Pannaas tähän perään omat ongelmat.
Eli ahdistettu tappikone, jossa öljyinä Valvolinen 20W-50. Kone on täysin uusiksi tehty uusilla hiluilla (myös orkkis ö-pumppu) ja ajettu joku 100-150km hyvillä öljynpaineilla. Sitten kerran huolimattomuuttani polkaisin puolilämpimällä koneella kierrokset tappiin. Kone kiekaisikin tosi kirkkaasti (normaalia herkemmin?) mutta samalla syttyi öljynpainevalo. Kone seis ja uudestaan käyntiin niin valo ei sammu. Kone uudelleen seis ja vaihdoin samalla öljyt ja uuden suodattimen. Kone käyntiin ja öljynpainevalo sammui normaalisti, mutta nyt lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä paineet on alle 1bar mutta esim. 3000 rpm on n.3bar ja 5000rpm 5bar. Eli kierroksilla painetta tulee mutta tyhjäkäynnillä menee aika alas. Ennen tuota "polkaisua" oli tyhjäkäynnilläkin paineet jossain 2-2,5bar.
Mitähän siellä kävi? Öljynsuodattimen alla on termostaattiryöstölaippa öljyjäähylle. Uudet öljyt jotka laitoin on samat kuin edelliset, joten se ei selitä. Anturiongelmat on mielestäni pois suljettuja. Ihmetyttää se kun silloin ryntäytin sitä puolilämmintä konetta, niin se tosiaan kiekaisi oktaavia korkeemmalta kuin ennen kun se öljyvalo syttyi, ihan kuin joku tukos olisi lähtenyt jostain

Koneesta ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, ei huohota ja nesteet on omissa "lokeroissaan".