Sama vaiva täällä.
Vaihdoin talvella 2011 vajaat 300 tkm ajetun tod. näk. alkuperäisen laakerin ja kumin mätänetin tuotteisiin.
Meni ehkä vuosi/10+ tkm ja rahina alkoi: laakeri oli aivan kuiva... oli vissiin kiinan pojilla rasva loppunut tuotantolinjalla.
En arvannut asentaessani avata suojatun laakerin kylkeä ja todeta rasvan puutetta. Oli päältä rasvainen

Sitten ostin bilteman laakerin, joka oli hyvässä rasvassa -myös sisältä. Mutta ei mennyt montaakaan kuukautta kun se alkoi äännellä suoraan verrannollisesti pakkasasteisiin...
Nyt alkaa olla vuoden jälkeen vaihdon aika.
Ja osaan asentaa laakerin sitä rasittamatta.
Olen käyttänyt ns. tarvikeosia yleensä hyvällä menestyksellä mutta tässä kohtaa tarvinnee kääntää katse lasipaltsin marmoritiskille. Laakerialan ammattilaislta olen kuullut synkkiä juttuja kiinalaisesta kurasta.
Itse työ on selostettu varmaan parhaiten korjauskäsikirjassa.
Muistaakseni koko akseli piti ottaa irti, pelkkää etupätkää ei saa pujotettua pois.
Merkkaa hyvin etu- ja takaosa suhteessa toisiinsa, eikä ne välttämättä menekää toisiinsa kuin yhdessä asennossa johtuen urososan pinnoituksesta ja naarasosassa olevasta urituksen poikkeamasta näin muistelen
Homma vaatii sellasta yleiskokemusta ja vähän vehkeitäkin. Vanha laakerin sisäkehä jää tod. näk kiinni akseliin ja pitää varoen tehdä viilto rälläkällä (ei jälkiä akseliin!) että irtoaa.