Ateho  Elekma

Volvo V70 2,4D 92kW lastutus

  • 15 Vastauksia
  • 13887 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarip

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Volvo V70 2,4 diesel
Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« : 25.11.2012, 11:21:45 »
Onko foorumilaislla kokemusta tämän hiukan tuhnumman 2,4 dieselin lastutuksesta.

Tekniset tiedot näyttäisi olevan puristussuhdetta myöten samat kuin D5:ssa...

Alla linkki kyseisen valmistajan sivulle, olisi aika edullisesti tällä hetkellä tarjouksessa,

Onko kokemuksia??

http://www.racechip.de/en/chiptuning/volvo/v70/2-4-d-93kw.php


Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 386
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #1 : 25.11.2012, 11:26:24 »
Noi on noita tehoboxeja ... Noita saat käytettynäkin Suomesta, jos haluat kokeilla. Itselläni hyviä kokemuksia, mutta
kaveri käytti omansa 2,4 deen jyväskylässä ja täytyy kyll kehua että siellä osattiin ottaa hepat ulos ... liikkuu ;)

Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #2 : 25.11.2012, 14:40:24 »
Jos (ja ilmeisesti on uudempi "harmaa koppainen") pannu, niin aika Turbotecille-> hiukkaspömpeli tyhjäks ja uusi softa rullilla hierottuna sisään.. Oma 163 heppainen 2.4D antoi noilla muutoksilla 224hp/475nm ja vielä ois ollu varaa tiukata, mutta manuaalivaihteiston (eli suomeksi vauhtipyörän) takia jätettiin tuohon. Suosittelen lämpimästi, muuttuu auto meinaan aika paljon..  ;)

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3991
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #3 : 25.11.2012, 15:21:40 »
Onko foorumilaislla kokemusta tämän hiukan tuhnumman 2,4 dieselin lastutuksesta.

Tekniset tiedot näyttäisi olevan puristussuhdetta myöten samat kuin D5:ssa...

Alla linkki kyseisen valmistajan sivulle, olisi aika edullisesti tällä hetkellä tarjouksessa,

Onko kokemuksia??

http://www.racechip.de/en/chiptuning/volvo/v70/2-4-d-93kw.php



Tuommonen toimii tai ei toimi.. Samalla rahalla saa ihan oikean optimoinnin joka on varmasti parempi ku tuommoset boxit. Tämähän on samatapainen kuin D5252T mottiin laitettavat EVRYt.

Mulla on jotain 200hp/500nm tuossa omassa D5:ssa, kaikki siittä otettiin ulos mitä saatiin, turbolta loppuu tuotto.. Näissä D5244t ja D5244T2 on eroa ainoastaan softa ;)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #4 : 25.11.2012, 15:40:29 »
Suosittelen lämpimästi jättämään nuo ns. "tuhoboksit" unholaan. Tuossa jo mainittiikin esim.turbotec. Varmasti saat rahoillesi vastinetta, toki löytyy muitakin hyviä pajoja joilta löytyy hyviä softia.
Foorumia kun pläräilet niin törmäät näihin muutamaan muuhunkin ihan kunnon pajaan.

Hienoa että suomenmaallakin alkaa löytymään jo todella taitavia nuoremman sukupolven uusia osaajia, esim.customoitaessa.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #5 : 25.11.2012, 21:08:03 »
Tuommonen toimii tai ei toimi.. Samalla rahalla saa ihan oikean optimoinnin joka on varmasti parempi ku tuommoset boxit. Tämähän on samatapainen kuin D5252T mottiin laitettavat EVRYt.

Mulla on jotain 200hp/500nm tuossa omassa D5:ssa, kaikki siittä otettiin ulos mitä saatiin, turbolta loppuu tuotto.. Näissä D5244t ja D5244T2 on eroa ainoastaan softa ;)

Vanhemmassa "mustakoppaisessa" taitaa joo loppua ahdin ja ehkä suuttimetkin tuossa 200hp tienoilla. Eroa tossa uudemmassa on ainakin kansi, turbo, suuttimet ym. joissa riittää reserviä vähän pidemmälle. Maestron mielestä tilanne näytti siltä, että jonnekkin +240 hepan ja +540 nyyttonin päälle ois ollu mahkut päästä, eli kyllä tossa uudemmassa kattilassa on ihan hyvin potentiaalia tehtaan jäljiltä. Tuonne kun saisikin järkevästi sellaisen vauhtipyörä /kytkinpaketin, joka kestää niin vois muutella imu- sekä pakopuolta ja kattoa mitä sieltä löytyy maksimissaan vakio ahtimella..  ::)
Tahallaan ei viitti paikkoja hajottaa, kun ei tuo oma kaasujalka aina muista olla kovinkaan rentona..  :buck2:

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3991
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #6 : 25.11.2012, 21:14:09 »
Vanhemmassa "mustakoppaisessa" taitaa joo loppua ahdin ja ehkä suuttimetkin tuossa 200hp tienoilla. Eroa tossa uudemmassa on ainakin kansi, turbo, suuttimet ym. joissa riittää reserviä vähän pidemmälle. Maestron mielestä tilanne näytti siltä, että jonnekkin +240 hepan ja +540 nyyttonin päälle ois ollu mahkut päästä, eli kyllä tossa uudemmassa kattilassa on ihan hyvin potentiaalia tehtaan jäljiltä. Tuonne kun saisikin järkevästi sellaisen vauhtipyörä /kytkinpaketin, joka kestää niin vois muutella imu- sekä pakopuolta ja kattoa mitä sieltä löytyy maksimissaan vakio ahtimella..  ::)
Tahallaan ei viitti paikkoja hajottaa, kun ei tuo oma kaasujalka aina muista olla kovinkaan rentona..  :buck2:

