RallyBaron  Samppasport

960 3.0 aut crash course eli törmyytyskurssi aloittelijalle

  • 18 Vastauksia
  • 7149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tiivonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 aut crash course eli törmyytyskurssi aloittelijalle
« Vastaus #15 : 14.02.2011, 21:17:19 »
Se flekti pyörii ECU:n käskyttämänä, joko siksi että ilmastointilaitteen kuumakaasuputkessa on tarpeeksi korkea paine, tai siksi että moottorin lämpötila on tarpeeksi korkea, ja kun se anturi on rikki niin eihän se silloin voi oikein toimia.
Muistaakseni 105 astetta oli raja jolloin flekti on kakkosasennolla ja ilmastointilaitteen kompuralta (tääkin menee ECU:n kautta) katkaistu virta.
Sen 105 astetta tiedon ECU saa anturilta joka antaa informaationsa oikein tai väärin.

Kuten aiemmin mainittu, anturi vaihtoon ja uusi kokeilu.
Osta pois  ;)

Ka niin jos se anturi on sökö niin antanoonko se mitään infoa mihinkään suuntaan.. tuurilla kylmänä pyörimään. Ei hyvänen aika sentään tätä dilemmaa :D Kunhan tuossa kohtapuoleen pesasee hampaat oralB:llä niin taas jyskyttää takaraivossa notta haluunko ajaa nelosella joka kuulostaa sähköhammasharjalta vai kutosella joka kuulostaa moottorilta  :buck2:
Volvo 945 b230ft
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 aut crash course eli törmyytyskurssi aloittelijalle
« Vastaus #16 : 15.02.2011, 00:21:13 »
Ei tommonen 204 heppanen lutonen mikään tykki tosiaankaan ole, ihan eri peli on sitten T5-kone.
Itellä molemmat, niin kyl tuo kutonen tuntuu vaan aika laiskalta.
Mut se tietty et mihin sitä vertaa.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 3.0 aut crash course eli törmyytyskurssi aloittelijalle
« Vastaus #17 : 15.02.2011, 11:17:10 »
Ei tommonen 204 heppanen lutonen mikään tykki tosiaankaan ole, ihan eri peli on sitten T5-kone.
Itellä molemmat, niin kyl tuo kutonen tuntuu vaan aika laiskalta.
Mut se tietty et mihin sitä vertaa.
Jostain syystä tuo ekakoppanen B6304F kone oli ittellekkin laiskan tuntuinen, ihan eri planeetalta kun oman S90 samalla tekniikalla, eli 204hv+AT kummatkin. Perävälitys tosin oli tuossa vakio 3,73 vs. oman 4.10, eli saattaa jo tehdä osan, mutta se kiihtyvyysero oli niin julmettu, ettei pelkkä perävälitys sitä selitä. Tosin koneissakin kuntoeroa, toisessa 12bar puristukset ja toisessa 17bar, kummallakin noin 280tkm mittarissa... HUOLTO (tai sen puute) on se joka tässä on syönyt ne hevosvoimat toisesta.

Ja se että flekti pyörii kun anturi on sekaisin johtuu siitä että ECU pyörittää flektiä "varmuuden vuoksi" jottei kone pääsisi keittämään vahingossakaan, kun se päättelee sisäänrakennetulla logiikkaohjelmoinnilla että lämpöanturi on viallinen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 960 3.0 aut crash course eli törmyytyskurssi aloittelijalle
« Vastaus #18 : 15.02.2011, 11:29:35 »
Ei tommonen 204 heppanen lutonen mikään tykki tosiaankaan ole, ihan eri peli on sitten T5-kone.
Itellä molemmat, niin kyl tuo kutonen tuntuu vaan aika laiskalta.
Mut se tietty et mihin sitä vertaa.

Jostain syystä tuo ekakoppanen B6304F kone oli ittellekkin laiskan tuntuinen, ihan eri planeetalta kun oman S90 samalla tekniikalla, eli 204hv+AT kummatkin. Perävälitys tosin oli tuossa vakio 3,73 vs. oman 4.10, eli saattaa jo tehdä osan, mutta se kiihtyvyysero oli niin julmettu, ettei pelkkä perävälitys sitä selitä. Tosin koneissakin kuntoeroa, toisessa 12bar puristukset ja toisessa 17bar, kummallakin noin 280tkm mittarissa... HUOLTO (tai sen puute) on se joka tässä on syönyt ne hevosvoimat toisesta.

Ja se että flekti pyörii kun anturi on sekaisin johtuu siitä että ECU pyörittää flektiä "varmuuden vuoksi" jottei kone pääsisi keittämään vahingossakaan, kun se päättelee sisäänrakennetulla logiikkaohjelmoinnilla että lämpöanturi on viallinen.


Oikeassa olette, ei se mikään raketti ole ja kun laatikko vielä luistaa KD:llä niin se tekee se menosta vieläkin tukkoisempaa.

Se on vähän että mihin sitä vertaa, jos on ajellu LD28 Cedricillä, työntötankomoottorisella Felicialla ja 20 vuotta vanhalla Swiftillä sun muilla alle 100hp kotteroilla, niin on se vanhakorinen 960 aika kovakulkuinen kutenkin :arkkupakastin:
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

 

Futurez  Kulkukoira