Joo eli tollasen vanhuksen hain eilen joka on muuten ensimmäinen volvoni. Auto on ihan karvalakki malli, mutta kovapeltinen ja menee pehmeesti. Ensin oli sävelet selvät..ajellaan hetki vakio moottorilla ja sen jälkeen ahdetaan volvo, joko omalla vinomoottorilla tai saabin moottorilla. Suunnitelmat kuitenkin alkoivat pikkuhiljaa muuttua kun huomasin että noita 240 volvoja ahtavat lähes jokainen kyseisen auton omistaja ja loput ovat alkuperäiskuntoisia. Nyt jonkin aikaa miettinyt että mihin suuntaan alkaisi volvoa viemään, ja nyt kun volvon moottori sai uuden kannen+kaasarin ja ensi kiihdytykset, varmistui suunnitelmat...sanoin kaverille että "sävelet selvät, tämä pysyy kaasarivaparina", tuota en enää kahta kertaa miettinyt, vaan siltä istumalta päätin että volvon tyyliä haetaan hieman 80 ja 90-lukua ja tietysti 2000-lukuakin.
Eli mm. seuraavaa mielessä:
Moottoria:
LÖYTYY -B230ET lohko+kampura (lohkosta siivua pois niin että männät jää 0,15mm yli dekin)
-Littupyörä kevennettynä
LÖYTYY -13mm kanget
LÖYTYY -B230f männät (sorvattu tasalakisiksi)
-Kansi hieman auki vielä, kannen tekijä sanoi että tehdään 531 kansi
LÖYTYY -H-nokka
-45 tai 50mm vakaimut+omateko imusarja (kopio misabista)
LÖYTYY -4-2-1 Peltisarja (marteliuksen sarjan mukaan tehty)+2,5" omavalmisteputki
Toinen moottorivaihtoehto on B230 pitkäiskuna ja h-profiileilla jota kaveri tarjosi, hinta kuulemma edullinen

Voimansiirto:
-Tuo M45 vaihtuu M47:n
LÖYTYY -Lukkoperä
-Omatekoinen shifter
Koria:
-Pyritään pitämään alkuperäisenä, eli ei levikkeitä/spoilereita..munapussit pois
LÖYTYY -coilit
LÖYTYY -16" peltivanteet
-peltityöt
-Ohjaustehostin
hiukan infoa volvosta:
-hopea
-B19K+tuunattu 530 H-nokalla
-ajettu 196tkm
25.2 haettu -83 240 johon siirretään kärjetön sytkä ym. hilppeet punasesta volvosta
Risut, ruusut ja muutenkin kaikki järkevät ideat ovat tervetulleita.