Ei suuttimet vielä lopu kesken. Turbo loppuu ensimmäisenä, mutta jos alkaa laittamaan uuden turbon niin sitten vaihtaa suuttimet samalla ;) Juu siinä uudemassa on jonku verran isompi turbo ja suuttimet. Niin järeä kaksoismassa mikä löytyy niin laittaa, kytkimiä löytyyki sitten paljon mistä valita. Omaani laitoin 20% pitävämmän asetelman ja ihan massalevyllä ::) Sintteri ei oikeen sovellu katu käyttöön :buck2:  No putkiston ku tekee uusiksi niin ei ahista ja kaasuvaste on huomattavasti parempi :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #7 : 25.11.2012, 22:02:05 »
Kytkimiä ja asetelmia löytyy joo, mutta ekana sieltä taitaa kuitenkin antautua se kuminauha-vauhtipyörä..  :)
Karalan mielestä sinne ei oikein kannata laittaa kiinteää limppua, voipi kuulemma sitten isommilla väännöillä väristellä kampiraudan paaaaaskaksi..  ;)

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3991
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #8 : 25.11.2012, 22:06:12 »
Kytkimiä ja asetelmia löytyy joo, mutta ekana sieltä taitaa kuitenkin antautua se kuminauha-vauhtipyörä..  :)
Karalan mielestä sinne ei oikein kannata laittaa kiinteää limppua, voipi kuulemma sitten isommilla väännöillä väristellä kampiraudan paaaaaskaksi..  ;)

Vauhtipyörän takia se ongelma tulee, mistä löytyy riittävän järeä kaksoismassa että kestää tehoja ilman että jouset pohjaa. Joo ei sinne kovaa pyörää kannate laittaa.. Bensakoneeseen sen voi laittaa mutta tuo diesel on vähän erilainen käymään ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #9 : 14.11.2013, 09:42:54 »
Jos (ja ilmeisesti on uudempi "harmaa koppainen") pannu, niin aika Turbotecille-> hiukkaspömpeli tyhjäks ja uusi softa rullilla hierottuna sisään.. Oma 163 heppainen 2.4D antoi noilla muutoksilla 224hp/475nm ja vielä ois ollu varaa tiukata, mutta manuaalivaihteiston (eli suomeksi vauhtipyörän) takia jätettiin tuohon. Suosittelen lämpimästi, muuttuu auto meinaan aika paljon..  ;)

Olen katsellut näitä softauspajojen hinnastoja juuri noiden 2,4D/D5:n piristämiseen, ja ihmetellyt, että miksi 2,4D:stä ilmoitetaan saatavan vain 118 kW, ja raudaltaan samasta D5:sta kuitenkin 142 kW. Eikö tuohon laiskempaan voisi pukata samalla kertaa nuo suuremmat tehot ja väännöt? Vai olenko ymmärtänyt väärin, että kysymyksessä olisi softaa lukuun ottamatta sama kone? Tarkoitan vuosimalleja 2001-2005.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3991
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #10 : 14.11.2013, 11:16:01 »
Olen katsellut näitä softauspajojen hinnastoja juuri noiden 2,4D/D5:n piristämiseen, ja ihmetellyt, että miksi 2,4D:stä ilmoitetaan saatavan vain 118 kW, ja raudaltaan samasta D5:sta kuitenkin 142 kW. Eikö tuohon laiskempaan voisi pukata samalla kertaa nuo suuremmat tehot ja väännöt? Vai olenko ymmärtänyt väärin, että kysymyksessä olisi softaa lukuun ottamatta sama kone? Tarkoitan vuosimalleja 2001-2005.

Samat tehot niistä saa ku vaatii. Softa niissä on eri.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jugero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #11 : 14.02.2014, 15:00:21 »
täällä olisi kans tarvetta softalle 2.4d 92kw. ::)

mikä paja tekisi uudellamaalla/lähistöllä ,ja miten teillä toiminut uudella softalla?

otetaan vastaa kokemuksia!

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 193
  • VOLVO FOR LIFE
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #12 : 16.02.2014, 14:21:58 »
SamppaSport Järvenpäässä kaiketi lienee melko kehuttu paikka.  ELK Tuolle nuhaisimmalle 2,4 D näytettäisiin luvattavan maksimissaan melko mukavat 151 kW/205 hv   460 Nm.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2014, 14:29:47 kirjoittanut ile2 »
S40 T5 -08

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7314
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #13 : 16.02.2014, 16:07:10 »
Kannattaa myös ottaa yhteyttä toiseen yhteistyö kumppaniimme.
Omassa autossa on heidän softa ja toimii hienosti.


Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4D 92kW lastutus
« Vastaus #14 : 05.05.2014, 07:59:23 »
Moro, onkos pohjois-savon likellä hyviä pajoja?
XC90 d5 -06 OOSSOM RACE    V70 2.5T AWD -03

 

Elekma  Autoracing