Samppasport  Futurez

Geartronic luistaa kickdown kiihdytyksessä *uutta kysymystä*

  • 37 Vastauksia
  • 18460 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juissi842

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Jos vika oli liikkeen, niin kannattiko itse ruveta korjaamaan? Nyt jos liike on mokannut ja olet itse korjaillut milläs todistat heidän virheensä. Eihän uusi geartornic kovin montaa tonnia maksa (Muistaakseni 6000 euroa uusi).

Laatikon öljyn vähyyttä ei tietääkseni muuten pysty toteamaan, kun lisäämällä öljyä? Olisi pitänyt ajaa 600km liikkeeseen ja sanoa, että tarkastakaa oletteko laittaneet öljyä tarpeeksi?
Noin 1,5litraa sai laittaa öljyä, että tuli tarkastusaukosta.
Öljyn lisäyksen jälkeen en ole saanut tuota luistamista tulemaan, mutta tuo ylimääräinen ääni on ilmestynyt. Mikä osa olisi voinut kärsiä öljyn vähyydestä?

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Mikä osa olisi voinut kärsiä öljyn vähyydestä?
Tähän lienee täysin mahdotonta vastata. Käytännössä öljy voitelee laakereita, rattaita ja kytkimiä joten siinä kai ne mahdollisuudet suurin piirtein on...

Poissa Juissi842

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Tähän lienee täysin mahdotonta vastata. Käytännössä öljy voitelee laakereita, rattaita ja kytkimiä joten siinä kai ne mahdollisuudet suurin piirtein on...

Tuo kahina siis kuuluu myös vapaalla, kun rengasta pyörittää. Sulkee varmaan jotain vikakohteita pois?

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Sulkee varmaan, mutta hankala sanoa silti kun ei ole tuollaista vaihteistoa tullut purettua (tai no...vaihteistoa ylipäätään).
Auto pukeille, ruuvari korvaan ja etsimään äänen lähdettä. Tuolla keinolla pystynee aika tehokkaasti sulkemaan pois että ääni tulisi vaihteiston ulkopuolelta. Saat myös mahdollisesti pääteltyä tuleeko ääni läheltä vetoakseleita vai turbiinia.

EDIT: toisaalta kun kerran vapaallakin pyöritellessä kuuluu niin ensiöakseleli ja turbiini ei oikein tuota ääntä voi pitää. Melkein mikä muu tahansa sitten voi.

Poissa Juissi842

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Sulkee varmaan, mutta hankala sanoa silti kun ei ole tuollaista vaihteistoa tullut purettua (tai no...vaihteistoa ylipäätään).
Auto pukeille, ruuvari korvaan ja etsimään äänen lähdettä. Tuolla keinolla pystynee aika tehokkaasti sulkemaan pois että ääni tulisi vaihteiston ulkopuolelta. Saat myös mahdollisesti pääteltyä tuleeko ääni läheltä vetoakseleita vai turbiinia.

EDIT: toisaalta kun kerran vapaallakin pyöritellessä kuuluu niin ensiöakseleli ja turbiini ei oikein tuota ääntä voi pitää. Melkein mikä muu tahansa sitten voi.

Ääni kuuluu myös niin selvänä, että en usko sen tulevan kovinkaan syvältä vaihteiston uumenista. Täytyy tutkailla, kun pakkaset laskee. Onneksi nyt ei ole autolle käyttöä.

Poissa Juissi842

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Päivitetään:
Nyt on reilu 4v ja yli 100000km yritetty ajaa vikaa pihalle, mutta vielä kulku jatkuu.
Ohitukset on tehtävä maltilla tai kierrokset nousee ja vaihde menee päälle rytkähtämällä.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Päivitetään:
Nyt on reilu 4v ja yli 100000km yritetty ajaa vikaa pihalle, mutta vielä kulku jatkuu.
Ohitukset on tehtävä maltilla tai kierrokset nousee ja vaihde menee päälle rytkähtämällä.
Ilmeisesti kovat vaihdot johtuvat sisäisistä öljyvuodoista minkä vuoksi öljynpaineet laskevat siellä missä ei pitäisi.
näin olen täältä lukenut ja oikeastaan olen tullut omassa samaan päätelmään...

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Edit:

« Viimeksi muokattu: 15.08.2021, 11:34:08 kirjoittanut taski »

 

Kulkukoira  Proturbo