KL-varaosat  Race.fi

850 vakionopeudensäädin

  • 25 Vastauksia
  • 5783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #15 : 13.11.2012, 06:17:53 »
Niin ja alipainekytkimiä (kytkin ja jarrupolkimelta) säädetään niin kauan kunnes kaasupoljin alkaa liikkumaan, sitten sen verran takaisin päin että kaasupoljin on neutraali asennossa.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6621
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #16 : 13.11.2012, 06:35:54 »
Niin ja alipainekytkimiä (kytkin ja jarrupolkimelta) säädetään niin kauan kunnes kaasupoljin alkaa liikkumaan, sitten sen verran takaisin päin että kaasupoljin on neutraali asennossa.

Osaisitko itse tämän perusteella säätää? :D Lause lienee osa jotain isomaa tekstikokonaisuutta, eikä tuollaisenaan kyllä auta varmaan ketään. Miten se kaasupoljin alkaa liikkumaan, jos niitä antureita säätää? Jos samalla järjestelmä on alipaineistettu, niin saattaisi toimiakkin...

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #17 : 13.11.2012, 09:38:32 »
Todennäköisesti ei sitten tarvitse johtoja jarrupolkimen anturiin ?
Ysisatasessahan se otetaan mittariston takaa.
Anturi on ainakin ehjä. Tuli kokeiltua.
Kasisatasen ohjeissa oli jotain ohjetta testipistokkeen käytöstä ?
Volvolta hain ohjeet jossa oli kuvattu se anturi ja siinä ainakin tuli
johtoliitin kyseiseen anturiin. Perivät 20e ohjeista.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #18 : 13.11.2012, 09:51:31 »
Kyllä siihen anturiin pitäisi olla semmoinen liitin valmiina, jossa taisi olla musta ja harmaa johto vierekkäin.
Omassa autossa ainakin oli valmius molemmille antureille ja kyseinen biili on manuaali...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #19 : 13.11.2012, 16:13:14 »
Osaisitko itse tämän perusteella säätää? :D Lause lienee osa jotain isomaa tekstikokonaisuutta, eikä tuollaisenaan kyllä auta varmaan ketään. Miten se kaasupoljin alkaa liikkumaan, jos niitä antureita säätää? Jos samalla järjestelmä on alipaineistettu, niin saattaisi toimiakkin...

vielä kun VIDA kertoisi miten niitä säädettäisiin.. :smitten:
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #20 : 13.11.2012, 18:43:27 »
Sepä se kun en tiedä jollei sitten sitä liitintä ole valmiina.
Pitää vielä ryömiä sinne kojetaulun alle.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6621
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #21 : 13.11.2012, 20:14:34 »
Lisää takavetoisen ohjeita. Eli normijarruvalon katkaisijalle menevässä johdossa on noin 15cm pitkä erillinen pätkä, joka on liittimellä kiinni auton johtosarjassa. Tämä pikku välijohto on erilainen, jos on cruise tai ei. Cruisella olevassa mallissa tästä välijohdon liittimestä lähtee myös se pikkuliitin, joka tulee jarrupolkimen cruisen tarvitsemaan anturiin.

Sen anturin säätämisen ohjeistin jo ihan alussa. Siinä ei ole mitään kierrettä, vaan anturi on painettu reikäänsä ja säätäminen tapahtuu anturin päätä vetämällä. Ensin niin paljon ulos, kun tulee ja sitten poljin painaa sen oikeaan kohtaan. Tämä pätee sekä etu- että takavetoiseen ;)
« Viimeksi muokattu: 13.11.2012, 20:37:29 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #22 : 13.11.2012, 20:22:29 »
Asia selvä.
Anturin säätö on ok.

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #23 : 14.11.2012, 14:46:08 »
Kiitos kaikille keskusteluun osallistujille.
Sain vakkarin toimimaan.
Liitin löytyi jarrupolkimen anturiin ja itse anturi säädetty uudelleen.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #24 : 15.11.2012, 12:05:23 »
Kiitos kaikille keskusteluun osallistujille.
Sain vakkarin toimimaan.
Liitin löytyi jarrupolkimen anturiin ja itse anturi säädetty uudelleen.

No, hyvä kun tuli kuntoon!
Mä sitä jo hetken ihmettelinkin etteikö muka olisi liitintä valmiina...
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa volvo71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vakionopeudensäädin
« Vastaus #25 : 15.11.2012, 17:49:19 »
On nyt mukavaa kun vakkari pelaa.
Eihän homma sitten vaikea ollutkaan kun
tuli hyvät tiedot.

 

Proturbo  Autodiagnoosi