Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 MY2010, öljyt väärässä paikassa

• 19 Vastauksia
  • 7731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Deefive

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 D5 MY2010, öljyt väärässä paikassa
« : 13.11.2012, 21:57:27 »
Mielenkiintoisempi ongelma... Käytin omaan - otsakkeen mukaista kikotinta - viime viikolla sinisellä määräaikaishuollossa, kilsoja taulussa 85 tkm. Noh, sinne jäi. Huollon loppusuoralla oli ruvettu tarkistamaan jäähdytysnesteen pakkaskestävyyttä ja huomattu, että kas, paisuntasäiliössä on öljyä. Huoltopäällikön kanssa päättelimme, että kyseessä on moottoriöljyä koska olen sitä vähän joutunut huoltovälillä lisäämään.

Nyt kauhuskenaariona esiteltiin, että palanut kansipahvihan se on syypää ja auto jäi diagnosoitavaksi. Voi viedä kuulemma jonojen takia parikin viikkoa (noh, sain kuitenkin sijaisauton maahantuojan piikkiin, tästä kiitos) tämä operaatio. Löysin kuitenkin netin syövereistä plarattuani samanlaisen ongelman, joskin vanhemmasta D5:sta mutta kuitenkin:

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=123292

Käsittääkseni tuossa on ollut syynä öljynlauhduttimen öljyputken liitoksessa oleva o-rengas joka on pettänyt.

Liekö muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa vai olenko ihan yksin tämän kanssa?  :-[
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 D5 MY2010, öljyt väärässä paikassa
« Vastaus #1 : 14.11.2012, 08:51:37 »
Kyse lienee öljypohjaan 4 ruuvilla kiinnitetystä öljynlauhduttimesta jonka vaihtoon menee aikaa alle vartti esim öljynvaihdon yhteydessä. Tuttavani volvolle kävi just noin että jäähdytysvedessä oli öljyä. Sanoin että tuo lauhdutin on todennäköinen vika. Merkkiliikkeessä (nimi sensuroitu) väitettiin että vika on kannentiivisteessä ja se väkisin vaihdettiin. Vasta sen jälkeen vaihtoivat tuon lauhduttimen kun ei vika korjaantunut. Toki jäähdytysjärjestelmän pesuunkin kului aikaa mutta suurin työ oli turha.

Poissa Deefive

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 14.11.2012, 10:42:36 »
Kiitos Nortti uskonvahvistuksesta!  ;)

Soittelin just Siniselle ja siellä oli jo kuulemma avattukin kansi ja mitään ongelmaa ei pahvissa havaittu. Kertoilin tuosta öljynlauhduttimestakin mutta sellaisia tapauksia ei kuulemma tiedossa  :P

Eipä tässä muuta mutta kukahan maksaa tämän lystin? Kyseessä kuitenkin (vasta) 3 vuotias ja 85 tkm ajettu auto...
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa volvesteri

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 14.11.2012, 14:28:27 »
Jännä juttu muuten, että jos merkkipalstalla on 500 postausta samasta ongelmasta ja ratkaisusta, niin korjaamolla ei ole kummastakaan kuultu koskaan mitään. Volkkarissa sähkökässäri jumitti kerran ja netissä käskettiin putsata liittimet ensin. Oli auttanut monella. Selitin asiaa marmoritiskillä, mutta vastaan tuli vain tyhjä tuijotus. Varmaan 5 kertaa pyysin ja kysyin, että kokeilitteko putsata osia, mutta eipä takaisn tullut muuta kuin "joo...niin...hmm...joo tässä on 650€ lasku, pistettiin uusi jarrusatula osineen". Onkohan kyseessä joku ammattiylpeys? Asentajaa alkaa vituttamaan, jos maksava asiakas on jotain netistä itse katsonut. Tai herra paratkoon kyseenalaistaa korjauksen (vaikka olisikin nobel-palkittu raketti-insinööri). Eli eikun defaulttina mahdollisimman iso uusi osa ja lasku. Tätä toistetaan kunnes vika tai asiakas katoaa.
-12 V60 D3A

