Autoracing  KL-varaosat

Volvo 740 d24 /t jäähdytys järjestelmän ilmaus probleema! KIIRE!

  • 26 Vastauksia
  • 13403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo-Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • D24
Eli ongelma seuraavanlainen. Vaihdoin lohkolämmittimen ja termostaatin, ja nyt ei sitte ala lämmintä tuleen kabiiniin millään. Oisko mitään hyvää niksiä miten sais ilmat pois.

Alavesiletku ei lämpene, mutta kennolle menevä ylempi letku on lämmin samoin kylmä ennakon/kaasun säätömötikälle menevä letku.

Missä vika?

Kiire tosiaan ois. Eihän tuolla tohi ajaa ku kaiken muun hyvän lisäks lämpömittari ei toimi.

Ja sit ois vielä että miten sais laitettua tarvike lämpömittarin ku lämpö anturille menee kaks johtoa (keltainen ja kelta/musta) ja käsittääkseni mittareisa on vaan yks johto mihin lukemat tulee.
Tulossa : 245 d24 nyk. 745 d24t ex. 745 b200et ex. 245 d24/t
volvoahan en sedanina ota :)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Tarkistapa nyt kaikki letkuliitokset ja kiristä ne kunnolla. Sitten täytät järjestelmän uudestaan nesteellä 50/50 ja kaadat sitä tasaisesti yhtäjaksoisesti ja seuraat ettei pääse pulputtamaan kaadettaessa.

Tämän jälkeen käyntiin ja tarkistat lekuista puristelemalla nesteen kierron. Jätät sitten kun nesteen pinta ei enää laske sen pinnan tarkalleen puoliväliin säiliötä. Seuraat sitten siitä että se pysyy tasaisena kun on ajettu usean kerran ja jäähtynyt välillä täysin.

Sitten se asentamasi termostaatti. Se olisi tässä välissä otettava irti ja kattilassa tarkistettava toiminta. Näissä on ollut luvattoman paljon valmiiksi viallisia. Itse en asenna kuin alkuperäisiä ja oikean lämpötilan 92 termareita.

Sähkökaaviota ei nyt tässä ole mutta katsotaan myöhemmin.

Jos vielä pulmia niin soita 040-4160071
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
mistä ostit termarin?
kylmäkäynnistimen  letkun välistä saa ilmat hyvin pois.
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa Turbo-Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • D24
WEBERMAN :

Pitänee tarkastaa termarin toiminta ku pääsee lämpimään talliin. Tuota pulputus juttua samalla.

Numeronki taijan napata talteen jos sattuu tarvihteen.

tarmo:

Biltemasta nappasin. Voi olla todennäköstä että se ei toimi.
Tulossa : 245 d24 nyk. 745 d24t ex. 745 b200et ex. 245 d24/t
volvoahan en sedanina ota :)

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
jättää paisarin korkkia vähä raolleen ja ajelee konneen läpimäks ja välillä lissäilee jos näyttää että o paisari tyhjänä

Poissa Turbo-Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • D24
korkki oli löysällä mut ei tuntunu auttavan...
Tulossa : 245 d24 nyk. 745 d24t ex. 745 b200et ex. 245 d24/t
volvoahan en sedanina ota :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Etsi ylimpänä oleva letkuliitos, luultavasti lämppärin paluuletkussa, ja lemmari löysälle ja laitteet tulille paisari maksiimiin täytettynä, sitten varovasti raotat letkua putken päältä että se puhaltaa sieltä vettä ulos. Tämän jälkeen ei ole ainakaan ilmasta kiinni ettei mökki lämpene. Itse en ole itse moottorin vesikiertoa erikseen ilmannut mitenkään, paisari maksimiin ja vehkeet tulille, mutta ardicin vesikierron letkutus ei ole ihan paras mahdollinen niin siinä mulla on ilmausruuvi. Voit muuten kokeilla nostaa paisaria korkeammalle, letkuthan antaa jonkun matkaa myöten.

Tuo bilteman termari oli mulla ainakin jo lähtiessä huono, muutenkin tähän pataan tuntuu olevan mahdotonta saada termaria, joka ei vuotaisi viimeistään parin vuoden ikäisenä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Turbo-Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • D24
vois kokeilla lämmittimen letkua raottaa... pirullinen tuola pihalla pakkasesa värkätä.
Tulossa : 245 d24 nyk. 745 d24t ex. 745 b200et ex. 245 d24/t
volvoahan en sedanina ota :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Ainiin, siitä lämpömittarista. En ole D24:ssa moiseen kakspinniseen törmänny, mutta onko nyt varmasti kyseessä se koneen etuosassa oleva lämpöanturi eikä mikään egr tai vastaavan liitin? Jos on, ja se on oikeasti kaksinastainen, mittaapas maita vasten vastus siitä anturista, jos molemmista pinneistä antaa ääretöntä maata vasten, ja pinnien yli on jotakin kilo-ohmiluokkaa, paa toinen pinni maihin ja toinen mittarille.

