Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V70 -06 ominaispiirteitä

• 19 Vastauksia
  • 8414 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarip

• De Luxe
  • *
  • Volvo V70 2,4 diesel
Volvo V70 -06 ominaispiirteitä
« : 03.11.2012, 07:42:01 »
Nyt Volvolla takana ensimmäinen 1000km ja muutama kysymys kun tämä on minulle ensimmäinen Volvo.

Kuinka kabiiniin saadaan helposti jatkuva 12VDC syöttö, nyt tupakansytyttimestä häviää sähkö kun auto sammutetaan? Ikävä piirre kun navi sammuu ja handsfree laitetta ei voi jättää autoon latautumaan.

Toinen kysymys tankin kokoon, manuskan mukaan tankki 70 litraa, kun merkkivalo syttyy pitäisi tankissa olla jäljellä 8l löpöä mutta ainakin minulla ajoin tankille kun valo syttyi sain sinne menemään 70,5 litraa! Onko polttoainemittari Volvossa vain suuntaa-antava vai onko tankki käytännössä isompi?

Kolmanneksi takalasin pyyhkijä menee automaattisesti päälle kun laittaa pakin päälle jos etulasinpyyhkijät päällä. Kuinka tämä talvella toimii kun takalasissa on 10cm kerros jäätä ja lunta? Palaako pyyhkijän moottori tai tuhoutuuko koneisto? Vai onko koneistossa jokin momenttia joka luistaa tarvittaessa?   

Poissa JiiV70

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 -06 ominaispiirteitä
« Vastaus #1 : 03.11.2012, 07:48:28 »
Kolmanneksi takalasin pyyhkijä menee automaattisesti päälle kun laittaa pakin päälle jos etulasinpyyhkijät päällä. Kuinka tämä talvella toimii kun takalasissa on 10cm kerros jäätä ja lunta? Palaako pyyhkijän moottori tai tuhoutuuko koneisto? Vai onko koneistossa jokin momenttia joka luistaa tarvittaessa?

Tuo on ärsyttävä ominaisuus, jonka saa poistettua ohjelmoimalla.
Volvoton

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #2 : 03.11.2012, 09:12:32 »
joissakin V70:ssä kuten omassa on peräkontissa aina päällä oleva 12v pistoke myös. Ja minä olen niitä kavereita joka repii talvipäivinä jäätyneet pyyhkimet(myös takalasin ja valojen) irti lasista ennen starttia, olen nähnyt liian monta volvoa jossa ne sojottaa epämääräisiin suuntiin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Valmet-20

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 03.11.2012, 12:53:50 »
Minä tankkaan jatkuvasti 73-75 litraa dieseliä kerralla. Ajan aika tyhjäksi...

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #4 : 06.11.2012, 20:35:50 »
Niin minkäkokoinen tämän 06 mallin tankki sit oikeesti on? Isse en ole saanut menemään kuin joitain litroja yli 60. Epäilen et mittari jotenkin horo kun saa ajaa parisataa kilsaa ennenkuin tankin vajeneminen alkaa näkyä mittarista. Ja sittwn puolen tankin alle kun mennään niin suhteettoman nopsaan alkaakin neula sit vajota
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jarip

• De Luxe
  • *
  • Volvo V70 2,4 diesel
« Vastaus #5 : 06.11.2012, 21:17:16 »
Kahdesti olen nyt auton tankannut välittömästi kun polttoaineen merkkivalo syttynyt, ekalla kerralla 70,5L ja toisella 70,0L joten joko tankki on isompi tai mittari toimii miten sattuu. Ajotietokone näyttänyt molemmilla kerroilla jotta vielä pääsisi 180km mutta en ole tohtinut kokeilla.

Poissa timo70

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 06.11.2012, 21:23:16 »
Takalasinpyyhkijä on herkkä laite hajoamaan näissä. (muoviosia sisällä)

Itse pelästyin viime talvena kun jäänpala pysäytti sulan, että siinä meni euroja taas.
No, seuraavan startin jälkeen kuitenkin toimi ja on toiminut ok, eli kyllä siinä joku varajuttukin on olemassa...
Onko sitten virtaan vai momenttiin perustuva, en tiedä.  -04 2.5T

Muistakaa öljytä sitä akselia silloin tällöin.

Poissa Gazza

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 06.11.2012, 21:29:09 »
Kahdesti olen nyt auton tankannut välittömästi kun polttoaineen merkkivalo syttynyt, ekalla kerralla 70,5L ja toisella 70,0L joten joko tankki on isompi tai mittari toimii miten sattuu. Ajotietokone näyttänyt molemmilla kerroilla jotta vielä pääsisi 180km mutta en ole tohtinut kokeilla.