Poissa AWD_hybrid_drive

• De Luxe
  • *
« Vastaus #4 : 14.11.2012, 14:52:41 »
Jännä juttu muuten, että jos merkkipalstalla on 500 postausta samasta ongelmasta ja ratkaisusta, niin korjaamolla ei ole kummastakaan kuultu koskaan mitään. Volkkarissa sähkökässäri jumitti kerran ja netissä käskettiin putsata liittimet ensin. Oli auttanut monella. Selitin asiaa marmoritiskillä, mutta vastaan tuli vain tyhjä tuijotus. Varmaan 5 kertaa pyysin ja kysyin, että kokeilitteko putsata osia, mutta eipä takaisn tullut muuta kuin "joo...niin...hmm...joo tässä on 650€ lasku, pistettiin uusi jarrusatula osineen". Onkohan kyseessä joku ammattiylpeys? Asentajaa alkaa vituttamaan, jos maksava asiakas on jotain netistä itse katsonut. Tai herra paratkoon kyseenalaistaa korjauksen (vaikka olisikin nobel-palkittu raketti-insinööri). Eli eikun defaulttina mahdollisimman iso uusi osa ja lasku. Tätä toistetaan kunnes vika tai asiakas katoaa.
O0 ;D ;D

Tuo loppu oli mahtava.

Sitten asiaa: eli ensinnäkin siellä merkkiliikkeessä huoltoneuvoja ei voi sanoa, että tämä on tyyppivika näissä kaikissa. ihan paskoja kaikki ;) Siinä sahaa omaa oksaansa. Ompa kumma, ei ole koskaan ennen törmätty-on vakiovastaus.

Toisekseen ei merkkiliikkeen huoltoneuvojat/asentajat pyöri netissä sen automerkin keskustelupalstalla kattelemassa tyyppivikoja, tosin poikkeuksiakin on. Yleensä ne mielenkiinnon aiheet on jotakin muuta jos niitä romuja jo päivät korjaa.

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
« Vastaus #5 : 14.11.2012, 15:26:02 »
Siis ei ole tottakaan! Kansipahvi ei ole niitä herkimmin hajoavia osia. Eikä varsinkaan d5:ssa, joka moottorina kestää lähes ihan mitä tahansa miljoonaan kilsaan asti jos vaan on huollettu. Mun mielipide on lisäksi se, että tehtaalainen avaamaton moottori on parempi, kuin korjaamossa tiivisteen vaihdossa ollut. Päivän työ ja ihan turhaan! Toivottavasti et joudu maksajaksi.

Olisikohan vidan ohjeissa joku ohje "jäähdytysnesteessä öljyä --> vaihda kannentiiviste".

Kertoilin tuosta öljynlauhduttimestakin mutta sellaisia tapauksia ei kuulemma tiedossa  :P

Lue: "ei ole asentajan tiedossa".
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012, 15:31:11 kirjoittanut Nortti »

Poissa Deefive

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 14.11.2012, 15:44:55 »
Päivän työ ja ihan turhaan! Toivottavasti et joudu maksajaksi.

Noh, mulle luvattiin olla yhteydessä ja kertoa mahdollisista kustannuksista. Noh, arviota en ole vieläkään kuullut. Tänään kun itse soittelin ja kyselin homman asentoa niin silloin selvisi, että kansi on pöydällä. Lähdetään siis siitä liikkeelle, että mulle ei ole kerrottu kustannuksista joten niitä ei silloin tule :P

Saapas näkee mitä kenkä tekee.
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa Deefive

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 14.11.2012, 15:47:52 »
Ja ettei nyt ihan haukkujan kuvaa minusta tulisi niin jotain hyvääkin: mulla seisoo pihassa tuliterä sijaisauto, firman piikkiin  :)

Ja lisäksi asiasta on käyty kokoajan keskustelua hyvässä hengessä.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012, 15:49:33 kirjoittanut Deefive »
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa AWD_hybrid_drive

• De Luxe
  • *
« Vastaus #8 : 14.11.2012, 16:31:41 »
Mikäli olet auton ensimmäinen omistaja, ei maksajasta liene epäselvyyttä.

Poissa Deefive

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 14.11.2012, 16:53:02 »
Ainoa omistaja olen. Mutta saa nähdä mitä tulee. Varovasti on nostettu sitäkin korttia, että kustannukset jaettaisiin. En sitten vaan tiedä, tarvitseeko olla osallisena.
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa JPN_V70D3OR

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 14.11.2012, 19:10:23 »
Tästä on kiittäminen 2v korjaamotakuuta. Mikäli vika puhdistuksen jälkeen uusiutuisi, niin homma menisi sitten korjaamon piikkiin.