PS: sen lämpömittarin voi vaihtaa ja niitä saa jos kyseessä 86 tai vanhmpi yasaki. VDO:hon ei saa kun risoja kun ne on muillakin rikki >:(
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Ainiin, siitä lämpömittarista. En ole D24:ssa moiseen kakspinniseen törmänny, mutta onko nyt varmasti kyseessä se koneen etuosassa oleva lämpöanturi eikä mikään egr tai vastaavan liitin? Jos on, ja se on oikeasti kaksinastainen, mittaapas maita vasten vastus siitä anturista, jos molemmista pinneistä antaa ääretöntä maata vasten, ja pinnien yli on jotakin kilo-ohmiluokkaa, paa toinen pinni maihin ja toinen mittarille.

PS: sen lämpömittarin voi vaihtaa ja niitä saa jos kyseessä 86 tai vanhmpi yasaki. VDO:hon ei saa kun risoja kun ne on muillakin rikki >:(
Keltainen väri johdotuksissa viittaa samanlaiseen anturiin(ja johdotukseen) kuin bensavehkeissäkin?  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbo-Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • D24
Pitänee siihen keltaseen koittaa laittaa.

En oo vielä tarennu ilmaillakkaan.

PS. VDO näytti tuosa olevan ja ainut mittari mikä toimii nii on nopeus mittari ja seki sillon tällön...
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 16:27:22 kirjoittanut Turbo-Diesel »
Tulossa : 245 d24 nyk. 745 d24t ex. 745 b200et ex. 245 d24/t
volvoahan en sedanina ota :)

Poissa Turbo-Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • D24
Ainiin, siitä lämpömittarista. En ole D24:ssa moiseen kakspinniseen törmänny, mutta onko nyt varmasti kyseessä se koneen etuosassa oleva lämpöanturi eikä mikään egr tai vastaavan liitin? Jos on, ja se on oikeasti kaksinastainen, mittaapas maita vasten vastus siitä anturista, jos molemmista pinneistä antaa ääretöntä maata vasten, ja pinnien yli on jotakin kilo-ohmiluokkaa, paa toinen pinni maihin ja toinen mittarille.

PS: sen lämpömittarin voi vaihtaa ja niitä saa jos kyseessä 86 tai vanhmpi yasaki. VDO:hon ei saa kun risoja kun ne on muillakin rikki >:(

Epäilisin että se ei oo egr... sielä laturin jalan takana se pilkistää... vanhassa vaparissa oli yks pinni vaan ja muistaakseni samassa paikassa oli. egr tossa on mutta eikai se anturi voi muuallakaan olla? jotain lukemia siitä saatin muistaaksen 2-3 kiloohmia...

Pitänee koittaa huomena tinailla tota omaa mittaristoa jos se siitä elpyis.  :-\
Tulossa : 245 d24 nyk. 745 d24t ex. 745 b200et ex. 245 d24/t
volvoahan en sedanina ota :)

Poissa Turbo-Diesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • D24
Jep nyt tulee jotenkuten lämmintä koppiin.

Koneenlämmötki saatiin mittarille. Keltanen mittariin ja keltamusta maihin.

Koneenlämmöt ei tosin nouse ku sinne 60 asteeseen(sen takia huonosti lämmintä koppiin), lienee viskon vika koska on ihan v***n jäykkä. Saiskohan sitä jotenki elvytettyä? Vai laitanko suoraan sähköflektin?
Tulossa : 245 d24 nyk. 745 d24t ex. 745 b200et ex. 245 d24/t
volvoahan en sedanina ota :)

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
No hyvä että jotain. Eikö se edes paikoillaan käydessä nosta lämpöjä normaaliin? Mikä se termari oli merkinnältään ja tarkistitko sen?

Pistä ehjä visko suosiolla, tai sitten term.ohj sähköflekti jos sinulla on .
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 05:15:31 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
ei se sitä viskoa kaipaa, heitä ropelli huitin kuuseen , tuskin tarviit sitä kesälläkään jos vaan syyläri ja termari kunnossa.
Oikein kesä kuumalla kärri perässä sille saattais käyttöä löytyä.
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy