Tuokaan ei välttämättä kerro hihnasta koko totuutta miltä se ulkoisesti näyttää...voihan se ollakin ehjän näköinen ja katketa silti omia aikojaan...
Tai mutustella hampaansa.
Ei ole Volvoissa (lue: vinokoneissa) tullut vielä vastaan, että hammaspyörät olisivat päässeet kovin kulumaan, mutta eräässä kehonsiirtokatiskassa pyörähti remmi tyhjää. Eikun uus paikalleen ja matka jatkuu. Puolen vuoden päästä sama homma ja taas kontista uus remmi. Tämän kestettyä 3 kk piti ruveta jo tutkimaan tarkemmin.
Nokan ja väliakselin rattaat oli kertaalleen vaihtuneet, mutta kampuran päässä oli alkuperäinen ja oli +400 000 km aikana päässyt kulahtamaan vähän pyöreäksi. Tämä sitten nitkutteli ajan oloon hampaat ja lopulta pyöräytti 5 sentin matkalta sileäksi.
Kyseessä siis ooppelin 1.6S, jonka hihnanvaihtoväli oli loppuaikoina se mitä sattui kulloinkin kestämään.
