Vikakoodeja luin ja sytkäboksista(nasta 6) 1-1-1 eli ei vikakoodeja ja ruiskuboksin(nasta 2) vikakoodit yritin lukea samalla tavalla kun sytkäboksin niin ledi ei alkanut vilkkua olleenkaan vaikka kuin yritin. Viittaisko tuo johonkin vikaan?
Tuo tarkoittaa vikaa lastussa, jos vikakoodeja ei tule. Edes sitä kaikki Ok koodia!
Lastu voi toimia kaikilta muilta osin silti hyvin!
Lähinnä mun bypass oli rikki. Tai se jousi oli niin löysä(?) että toiminut kunnolla. Ahdoilla päästi läpi. Tietty toisen jousen kun ois kikkaillut...
Pässin jousi saa muuten olla
todella löysä, että se päästää jousen vuoksi ahdoilla läpi, nimittäin orkkisjousikin on lähinnä mustekynän nousen voimaluokissa ja silti se ei vuoda edes 1,3 baarin ahdoilla.
Juu on siinä, että ahdoilla siellä jousen voiman lisänä on myös se ahtopaine eli paine-eropinta-ala on mitättömän pieni!

Eri asia on, jos pässin kalvo on rikki tai sen tiivistyspinta on kulunut urainen tms.
Ei se ahdin siitä sakkaamisesta hajoa, herran jestas mitä mutuilua. 
Nissanissa ollut koskaan bypass/dumppia (tuolla tekniikalla eli noin about 4kesää eikä ahtimessa yhtään väljää eikä sanomista?)
Tietty onhan se harmittavaa jos Volvolla normaalisti pääsee 350tkm samalla ahtimella ja nyt pääsee 340tkm.
Btw esim. RS Turbo Escortissa ei ole mitään bypass tai dumppia. Siinäkin oli vakio ahdin vuodesta -87 ja toimivana vieläkin kaverin caprissa. Ahdin vaihtui isompaan aikoinaan. 3v ahtimella ajettiin 1.1bar ahdoilla (vakio 0.5bar). Sitä en tiedä vieläkö caprissa sama ahdin. Sekin myyty.
Tuotas.... Väitätkö, ettei pässin/dumpin puuttuminen rasita ahtoputkistoa tai turboa?
Niiden suojelemista vartenhan se pässi/dumppi on. Koska on täysin turhaa tehdä ahtopainepiikkejä vakio coolerille tai kumiputkistolle.