Lauantaina tuli tallilla vähän kaikkea pientä näprättyä. Ei mitään merkittävää mutta pieniä hommia jotka auttaa eteenpäin. Sen jälkeen en ole oikeen tallille kerennyt kun on ollut kaikkea puuhaa paljon (mm. kaverin kämppää ollut remppaamassa viimeisen viikon aikana yli 20h jne..)
Tänään tuli sitten tehtyä se isoin yksittäinen hankinta tähän projektiin joka on myös yksi auton tärkeimpiä elementtejä. Elikkäs tehtiin Fabin ja Henkan kanssa tollanen 350km iltalenkki Sporttiauton tonteille Kyröön ja laitettiin veronpalautukset hyvään tarkoitukseen (omiin joululahjoihin

). Sieltä siis tarttui pari tuollaista settiä mukaan..:

Eli moottorinohjaukseksi tuli nyt sitten Vipecin tuoreimman i-sukupolven ecu, mallia i44. Pakettien sisältä löytyi tuollaista tavaraa:

Pitkään kävin mielessäni taistoa että mihin ecuun kallistun. Paljon tuli luettua foorumeita ja selviteltyä eri boksien ominaisuuksia, säätöhommia ja softia jne.. Vipec nyt oli loppupeleissä sitten aika varma ja helppo valinta vaikka tähän(kin) osa-alueeseen alunperin suunniteltu budjetti nyt ylittyi reilusti. LinkECU eli Vipecin edullisempi sisarmalli oli hetken todella vahva vaihtoehto varsinkin kun sama maahantuoja otti juuri sen valikoimiin Vipecin rinnalle. Mutta Linkistä on riisuttu jonkunverran ominaisuuksia ja toimintoja vrt. Vipec joten sain perusteltua itselleni että Vipec on hintansa väärti ja mulle mieluisampi vaihtoehto.. Tossa nyt pari juttua mitkä vaikutti positiivisesti Vipecin valintaan:
+Kaikki Vipecillä ajavat on kehunut sitä ja olen yleisesti erisuunnilta kuullut siitä vaan positiivista
+Kaveriporukassa on pari muutakin kiinnostunut mun lisäksi Vipecistä ja on niitä hommaamassa/hommannut. Helpottaa jatkossa kun useammalla on sama boksi niin voi porukassa pähkäillä ja käydä säätämässä jne..
+Tuttavapiiristä löytyy henkilö kenellä useamman vuoden kokemus Vipecistä ja jolta mahdollisesti voisi saada tulevaisuudessa apua jos ja kun sitä tarvitsee
+Sen verran mitä olen itse softaa kokeillut ja muilta kuullut niin helpohko ja fiksu softa, mutta tarvittaessa todella monipuolinen ja laaja. Softasta löytyy "kaikkien" toimintojen kohdalta help/ohjeet miten käytetään jos ei itse ole varma mistä kyse. Ja melko hyvät automaattisäätö -ominaisuudetkin taitaa olla
+Todella laajat mahdollisuudet erilaisiin ohjauksiin ja toimintoihin. Sen lisäksi käytännössä kaikki nykypäivän aftermarket ecujen "herkut" löytyy
+Maahantuojan kanssa kommunikointiin olen ollut tyytyväinen ja siltä saatava tuki on tähänmennessä ollut hyvä. Lisäksi myös maahantuoja järjestää kursseja liittyen Ecun käyttöön ja ne on ilmaisia boksin ostaneille
+Tuopahan vähän väriä tänne Megacircuitin ja Tatechin valtaamaan viidakkoon..

Sporttiauton toimintaan olen kyllä ollut tähän mennessä todella tyytyväinen. Sähköpostikyselyihin on vastattu asiallisesti ja ripeästi pitkin syksyä kun olen bokseista tiedustellut. Puhelimen välityksellä olen ollut pari kertaa yhteydessä ja olen asiallista tietoa ja palvelua saanut. Nyt kun ecun hankinta tuli ajankohtaiseksi niin tilaus sujui kivuttomasti ja boksit tuli kahdessa päivässä tehtaalta Uudesta-Seelannista Kyröön. Haluttiin vielä vartavasten lähteä itse paikanpäältä niitä hakemaan niin voi vielä kysellä jos jotain tulee mieleen ja pääsee samalla tutustumaan henkilökuntaan ja tiloihin mahdollisia tulevia säätöreissuja jne silmällä pitäen.. Paikanpäällä menikin sitten vielä melkeen 2h mukavasti turisten(vaikka firma oli jo suljettu) ja tilat olivat asialliset..
Nyt tulevana viikonloppuna on tiedossa yksi reissu, joten projektin parissa jatketaan (toivonmukaan

) ensiviikolla.