Termosta!
Täällä on naatiskeltu viimesistä ajokauden rippeistä joten rakentelua ei ole tapahtunut. Mutta penkissä tuli käytyä nyt toiseen otteeseen toimivalla latauksella.

Tälläkertaa ei moitteita löytynyt auton toiminnasta ja painetta lisättiin sekä myös sytkäennakkoa laitettiin hieman lisää. Ennakkoa olisi todennäköisesti varaa lisätä vielä jonkunverran mutta sitä ennen pitäisi kokeilla vielä lampun kanssa että onko sytkän kalibrointi täysin oikeassa. Ettei tule sitten mitään "oho" hommeleita kun ennakkoa onkin oikeasti enemmän kun mitä luulisi. Ennakkoa on kartassa täyslaukassa nyt 14,5astetta joten sitä olisi varaa lisätä vielä 4-6astetta jos tuo nykynen kalibrointi on kohdallaan. Painetta oli nyt 1,95bar
Ja sitten niitä numeroita. Paperille piirtyi tehoksi 480WHP. Eli omien laskelmien mukaan koneelta olisi nyt 545hp / 596nm. Laskin tuon sen mukaan että voimansiirtoon hukkuisi 12%. En oikeen varmuudella tiedä mitä prosenttia/kaavaa nuo penkkipaikat yleensä käyttää kun suurin osa ilmoittaa tehon konetehona kun taas tämä penkki näyttää pyörätehoa. Mutta näin tälläkertaa. Tulokset alkaa olemaan ihan hyvät ja autossa tuntuisi olevan aika kivasti vetua

Nyt tästä pikkuhiljaa auto menee seisontaan ja alan toteuttamaan autoon pieniä muutoksia ensikaudeksi. Auto on kyllä toiminut hienosti ja mitään ihan pakollista ei ensikaudeksi ole tehtävää. Mutta pieniä parannuksia tulen tekemään.
Mielessä on nyt seuraavia juttuja:
-Lisätuenta moottorille. Moottori pääsee nyt jäykistä kumeista huolimatta heilumaan liikaa.
-Poikkituki ja 'gt' tyyppiset lisätuet konetilaan
-Huohotussäiliö pitäisi tehdä kunnollinen. Siihen on jo aihio ja tarvikkeet valmiina mutta kokoonpano ja asennus tekemättä.
-Hydrauli käsijarru. Tämä homma vielä hieman auki mutta jos toteutan niin 3tieventtiilillä ja omalla säiliöllä olisi hyvä?
-Eteen paksu vakaaja. Tällähetkellä edessä vakiopaksuinen vakaaja
-Etupuskurin päälle tuleva lista pitäisi askarrella kiinni ja saada keulan osat istumaan aavistuksen paremmin
Tuossa nyt muutamia ajatuksia. Noita parannuksia tulen tekemään sitä mukaa kun kalenteri ja lompakko antaa periksi. Kumminkin tarkoitus pitää auto suht kokonaisena että ei tule haukattua liian isoa palaa kerralla ettei auto taas ole kilon palasina kun keväällä ajokausi alkaa..