään liimalla. Kannattaa samalla uusia nokkien stefat, hae ne volvolta, maksaa hiukan enemmän mutta toimii ja tiivistää. Jotkut ovat tehneet työkalun, joka kierretään sytytystulpan paikalle ja saadan sen avulla painettua/vedettyä koppa paikkaansa. Loppu onkin sitten ihan perus tekniikkaa..... ::)

Poissa Obelix1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #9 : 15.02.2011, 22:26:14 »
Nokkien laakerointi on kannessa ja toinen puolisko "venttiilikopassa" Ja se koppa tiivistetään liimalla. Kannattaa samalla uusia nokkien stefat, hae ne volvolta, maksaa hiukan enemmän mutta toimii ja tiivistää. Jotkut ovat tehneet työkalun, joka kierretään sytytystulpan paikalle ja saadan sen avulla painettua/vedettyä koppa paikkaansa. Loppu onkin sitten ihan perus tekniikkaa..... ::)

Moi...

Oliks hyviä vihjeitä, millä sen liimatun kopan saa irti...?? Ehjänä....  :) :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #10 : 15.02.2011, 22:41:09 »
Moi...

Oliks hyviä vihjeitä, millä sen liimatun kopan saa irti...?? Ehjänä....  :) :)

Ulkokehällä on muutamassa kohdassa sellaisia puolikkaan sokeripalan kokoisia paiseita joista voi muovivasaralla naputtaa ylöspäin. Mitään talttaa ei kannata hakata väliin. Se lähtee kyllä aika sievästi irti.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #11 : 15.02.2011, 23:54:46 »
Ja yhtään mitään et tunge sinne kansien tiivistepintojen väliin. Yksi naarmu ja vuotaa öljyä.
Takaisin kun laitat niin putsaa vanhat liimat hyvin pois ja uutta liimaa tasainen ohut kerros. Hyvin putsaantuu leveällä metalli lastalla jolla tasaisesti koko terällä raaputtaen kaapii liimat pois.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #12 : 16.02.2011, 11:13:23 »
Ja muistaa nostaa kopan suoraan ylöspäin ettei vääntele sitä yhtään ja sitten vielä nokka-akselit pois niin suoraan ylöspäin ettei akselin päittäistuki stefan takana vaurioita kantta.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #13 : 16.02.2011, 18:03:17 »
Niin ja tietenkin nokan asentotunnistin ensin pois!!! ja virranjakaja kans !!!

Poissa Obelix1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 moottorinvaihto
« Vastaus #14 : 16.02.2011, 22:16:40 »
Tarviiks tos hommas mitään erikoistyökaluja...?  Ja saaks sen venttiilikopan ihan käsineen painettua kiinni....?
Silmät auki, jos jostain sais järkihintaan koko kannen.... Mut purkaamoilla pyytää vähän turhan paljon niist....

 

Elekma  Autoracing