Taitaa vaihdella noi melkein autokohtaisesti. Entisessä S40:ssä oli 62 litran tankki ja koskaan en saanut sinne yli 50 litraa menemään, kun jo näytti tietokone, että olisi aivan tyhjillään. Ja taitaa ne tankit olla jonkin verran isompia. VW Transporterin 80 litran tankkiin olen parhaimmillani tankannut 86,5 litraa. Tai sitten varmaan voi olla myös heittoa huoltamoiden polttoainepumpuissakin. Mistä näistä tietää.

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #8 : 07.11.2012, 01:00:43 »
Mitään käsitystä v70:in tankista, mutta olisiko ns. "vanhanaikainen": Polttoainesäiliön tilavuus se 70L, mutta tähän voi lisätä vielä täyttöletkun tilavuuden, jos vetää korkkia myöden täyteen.

Joissakin on sitten ilmoitettu koko *askan tilavuus. Esim. 2000 -mallin Puntossa en saanut koskaan tankkia "täyteen" (pistooli antoi aikakatkaisun kun piti niin hitaasti sitä täyttöletkua täytellä).

Poissa nmmake

• De Luxe
  • *
« Vastaus #9 : 07.11.2012, 06:52:30 »
Tarkoittiko ketjun aloittaja, että ekassa naksahduksessa olisi mennyt ilmoittamansa lukema vai lorottamalla piripintaan? Itsellä menee tosiaan se kymmenen litraa ekan naksahduksen jälkeen.
Nykyinen: mk3 V70 D3 vm.13 (MY14) Momentum

Entisiä: V70 TDI AT vm.1997,Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #10 : 07.11.2012, 11:22:51 »
Minä ainakin tankkaan aina niin piripintaan kuin suinkin mahdollista. Samoten tykkään ajaa tankin hyvin tyhjäksi ennen tankkausta kun en tykkää rampata tankilla turhan tiuhaan. Nyt vaan ei oo tarkkaa käsitystä että paljoko tankillisella pääsee niin tullut sitten käytyä tankilla vähän varman päälle.

@timo70,
tarviiko akselin mutteri irrottaa ja pyyhin irrottaa jos öljyää? Mulla ei pyyhin osaa parkkeerata oikeaa paikkaan. pysähtyy milloin mihinkin mikä hiukan tympii. kenties akselin rasvaus auttais tähänkin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #11 : 07.11.2012, 11:28:12 »
Sellasena pienenä vinkkinä että ei sitä dieselin tankkia kannata pitää pitkiä aikoja vajaana tai ajaa ihan tyhjäks.
Sinne kertyy vettä vajaalla tankilla ja sit kun ajaa sen tyhjäks, se vetää ne vedet suodattimeen. Mitähän siitä seuraa?   ;)
Mutta mitäs se jos suodatin vaihdetaan riittävän usein ja ei ole paukkupakkasia, niin sitten hätää.  :)

Poissa Jantunen

• Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
« Vastaus #12 : 07.11.2012, 12:23:04 »

Tämän toiminnon pystyy poistamaan myös muullakin kuin merkkihuollossa. Esim. meillä on testerit joilla tämän voi aktivoida tai poistaa käytöstä.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa jarip

• De Luxe
  • *
  • Volvo V70 2,4 diesel
« Vastaus #13 : 07.11.2012, 21:01:13 »
Tarkoittiko ketjun aloittaja, että ekassa naksahduksessa olisi mennyt ilmoittamansa lukema vai lorottamalla piripintaan? Itsellä menee tosiaan se kymmenen litraa ekan naksahduksen jälkeen.

Lorottamalla piripintaan

Poissa jip59

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
« Vastaus #14 : 07.11.2012, 23:31:31 »
Meikä on myös havainnut tuon virran ulosottojen virransyötön. Kojetauluun ja takapenkille tulee virta vain kun virta on päällä/ACC asennossa. Siispä kun tenavia olen kyytimässä jalkapalloharkkoihin ja odotusaikaa lähes 2 tuntia niin  läppäriä tulee käytettyä joten laturin virta pitää ottaa tavaratilan pistokkeesta kun sinne tulee jatkuva virta.
Mulla ei ole ollut ongelmia navin kanssa kun käytössä on sen verran vanha Tomtom johon aikoinaan hankin Servcatilta aktiivitelineen eli teline jonka hahloon laittoi navin niin se automaattisesti kytkeytyi latausliittimeen. Virran otin siihen radion "online" piuhasta eli jatkuvasta virrasta.

Toisaalta tekisi mieli päivittää Tomppa uudempaan malliin mutta kehitys on mennyt taaksepäin eli yhdellä liikkeellä kun laittaa navin telineeseen niin lataus ei menekkään automaattisesti päälle. Kehitys on tuossa kohtaa per****stä. >:(
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Autodiagnoosi  Carcom Oy