Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kansipahvi

  • 86 Vastauksia
  • 21047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #45 : 03.12.2012, 17:06:07 »
Jotkut puhuu että samoja pultteja voi kyllä käyttää montakin kertaa :D mutta eipä ne tosiaan paljoa maksa niin kyllä ne nyt kannattaa samalla vaihtaa.

No voihan niitä käyttää mutta sitten ne momentit ei pidä paikkaansa ;)

Ei Volvoltakaan ole määrätty vauhtipyörän pulttien uusimista vp:n vaihdon yhteydessä, ainoastaan suositus vaihtaa ne pultit.
Auto täysin kyllä eri mutta ymmärrätkö pointin? :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

EVO8

  • Vieras
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #46 : 03.12.2012, 17:18:34 »
Normaali autoilijallehan pulttien kustannus on pieni. Mutta kyllä monet niistä jotka muutaman kerran vuodessa tuon homman tekee, käyttävät samoja 5-6 kertaa vaikka hieman tehokkaammat moottorit kyseessä on.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #47 : 03.12.2012, 17:21:33 »
niitä pultteja voi käyttää mutu tuntumalla viidesti niinkuin tuossa ylhäällä mainittu, ja AINA kannattaa kokeilla ilman kantta ettei sinne lohkon reikiin ole jääny mitään paskaa tai pultit venyneet niin että pultti pohjaa ennen kannen kiristymistä.

tehkää se työkalu niin saatte pultin kunnolla kiinnikkin automaatissa...  lukitetta kannattaa laittaa

ja koittakaapa räikällä ihan huvin vuoksi paljonko se voimalinja joustaa 1 ja 5 vaihteilla ennenkuin rupeaa jarrujen vastus tuntumaan...  5 tai 4 suattaa osottautua parhaiten toimiviksi
« Viimeksi muokattu: 03.12.2012, 17:38:28 kirjoittanut Ari E »

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #48 : 03.12.2012, 19:25:30 »
Kyllä se sitten harmittaa kun, pultti katkeaa lohkoon siinä vaiheessa että viimistä vedellää kiinni.

nimimerkillä kokemusta on.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #49 : 03.12.2012, 22:09:45 »
Taas näitä tyhmiä kysymyksiä mutta kysytään kuitenkin, eli otin noi jäähynesteen pihalle sen alavesiletkun irroittamalla kun siellä syylärin pohjassa ei tulppaa näkyny. Haynesin mukaan siellä koneessa on vielä joku erillinen tulppa josta tulee loputkin nesteet pihalle? missäs mahtaa sijaita. Siis jäähdytysnesteitä meinaan.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #50 : 03.12.2012, 22:15:49 »
Kylläpä ne aika hyvin tulee pihalle alavesiletkun kautta.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #51 : 03.12.2012, 22:16:25 »
Selvä homma.

hevonen

  • Vieras
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #52 : 04.12.2012, 09:32:03 »
Jos vinokoneesta puhut niin se roppu on pakosarjan puolella lohkon kyljessä ihan takana.
F-sarjan turboissa joissa on vesikiertoinen öljynjäähdytin,  se roppu on siinä jäähyn vesikierron putkessa ihan alhaalla.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #53 : 04.12.2012, 11:19:40 »
siitä kylkiropusta saa nesteet pihalle halltusti, on 13mm kannalla.
Ensin vaan löysää ropun ja sitten paisarin korkki pois

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #54 : 04.12.2012, 12:03:19 »
laittaa siihen roppuun vielä letkun nii saa valutettua suoraan astiaan, ei mee tippaakaan ohi  :)
tuohon hevosen mainitsemaan turbo mallin tyhjennys roppuun ei tarvi letkua kun sojottaa siististi suoraan alaspäin  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #55 : 05.12.2012, 18:45:06 »
Nyt on kansi auki, eipä se kauheen kärsineen näköinen ollut. Hyvin lähti siitä lohkosta irti. Nuo pakoventtiilit vähän mietityttää noi pakoventtiilit kun ihan valkoset olivat? kuvaa laitan vähän myöhemmin.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #56 : 05.12.2012, 18:46:19 »
Siis pahvi ei ollut kauheen kärsineen tai palaneen näkönen.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #57 : 05.12.2012, 18:46:55 »
En osaa näköjään enää kirjottaa :D

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi

hevonen

  • Vieras
Vs: Kansipahvi
« Vastaus #59 : 06.12.2012, 10:25:54 »
Ihan normaalin näköistä on(venttiilit).
Ootko varma että se päästi nestettä öljyyn?
Vähenikö neste?

Ettei ollut vaan sitä normaalia kylmälimaa jos ajettu lyhyttä pätkää?

Kato nyt sitten tarkkaan tosta kannesta neste ja öljykanavien välit ettei ole syöpymää. Tossa 1-3syl välillä vesikanavan seutu on vähän ruskeena...

 

Autoracing  KL-varaosat