KL-varaosat  Race.fi

S80 automaatin toiminta

• 19 Vastauksia
  • 11441 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AWD_hybrid_drive

• De Luxe
  • *
Vs: S80 automaatin toiminta
« Vastaus #15 : 11.12.2012, 14:13:37 »
Sopeuttaminen on jatkuva prosessi. Vaunun kanssa näin uusi laatikko toimii käsittääkseni siten, että perävaunumoduuli kertoo eteenpäin, että nyt on kärry kiinni ja vaihteisto ajaa eri ohjelmalla/ajoittaa vaihdot eri tavalla vaunun kanssa. Itse en ainakaan ole tuota outoa käytöstä huomannut, vaikka välillä tulee 1800 kg vaunua revittyä perässä.

Poissa virkpe

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 21.01.2013, 19:54:46 »
Pakko kirjoittaa tosin viellä varauksella. Olen miettinyt että pitääkö vaihtaa vaihteiston "venttiiili koneisto" kun vaihtaa D:lle niin nykäsee ja kaasu pohjassa kiihdyttäessä ei vaihda kovin nopeasti seuraavaa pykälää(vaihto viive).
Päätin tänään kokeilla Forte automatic transmission treatment ia lootaan ja ajelua.
Kauppassa käynnin jälkeen, kun kytkin vaihteen D:lle niin ykkönen meni huomaamatta päälle, tätä myös vaimo hämmästyi.
Kun vielä testasin muutaman kerran tuntuisi että kytkeytyminen tosiaankin pehmeni huomattavasti.

Kuten aluksi totesin pitää viellä seurata, riittikö 37,- vaihteiston ongelman korjaamiseen.

Poissa VeeSeiskaKymppi

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 21.01.2013, 21:27:57 »
Mulla olis sama tökötti menossa lootaan (v70 2.4da -08), mutta mistä reiästä se sinne laatikkoon lurautetaan? Öljyä ei ilmeisesti tursunnu ulos, vaikka tökötin sinne laittoikin..?

Poissa virkpe

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 21.01.2013, 21:40:27 »
Ilmanputsarin kotelon alta löytyy täyttö reikä, tarvitset tulpan irrottamiseen  torx T55 avaimen. Itse otin suodattimen  ensin pois ja sen jälkeen nostin kotelon pohjan varovasti pois, jottei muovinen kiinike murru pohjasta.
Öljyä ei tule ulos kun tulpan irroittaa.
Uudemman koe ajon jälkeenkin vaihteiston toiminta on paljon parempi kuin ennen Fortea.
Ajoin n.50km jonka jälkeen huomasin että aine tuntuu auttavan.

« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 21:45:58 kirjoittanut virkpe »

Poissa virkpe

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 22.01.2013, 23:19:11 »
Kylmänä vielä jonkin verran nytkähtää kun vaihde kytkeytyy, mutta kun öljyt lämpenee niin vaihtaminen muuttuu huomaamattomaksi. Ei ole vaihteisto toiminut näin hyvin koko aikana.
Aikaisemmin oli myös ongelmana, kun painoi kaasun pohjaan pamautti vaihteen päälle, tuntui että tällä menoin jotain hajoaa.
Pitäisi vielä tehdä öljyn vaihto huuhtelemalla jotta saisi moskat pois.

Fortea meinasin ostaa aikaisemmin vaihteistoon, mutta jätin ostamatta kun olin epäilevä sen hyödystä.
Hyvä aine ei voi muuta todeta.

RallyBaron  Samppasport