Takavetoisena menetti pisteitä 
Painoarvoja muutettaessa seuraavasti: Lämmityslaite -10 ja kylmäkulutus +10, jaettu voittaja on Audi ja BMW jaettu kakkonen... Volvo tippuu kuudenneksi 
Kaikkihan tietää, että pientä kulutusta ei oikein saa ilman että lämmitys vähän kärsii 
Itse en takavetoisuudesta pudota pisteitä, ellei kyseessä ole huono takavetoinen, eikä sellaisia ole nykyisin enää juuri tuotannossa.
Mutta jos ylläolevan manipulointisi sijasta asetetaan
absoluuttisen oikeat painoarvot (eli siis minun

) niin Volvon etumatka kasvaa entistä enemmän.
Itse lisäsin kylmäkulutuksesta ja kylmäpäästöistä 5% painoa valoihin ja talviajoon ja jos ihan rehellinen olen, niin vieläkin jäi tarpeeton paino molemmille. Kun kojetaulun mittari näyttää alle -30 asteen lukemia, on minulle toisarvoista mitä pakoputkesta tulee ja jos kulutus hieman nouseekin. Luotettavuus, toimivuus, näkeminen ja ajettavuus ovat paljon tärkeämpiä (minulle).
Testi ei silti vaikuta omaan valintaan, koska S tai V60 on selkeästi liian matala mahdollistaakseen perhekäyttöön(i) toimivat sisätilat. Samasta syystä Mercedes E rulettaa meidän perheessämme ylivoimaisella ohjaamon mitoituksellaan ollen meille jopa Volvoa parempi ja se on aika paljon sanottu.
Helppo valinta, kun lompsasta näkee ostaako W211 vai W212. Bemun F10 on tosin mitoittamatta, mutta E60/61 on kuljettajan paikka on niin toivoton, että sen näkee jo auton ulkopuoleltakin silloin kun vaimo istuu ratin takana.
Se legenda niin pienestä kulutuksesta ettei auto sen vuoksi lämpene on edelleen pelkkää legendaa. Kyse on lähinnä siitä, halutaanko auto lämmittää. Ja vähemmässä määrin siitä, osataanko.