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #11 : 14.11.2012, 19:20:49 »
Joo, harvemmin kyllä tulee noita autonettipalstoja lueskeltua :D

Vähän on tosiaan kaksipiippuinen juttu tuo, esim juurikin tuo kyseinen liittimien putsailu, jos se jollain on tullut kuntoon sillä..  oma mielipiteeni on se, että mikäli auton omistaja on jostain löytänyt tälläisen tiedon, että se voisi auttaa, niin silloin omistajan kuuluu nimenomaan tilata kyseinen työ tehtäväksi ja näin ottaa itse vastuu siitä, että jos se ei tule kuntoon sillä hommalla.
Mutta sitten siinä on vielä se juttu, että mikä liitin, mitä sille tehdään ja miten, että päästään siihen haluttuun lopputulokseen..  ja onko kyseessä juuri sitten sama versio, mistä netissä puhutaan.

Omassa hommassani oon kyllä aina ottanut huomioon myös jokaisen muistamani asian, mitä täältäkin on tullut luettua, jos vähän liippaa edes siitä suunnasta, toki pääsääntöisesti ainakin edellisessä työssäni autot olivat kuitenkin niin uusia, että ei niiden viat olleet mitenkään ehtineet vielä nettipalstoille, vaan sielä tehtiin ns. sitä pioneerityötä.

Poissa volvesteri

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 14.11.2012, 21:47:57 »
En tuossa avautumisessani tietty tarkoittanut kaikkia asentajia. Tai oikeastaan asentajistahan minä en tiedä mitään, kun ainoa mitä olen saanut katsella on ollut työn vastaanottava tyyppi tiskillä. Joskus hän on tiennyt asioista, ja toisinaan siellä tuntuu istuvan ~20-vuotias harjoittelija. Tosin pahimpia ovat olleet leipiintyneet volkkarityöntanajat jotka tosiaan vaihtavat vaikka koko auton jos sillä vaan vähemmällä vaivalla pääsee.

Jatkan off-topiccia, kun nyt vauhtiin olen päässyt :D Volvolla vaihdatin kerran vanhemman V70:n suuntavilkun (muistaakseni) koska se oli hankala itse vaihtaa koska jollei valoja irroita, tippuu polttimo kuvun sisälle. Juttelin tästä nuorelle asentajalle, joka nauroi päin naamaa ja 3min myöhemmin tiputti polttimon kupuun  :D No auto vietiin sisälle pajalle ja jäin odottamaan. Tunnin päästä asentaja kävelee ohi ja kysynkin onko valmista. "kohta on...kohta on..." sanoi hän ja meni kahville. Seurasin kaffepaussia myymälässä olevan ison ikkunan takaa. Vartin päästä jamppa tulikin kahvilta ja pari minuuttia myöhemmin auto ajettiin pajasta ulos. Tiskillä kertoivat laskuttavansa vain puolen tunnin hommasta, vaikka aikaa menikin enemmän. Ihmettelen miksi tämä minua kiinnostaisi. Mutta hienoa, että kahvit juotiin. Ja sain kädet suorana seurata sitä :D Nykyään Volvo huolletaankin toisessa kaupungissa.
-12 V60 D3A

Poissa Masked Jackal

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #13 : 23.11.2012, 23:30:32 »
Erikoista on musta tässä se, että sijari annetaan veloituksetta käyttöön yli takuuikäisen auton omistajalle ja vielä siinäkään vaiheessa kun kansi on jo pöydällä ei puhuta maksajasta mitään?

Kuulostaa kyllä huonolle businekselle :) En meinaa uskoa ollenkaan.

Päivän pähkinä:
Miksi lauhduttimen rikkoutuessa öljyt menevät jäähdytysjärjestelmään eikä toisinpäin :) ?
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012, 23:34:31 kirjoittanut Masked Jackal »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Deefive

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 24.11.2012, 19:57:52 »
Kuulostaa kyllä huonolle businekselle :) En meinaa uskoa ollenkaan.

Onko hyvä asiakaspalvelu mielestäsi huonoa bisnestä? Uskallan olla tästä erimieltä kanssasi. Ehkä se yksisilmäisesti katsottuna voi tuntua siltä mutta mietipä tilannetta siihen vaiheeseen kun olen vaihtamassa autoa tod. näk. vastaavaan uuteen. Voi business muuttua joko hyväksi tai sitten olemattomaksi ko. merkin/liikkeen osalta... Nämä ovat pikkuasioita mutta voivat vaikuttaa asioiden jatkuvuuteen. Jatkuvuus lienee sitä parasta bisnestä?
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Autoracing  KL-varaosat